کد خبر: ۵۵۹۴۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

اعتصاب کارگران شرکت تالون

حدود ۱۷۰ کارگر قراردادی شرکت «تالون»، یکی از پیمانکاران آزادراه تهران - شمال، حدو سه روز است که به علت عدم دریافت مطالبات مزدی سال جاری و عیدی دست از کار کشیده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
کارگران قراردادی شرکت تالون در تماس‌ با خبرگزاری ایلنا گفتند که از روز دو‌شنبه (۵ آذرماه) دست از کار کشیده‌ و در مقابل کارگاه مرکزی در منطقه پل زنگوله جاده چالوس تجمع کرده‌اند. اعتراض این کارگران به دلیل عدم دریافت ۴ ماه مطالبات مزدی سال جاری و عیدی است.

به گزارش آفتاب‎نیوز، این ۱۷۰ کارگر شرایط معیشتی خود را ناگوار توصیف کرده‌ و گفتند: باتوجه به وضعیت بحرانی اقتصادی کشور که در نتیجه آن قیمت کالاهای اساسی و مصرفی بسیار افزایش پیدا کرده، توان تامین مایحتاج معیشتی خانواده‌های خود را از دست داده‌ایم.

تعدادی از این کارگران نیز به دنبال عدم دریافت مطالبات مزدی خود نتوانسته‌اند اجاره خانه‌هایشان را پرداخت کنند.

کارگران قراردادی شرکت تالون همچنین گفتند: تاخیر‌هایی که در پرداخت مطالبات مزدی ما ایجاد شده به هیچ وجه با کار سخت و دشواری که انجام می‌دهیم، همخوانی ندارد. ما از شهرهای مختلف کشور برای کار به آزادراه تهران شمال آمده‌ایم و فرسنگ‌ها از خانواده‌هایمان دو هستیم و در حال حاضر در استراحت‌گاه‌های فاقد امکانات به‌صورت شبانه‌روزی زندگی می‌کنیم.

کارگران آزادراه تهران - شمال درباره سایر مشکلات صنفی خود گفتند: غیر از تاخیری که در پرداخت معوقات مزدی ما وجود دارد، ما از وضعیت غذا و بهداشت در استراحت‌گاه‌ها نیز ناراضی هستیم.

آنها تاکید کردند: باوجود کار در تونل و حجم عظیم گرد و غبار کار، کار ما مشمول قانون سختی و زیان‌آور نمی‌شود که همین موجب شده از شرایط روحی مناسبی برخوردار نباشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین