کد خبر: ۵۵۸۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

زاخارووا: آمریکا در سوریه به تروریست‎ها آموزش می‎دهد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی گفت، آمریکا در "تنف" سوریه به تروریست‌ها آموزش می‌دهد و در حملات خود به "هجین" چندین بار از گاز فسفر سفید استفاده کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس خبری هفتگی خود نسبت به اقدامات آمریکا در سوریه و حملات جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح "ضد داعش" به تروریست‌ها در حومه دیرالزور ابراز نگرانی کرد.

وی اظهار کرد: جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی همچنان به حملات گسترده خود به شهر هجین در حومه شرقی دیرالزور ادامه می‌دهند که باعث کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی شده است. رسانه‌های سوریه اعلام کرده‌اند که این ائتلاف چندین بار از ماده ممنوعه فسفر سفید در حمله هوایی به هجین استفاده کرده است اما واشنگتن همچنان این واقعیت‌ها را انکار می‌کند.

زاخارووا تاکید کرد: آمریکا همچنان تروریست‌ها را در منطقه "التنف" آموزش می‌دهد و مانع از بهبود اوضاع انسانی در اردوگاه "الرکبان" می‌شود که دهها هزار آواره در آن در بدترین شرایط زندگی می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره توافق سوچی درباره ادلب نیز گفت: اوضاع ادلب همچنان نگران کننده است و علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته برای اجرای این توافق اما همچنان دشواری‌هایی بر سر راه ایجاد منطقه عاری از سلاح در این استان وجود دارد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین