کد خبر: ۵۵۸۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵

ابراز هم‌دردی ایران با دولت و ملت پاکستان

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف عمیق از وقوع حوادث تروریستی امروز در پاکستان، انفجار بمب در بازاری در شمال غرب این کشور که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها تن از مردم بی گناه و عادی شده است را محکوم و با دولت و ملت پاکستان و خانواده قربانیان ابراز هم‌دردی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
همچنین تلاش برای حمله انتحاری به سرکنسولگری چین در کراچی پاکستان را محکوم و از اینکه این حمله با هوشیاری نیروهای امنیتی و پلیس کراچی ناکام ماند و اعضای این سرکسولگری در سلامت کامل قرار دارند ابراز خرسندی کرد و یکبار دیگر برلزوم تلاش جدی و دسته جمعی همه کشورها در مبارزه با پدیده شوم تروریسم و اقدامات ضدبشری گروه های تروریستی تاکید کرد.

لازم به ذکر است که مسؤولان حزب وحدت مسلمین پاکستان  اعلام کردند که انفجار بمب در منطقه «اورک زئی»، روبروی درب ورودی حوزه علمیه «اهل بیت» و محله ای که شیعیان در آن ساکن هستند، به وقوع پیوسته است.
بر اساس گفته منابع رسمی پاکستان، در این انفجار مواد منفجره قوی داخل یک کارتن سبزیجات جاسازی شده بود.
زخمی های این حادثه به نزدیک ترین مرکز درمانی منتقل شده و نیروهای امنیتی نیز با حضور در محل انفجار، اوضاع را تحت بررسی و کنترل دارند.


تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این انفجار را بر عهده نگرفته و وضع عمومی 17 زخمی این حادثه تروریستی وخیم گزارش شده است.
این انفجار در حالی در پاکستان به وقوع پیوست که حوالی ساعت 9:30 امروز به وقت محلی، سه مهاجم مسلح که قصد ورود به سرکنسولگری چین در کراچی را داشتند، به این مرکز دیپلماتیک حمله کردند.
با اقدام بموقع نیروهای تک تیرانداز و محافظان اماکن دیپلماتیک، این سه تروریست به هلاکت رسیده، دو پلیس و دو شهروند عادی پاکستانی نیز در این حمله مسلحانه کشته شدند.

منبع: خبرانلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین