کد خبر: ۵۵۹۱۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

وعده ضدایرانی آمریکا به رژیم صهیونیستی

در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن درقبال ایران مقامات وزارت امورخارجه آمریکا به صهیونیست‌ها وعده داده‌اند که واشنگتن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای بررسی اسناد ادعایی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران تحت فشار قرار دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
دولت ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ظاهرا به صهیونیست‌ها قول داده است که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فشار خواهد آورد تا اسنادی را که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند از برنامه هسته‌ای ایران به دست آورده است، ارزیابی کند.

روزنامه تایمز آو اسرائیل به نقل از یک شبکه تلویزیونی صهیونیستی گزارش داد که مقامات وزارت امورخارجه آمریکا به رژیم صهیونیستی گفته‌اند که برای بررسی این اسناد ادعایی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فشار وارد خواهند کرد.

بنابر این گزارش، برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریکا دو هفته پیش در دیدار با مقامات صهیونیستی گفته است که آژانس برای ارزیابی این اسناد تعلل می‌کند و وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی نیز از اینکه اطلاعات آنها جدی گرفته نمی‌شود، عصبانی است.

ظاهرا برایان هوک در پاسخ گفته است که دولت ترامپ در این رابطه آژانس را تحت فشار قرار خواهد داد و نماینده آمریکا در آژانس نیز اطمینان خواهد یافت که دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل به‌طور کامل اطلاعات ارائه شده از سوی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران و سایر کشورها را بررسی می‌کند.

یک مقام وزارت امورخارجه آمریکا از پاسخ به تایمز آو اسرائیل که خواستار توضیح درباره این گزارش شده بود، سرباز زده و گفته بود که درخصوص گفت‌وگوهای دیپلماتیک اظهار نظر نمی‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر با طرح این ادعای مضحک که به اسنادی محرمانه از فعالیت‌های هسته‌ای غیر صلح‌آمیز ایران دست یافته است، مدعی شد که ایران کماکان به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای است و دست از این فعالیت‌هایش نکشیده است.

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش نهایی خود از مسائل باقی‌مانده درباره فعالیت‌های هسته‌ای کنونی و گذشته ایران که پیش از اجرای برجام منتشر شد، تائید کرد که هیچ سندی دال بر وجود انحراف در فعالیت‌ها و مواد هسته‌ای ایران وجود ندارد. همچنین آژانس در تمامی 13 گزارش خود از اجرای تعهدات هسته‌ای ایران ذیل برجام قویا تائید کرده است که جمهوری اسلامی به طور کامل به توافق پایبند است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین