کد خبر: ۵۵۸۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۰

دلایل تمدید مهلت تلگرام‌های فارسی

این هفته اعلام شد که باوجود بلااستفاده بودن باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز که قبلا برای پخش همگانی آنالوگ از آن استفاده می‌شد، متاسفانه صداوسیما آن را آزاد نمی‌کند تا از آن برای توسعه شبکه موبایل استفاده شود و این موضوع به شورای عالی فضای مجازی ارجاع شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس رگولاتوری این هفته طی اظهاراتی صداوسیما را مانع توسعه شبکه موبایل در کشور  دانست و تاکید کرد که  صدا و سیما باوجود بلااستفاده بودن باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز که قبلا برای پخش همگانی آنالوگ از آن استفاده می‌شد، آن را آزاد نمی‌کند تا از آن برای توسعه شبکه موبایل استفاده شود.

حسین فلاح جوشقانی -رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- گفت: بر اساس مقررات بین‌المللی و توافقات انجام شده در کشورهای مختلف، این باند به توسعه موبایلی و تلفن همراه اختصاص پیدا کرده است اما صداوسیما در ایران برخلاف دیجیتالی شدن و بلااستفاده بودن این باند، ادعای مالکیت بر آن را دارد، درحالی که مطابق مقررات موجود همچون سایر باندهای فرکانسی باید برای توسعه زیرساخت و شبکه‌ها از آن استفاده شود.

پس از پایان مهلت نسخه‌های ‌فارسی تلگرام، مقرر شد این مهلت تا پایان آذر تمدید شود و این خبر یکی از مهم‌ترین اخبار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته‌ی گذشته بود

در این راستا سیدابوالحسن فیروزآبادی -رئیس مرکز ملی فضای مجازی- درباره‌ی ادامه‌دار شدن فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام گفت: در دوره گذار از تلگرام پیام‌رسان‌های داخلی، ما به نسخه‌های فارسی تلگرام تا شهریورماه مهلت داده بودیم اما به‌دلیل شرایط موجود این مهلت تا پایان آذرماه تمدید شد.

فیروزآبادی با بیان این‌که به دلایل زیادی امروز شاهدیم که پیام‌رسان‌های داخلی نتوانسته‌اند به خوبی عمل کنند، افزود: در کنار این موضوعات، بحثی مطرح شد که نسخه‌های فارسی تلگرام به‌صورت موقت فعالیت کنند، زیرا کوچ سه میلیون کاربر از تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی امکانات وسیعی می‌خواست به همین دلیل برای دوران گذار تا شهریور فرصت داریم که نسخه‌های فارسی که ویژگی‌های بیش‌تری داشتند و از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مناسب بودند، فعالیت کنند.

وی با اشاره به هاتگرام و طلاگرام به‌عنوان نسخه‌های فارسی تلگرام که اجازه فعالیت دارند، گفت: به‌دلیل شرایط تحریم و استدلال‌هایی که نسخه‌های فارسی مطرح کردند، مهلت آن‌ها را تا پایان آذرماه تمدید کرده و امیدواریم تا آن زمان بتوانند مستقل از شبکه فعالیت کنند. طبق گزارش‌ها این پیام‌رسان‌ها ادعا دارند به‌صورت آزمایشگاهی استقلالشان عملی شده اما شاید در پیاده‌سازی نیاز به سرور، دیتاسنتر و امکانات خاص باشد که در حال تهیه آن هستیم.

به گزارش ایسنا، این هفته هم‌چنین یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول سامان‌دهی پیام‌رسان‌های اجتماعی خبر داد، این طرح روز دوشنبه برای بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی ارائه شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین