کد خبر: ۵۵۸۸۷۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۸

بسیج قرارگاه جهادی در وزارتخانه‌ها راه‌اندازی می‌کند

جانشین رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: بعد از برگزاری رزمایش 20 روزه اقتدار عاشورایی و فرمایشات مقام معظم رهبری، وزارتخانه و نهادهای مختلفی به سمت ما سوق پیدا کرده اند و در هر کدام از وزارتخانه ها قرارگاه جهادی راه اندازی می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد زهرایی روز شنبه در همایش شکوه هجرت و تجلیل از فعالان جهادی و اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی افزود: اکنون بسترها در حال فراهم شدن است و در جغرافیای هدف، رده پشتیبان، اقشار 22 گانه، دولت، خیرین، مردم، وزارتخانه ها و همه بسیج می شوند و افتخار نوکری و خدمت رسانی به جهادگران داده شده که انتظار است به معنا و محتوای حرکت های جهادی دقت کنید. 

وی گفت: اکنون که جغرافیای هدف و برنامه سه تا پنج ساله مشخص شده و این افتخار را پیدا کرده اید به عنوان نماینده خدمت رسانی در کشور بیرق را بالا بگیرید، بیشتر تلاش کنید. 

جانشین رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه امروز در جامعه نیازمند شهیدان خدمت هستیم اظهار داشت: کار شهید خدمت مشابه کار شهیدان دفاع مقدس است فقط در نوع خدمت متفاوت است. 

وی گفت: کار بسیجی انجام دادن، فقط به داشتن کارت بسیج نیاز ندارد بلکه همه مردم می توانند حتی با صرفه جویی در منابع مختلف کار جهادی انجام دهند. 

زهرایی افزود: در شرایط غیر جنگ نظامی از من و شما فقط خدمت به مردم می ماند لذا باید برای خدمت رسانی مطلوب به مردم تلاش بیشتری داشته باشید. 

وی بسیج سازندگی (اقدامات داوطلبانه)، شهادت در راه دفاع از وطن، جهاد خدمت، جنگ اقتصادی و وحدت در ایران اسلامی را با سایر کشورها متفاوت دانست و گفت: معنا و مفهوم تمامی تفاوت های ما بر ارزش ها و محتوا استوار است. 

جانشین رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: تمامی این تفاوت ها بر روح حاکم است به این معنا که کشورها عمل شبیه به هم انجام می دهند اما یکی با نیت الهی، باور و ارزش معنوی و دیگری بدون آن یا صرف خدمت یا عمل و این تفاوت جمهوری اسلامی با سایر ملت هاست. 

وی یادآور شد: ما اکنون در جنگ اقتصادی نیستیم بلکه در دفاع یا مقاومت اقتصادی قرار داریم. 

زهرایی با اشاره به اینکه هنوز جنگ اقتصادی را لمس نکرده ایم گفت: با ایجاد یک تکانه اقتصادی مردم احتکار کرده و به خودمان ظلم می کنیم لذا وحدت و انسجام در اقتصاد رخ نداده است. 

وی تاکید کرد: مسئولان باید حواسشان به بعد از جنگ باشد چون آن موقع است که نفوذ فرهنگی اتفاق می افتد و پست، مسئولیت، شهرت ها و سایر به میان می آید. 
جانشین رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه 2 طرح پایلوت کشور 
در خراسان جنوبی انجام می شود گفت: یکی از این طرح ها برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی کردن جهادگران به تعداد 200 نفر با همکاری کمیته امداد استان است. 

وی افزود: همچنین برای انجام طرح های مطالعاتی آب چهار استان کشور در نظر گرفته شده که خراسان جنوبی با توجه به وضعیت خشکسالی و منابع آبی از جمله این استان هاست. 

زهرایی اظهار امیدواری کرد: با توجه به فعالیت ها و خدمات رسانی که توسط جهادگران در مناطق محروم استان در حال انجام است مردم توانگر شوند. 

به گزارش ایرنا، همچنین در این همایش از 31 جهادگر برتر، مسئولان دستگاه های اجرایی و فعالان برتر اردوهای جهادی استان خراسان جنوبی تجلیل و قدردانی شد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین