کد خبر: ۵۵۸۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵

قیمت طلا، سکه و ارز در روز شنبه

بازار طلا، سکه و ارز مانند هفته گذشته روند کاهشی خود را حفظ کرده و پیش‌بینی می‌شود این روند در روزهای آینده هم ادامه دار باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
 قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به چهار میلیون رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۶۳ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد.

از سوی دیگر، قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار در حال حاضر معادل یک میلیون و ۵۶۹ هزار تومان قیمت دارد و هر گرم طلای ۱۸ عیار قیمتی معادل ۳۶۳ هزار و ۶۰۰ تومان دارد.

امروز قیمت سکه طرح قدیم با قیمتی معادل سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۶۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۲۲۳ دلار رسیده است.

ارزانی ادامه دارد

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهرات تهران در تشریح وضعیت بازار امروز اعلام کرد که امروز مانند هفته گذشته قیمت طلا و سکه با کاهش روبرو شد و پیش‌بینی می‌شود همچنان این روند کاهشی ادامه داشته باشد حتی اگر در مقطعی نوسانات قیمت را شاهد باشیم، بازار کاهش قیمت و ارزانی را تجربه می‌کند.

محمد ولی درباره  وضعیت روزها و هفته‌های پیش‌روی بازار سکه و طلا گفت: روند قیمت سکه و طلا در بازار کاهشی است و حتی اگر در مقطعی افزایش نسبی و جزیی قیمت را شاهد باشیم روند کلی بازار رو به کاهش خواهد بود، چرا که کاهش تقاضا در این بازار سبب شده تا قیمت‌ها نیز حالت نزولی به خود بگیرد و افرادی که در ماه‌های گذشته طلاهای خام خریداری کرده بودند امروز فروشنده آن هستند.

ارز مسافرتی ۵۰۰ تومان ارزان شد

یورو مسافرتی امروز در بانک‌ها حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود که نسبت به هفته گذشته حدود ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشته است.

شعب ارزی بانک‌ها در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران، تا ۵۰۰ یورو برای سفر به کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو به سایر کشورها ارائه می‌کنند که نرخ آن در شعب ارزی بانک‌ها ۱۳ هزار و ۶۷۷ تومان است. این نرخ امروز نسبت به هفته گذشته حدود ۵۰۰ تومان کاهش داشته است.

کاهش نرخ خرید دلار در بانک‌ها

همچنین تا ساعت ۱۳ امروز (۳ آذر)، نرخ خرید دلار با کاهش نسبت به هفته گذشته در شعب ارزی بانک‌ها به ۱۱ هزار و ۵۷۸ تومان رسید. از سوی دیگر، نرخ خرید یورو در شعب ارزی بانک‌ها نیز نسبت به روز گذشته با کاهش همراه شد و بانک‌ها امروز هر یورو را ۱۳ هزار و ۱۳۳ تومان خریداری می‌کنند. نرخ خرید هر پوند انگلیس نیز در بانک‌ها ۱۴ هزار و ۸۵۸ تومان اعلام شده است. این در حالی است چهارشنبه هفته گذشته نرخ خرید دلار در بانک‌ها ۱۱ هزار و ۹۳۶ تومان و یورو حدود ۱۳ هزار و ۵۷۹ تومان بوده است.

نرخ خرید ارز در بانک‌ها، از زمان اعلام تا هفته گذشته عموما رو به افزایش بوده است؛ به طوری‌که نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها در ابتدا از ۹۵۰۰ تومان آغاز شد و به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نیز رسید، اما از حدود دو هفته پیش بانک‌ها نرخ خرید دلار را کاهش دادند.

بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۲۴۵۰ تومان، نرخ فروش درهم ۳۶۰۰ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۶ هزار تومان است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین