کد خبر: ۵۵۸۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

سکه ها و دلارهای خانگی در مسیر بازار

با کاهش قیمت ها در بازار ارز و طلا، تعداد فروشندگان نسبت به خریداران افزایش یافته و دلار و سکه های خانگی با افت قیمت ها به سمت بازار سرازیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
با افزایش قیمت ارز و سکه از اواسط سال ۹۶، پیش بینی افزایش قیمت در روزها و یا ساعت های آتی موجب شده بود مردم هم به این بازار پر ریسک به طمع کسب سود وارد این بازار شوند. بازاری که دلالان و سفته بازان در آن برهه سعی داشتند با استفاده از جو روانی ایجاد شده هم سود بیشتری کسب کنند و هم با هرج و مرج کنترل بازار را از دست بانک مرکزی و دولت به عنوان متولیان این حوزه، خارج کنند.

مردم سوار بر موج نوسانات قیمتی و بازی دلالان، به جای خرید ارز و طلا مصرفی، با هدف سرمایه گذاری وارد بازار شده و بودند افرادی که تمامی دارایی خود را به پول نقد تبدیل کرده و وارد بازار ارز و سکه شدند دریغ از اینکه این اقدام غیر کارشناسی آن ها، موجب برهم خوردن آرامش بازار و جهش قیمت ها خواهد شد.

اما با اقدامات بانک مرکزی و دولت و همکاری بخش خصوصی، سیاست های کنترلی در بازار اجرا و در نهایت منجر به کاهش نرخ ارز و طلا در بازار شد اما برخلاف افزایش قیمت که یک جهش و پرش یکباره داشت، روند کاهشی قیمت ها بسیار کند و آرام پیش رفت تا جایی که اکنون به گواه فعالان بازار آرامش نسبی در بازار ایجاد شده و دیگر نه تنها خبری از خریدهای هیجانی نیست، بلکه دلارها و سکه های خانگی در برهه‌ای به معضلی برای اقتصاد کشور تبدیل شده بود، در حال بازگشت به سمت بازار  و اقتصاد کشور است.

سکه‌های خانگی به بازار آمد

در همین راستا، آیت محمدولی از بازگشت طلا و سکه های خانگی به بازار خبر داد و افزود: در برهه ای مردم با هدف اینکه قیمت ها افزایشی خواهد شد و با هدف سرمایه نسبت به خرید طلا و سکه اقدام کردند، اکنون با کاهش قیمت‌ها و آرامش نسبی که در بازار وجود دارد، اکثر آن ها فروشنده شدند.

وی افزود: با فروش طلا و سکه های خریداری شده به طور حتم بر قیمت نیز تاثیر خواهد گذاشت و از طرفی مردم به خرید مصنوعات و خریدهای مصرفی روی آورده‌اند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر، گفت: امید داریم تاحدودی اوضاع بازار بهتر از قبل شود کم کم تولید در این صنعت جان دوباره بگیرد.

مردم در بازار فروشنده شدند

همچنین کامران سلطانی زاده، عضو کانون صرافان ایرانیان نیز  از بازگشت ارزهای خانگی به بازار خبر داد و افزود: بازار وضعیت آرامی دارد و آرامش و ثبات نسبی در بازار ایجاد شده و تعداد زیادی در بازار فروشنده هستند و نگرانی از کاهش قیمت ارز دارند. این خود به بازگشت ارزهای خانگی به چرخه سالم اقتصادی و بازار کمک می کند که به طور حتم در کاهش قیمت ارز تاثیر گذار است.

منبع: ایبنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین