کد خبر: ۵۵۸۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶

مدیرکل بندر ترابزون: تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای ترکیه بی‌معنی است

مدیرکل بندر ترابزون با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای ترمیه بی معنی است، گفت: ایران در قلب ترکیه جایگاه ویژه‌ای دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
مظفر آرمیش در بیست و چهارمین همایش توسعه صادرات غیرنفتی در تبریز، با بیان این‌که بندر ترابزون در ترکیه با آغوشی باز منتظر تجار ایرانی است، اظهار کرد: ترابزون با اتاق بازرگانی تبریز ۱۴ سال به صورت متوالی تجارت انجام داده و تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام شده است .

وی با اشاره به قدمت تاریخی این بندر، اضافه کرد: بندر ترابزون قدمت چهار هزار ساله داشته و دروازه تجاری مهمی است؛ چراکه در مجاورت جاده ابریشم قرار گرفته و به لحاظ موقعیت جغرافیایی راهبردی است. 

وی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات ترکیه و بندر ترابزون، عنوان کرد: باید راه تبریز به ترابزون هموار شود؛ چراکه بیش از ۱۰ میلیون نفر از ملت ایران و ترکیه از منافع آن بهره‌مند می‌شوند.

آرمیش ادامه داد: اگر مشکلات صادراتی ایران برداشته شود، قطعا ارتباطات و مبادلات اقتصادی و تجاری نیز به دنبال آن افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اولین سفر اردوغان به ایران در اولین دوره ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: همانطور که در گذشته با کشور ایران همکاری داشته و اقدامات موثری انجام داده‌ایم؛ اکنون نیز آماده همکاری هستیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین