کد خبر: ۵۵۸۵۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴

چرا سرنوشت ۹۸ درصد کاغذهای وارداتی مشخص نیست؟

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از وزارت ارشاد خواست تا سرنوشت ۹۸ درصد کاغذهای وارداتی یکسال گذشته به کشور را از وزارت صنعت مطالبه کند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به اقدام اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توزیع کاغذ گفت: در طول یکسال گذشته کلیه کاغذهایی که به کشور وارد شده با نرخ ارز ویژه بوده است‌، سال گذشته با نرخ ارز مبادله‌ای‌ و بعد از آن با نرخ 4200 تومانی.

به گزارش آفتاب‎نیو؛ وی ادامه داد:‌ کارگروه کاغذ وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت در تابستان سال جاری مصوب کرد که کاغذ چاپ و تحریر کیلویی 5100 تومان به فروش برسد،‌ مدیر انجمن واردکنندگان کاغذ نیز این تصویبیه را امضا کرد‌.

آموزگار گفت: طی یکسال گذشته 200 هزار تن کاغذ وارد کشور شده است که اکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 3 هزار تن از آن را برای نخستین‌بار بین نیازمندان واقعی تقسیم کرده است،  باید حسابرسی شود که این 200 هزار تن را چه کسانی وارد کرده‌، چگونه فروخته‌اند؟ به چه کسانی و....

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ادامه داد:  بر این اساس تنها یک و نیم درصد از کاغذهای وارداتی با نرخ ارز ویژه در بین مصرف‌کنندگان توزیع شده است،‌ سرنوشت 98 و نیم درصد باقی‌مانده اما مشخص نیست.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از شهریور ماه مسئولیت کاغذ را بر عهده گرفته است،‌ باید از وزارت صنعت‌، معدن و تجارت مطالبه کند که این جچم از کاغذهای وارداتی به کشور چه شده است؟ در طول ماه‌های اخیر واردکنندگان کلاغذ بارها متعهد شده‌اند که موجودی انبارهای خود را اعلام کنند اما تا این لحظه دریغ از یک اقدام. اخیراً هم یکی از واردکنندگان گفته که این کاغذ‌ها به دفتر تبدیل شده و سر از افغانستان و عراق درآورده است.

آموزگار هم‌چنین با بیان این مطلب که باید از واردکنندگانی که این 3 هزار تن کاغذ را در اختیار وزارت ارشاد برای توزیع قرار داده‌اند‌، قدردانی کرد،‌ گفت: در عین حال با توجه به اینکه کاغذ در فهرست کالاهای اساسی قرار گرفته است،‌ باید نظارت جدی بر توزیع داشته باشیم‌، من در جلسه کارگروه کاغذ مطرح کردم  مابقی کاغذهای وارداتی به کشور کجاست؟ اگر نمی‌توانیم نظارتی بر توزیع داشته باشیم،‌  بهتر است کاغذ را از فهرست کالاهای اساسی خارج کنیم‌، چرا که در وضعیت فعلی بنام ناشر تمام می‌شود و به کام دیگران.در واقع مصرف‌کننده واقعی کاغذ از این کاغذها بی‌بهره مانده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین