کد خبر: ۵۵۸۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

نامه سرگشاده مرغداران به رئیس جمهور

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های مرغداران گفت: اگر قیمت هر کیلو گوشت مرغ ۹۸۰۰ تومان تعیین شود مرغداران در هر کیلو ۱۳۱۲ تومان ضرر می‌کنند، مرغداران نامه سرگشاده‌ای به رئیس جمهور نوشتند.
آفتاب‌‌نیوز :
برومند چهار آئین با اشاره به اینکه قیمت کارشناسی هر کیلوگرم گوشت مرغ 10 هزار و 500 تومان است افزود: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پس از ماهها جلسه و بازدید از واحدهای مرغداری قیمت 10 هزار و 500 تومان را برای هر کیلوگرم گوشت مرغ تصویب کرد.

وی گفت: اگر مرغداری هر کیلوگرم گوشت مرغ را 10 هزار و 500 تومان بفروشد حاشیه سود برای تولیدکننده 10 درصد خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های مرغداران افزود: مصوبه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای تصویب نهایی و ابلاغ به ستاد تنظیم بازار ارائه شد اما در نهایت این ستاد برای هر کیلوگرم مرغ قیمت 9800 تومان را تصویب کرده که هنوز ابلاغ نشده است.

چهارآئین گفت: در صورت تصویب این مبلغ ،مرغداران برای هر کیلو گوشت مرغ با احتساب افزایش هزینه نهاده های تولید هزینه های حمل و کشتارگاه 1312 تومان ضرر می کنند.

وی تصریح کرد: اتحادیه مرغداران برای جلوگیری از ابلاغ مصوبه قیمت گوشت مرغ در ستاد تنظیم بازار بناچار اعتراض خود را در نامه سرگشاده ای به رئیس جمهور اعلام کرد که هنوز پاسخی دریافت نکردیم.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های مرغداران تاکید کرد: تولیدکنندگان شرایط فعلی اقتصادی را کاملا درک می کنند و به همین منظور به حاشیه سود 10 درصدی قانع هستند اما قیمتی که ستاد تنظیم بازار تصویب کرده به معنای ورشکستگی صنعت مرغداری است و استمرار تولید منوط به اصلاح قیمت است.

چهارآئین گفت: مشکل را با معاون امور دام و معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردیم و آنها نیز با قیمت پیشنهادی برای هر کیلوگرم 10 هزار و 500 تومان موافق هستند.

وی افزود: صنعت مرغداری، صنعت بزرگی است و گردش مالی آن 125 هزار میلیارد تومان است، و به بازی گرفتن سرمایه این صنعت به صلاح نیست.

به گزارش صدا وسیما، مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های مرغداران تصریح کرد: زمان آن رسیده است که دولت قیمت گذاری گوشت مرغ را به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی این بخش واگذار کند و دخالتی در تعیین قیمت نداشته باشد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
برای پائین نگهداشتن قیمت مرغ دولت به وارد کنندگان نهاده ها کمک کند این اقدام بمراتب ساده تر است تا بحث و جدل روی قیمت با اتحادیه . مرغدار در مقابل قیمت نا مناسب اولین کاری که میکند از جوجه ریزی خود داری میکند و 45 روز بعدش بازار با کمبود مواجه خواهد شد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین