کد خبر: ۵۵۹۲۷۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

خالق باب اسفنجی در ۵۷ سالگی درگذشت

استفن هیلنبرگ، خالق آثار باب اسفنجی در سن ۵۷ سالگی در اثر ابتلاء به بیماری لو گهریگ درگذشت.
آفتاب‌‌نیوز :
استفن هیلنبرگ، کارتونیست و انیمیشن‌ساز آمریکایی و خالق آثار باب اسفنجی در سن ۵۷ سالگی در اثر ابتلاء به بیماری لو گهریگ درگذشت. شبکه تلویزیونی نیکلودئون که آقای هیلنبرگ یکی از بنیانگذاران آن بود خبر درگذشت وی را منتشر کرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ او سال گذشته به بیماری لو گهریگ یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ASL) که یک بیماری تخریب کننده سلول‌های عصبی است، مبتلاء شد. این بیماری منجر به از دست رفتن تدریجی عملکرد عضلات شده و مبتلایان مدت زمان زیادی زنده نمی‌مانند.

خالق باب اسفنجی در ۵۷ سالگی درگذشت

استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری برجسته که به‌ خاطر دستاوردهایش در زمینه فیزیک کوانتوم شهرت داشت، نیز در سن ۷۶ سالگی به دلیل ابتلاء به این بیماری درگذشت.

شبکه تلویزیونی نیکلودئون در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما متاسف هستیم که خبر درگذشت استفن هیلنبورگ، خالق بابا اسفنجی را به اشتراک بگذاریم. امروز، ما برای احترام به زندگی و کار او یک لحظه سکوت می‌کنیم.»

آقای هیلنبرگ در سال ۱۹۸۹ و زمانی که درحال تحصیل بود یک کتاب طنز در مورد موجودات دریایی نوشت که نقش اصلی آن بر عهده یک اسفنج بود. براساس داستان‌های این کتاب یک مجموعه‌ کارتونی به نام باب اسفنجی تولید شد.

وی سپس با ایجاد تغییراتی در شخصیت اصلی داستان در نهایت توانست فیلم باب‌ اسفنجی شلوارچهارخانه‌ای را تولید و در سال ۲۰۰۴ منتشر کند. این فیلم مورد توجه بینندگان و منتقدان قرار گرفت و سبب شد این پروژه تا سالها ادامه یابد.

منبع: یورونیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین