کد خبر: ۵۵۹۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

بازار این روزهای طلا و سکه کاهشی است/ آخرین قیمت‎ها در بازار

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران با اشاره به روند کاهشی قیمت طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت، قیمت هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی را سه میلیون و ۶۵۱ هزار تومان اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در این هفته، خوش‌بختانه قیمت‌ها نزولی بوده است، گفت: یک مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۴۳۷ هزار تومان، یک گرم طلای ۱۸ عیار ۳۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان و سکه یک گرمی نیز ۶۴۰ هزار تومان بوده است. هر اونس هم در بازار جهانی ۱۲۲۶ دلار قیمت داشت.

او درباره‌ی قیمت سکه در بازار امروز نیز اظهار کرد: سکه تمام طرح جدید، سه میلیون و ۶۵۱ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و ۴۵۱ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.  نیم‌سکه و ربع سکه نیز به ترتیب یک میلیون و ۸۲۱ هزار تومان و یک میلیون و ۷۱ هزار تومان قیمت داشتند.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران درباره‌ی علت کاهش قیمت طلا در بازار این روزها بیان کرد: در این هفته، قیمت‌ها نزولی بوده است و امیدورایم در آینده هم این اتفاقات بیفتد که بازار به آرامش برسد. اما یکی از دلایل آن، کاهش قیمت ارز است چون طلا و ارز مکمل یکدیگرند. دلیل دیگر این است که افراد خانه‌دار و خارج از صنعت طلا و جواهر که در ماه‌های گذشته به دلیل التهابات ایجادشده به خرید طلا هجوم آوردند، ‌کم‌کم طلاهایشان را به بازار آورده و می‌فروشند که متضرر نشوند.

محمدولی خاطرنشان کرد: یک دلیل عمده هم این است که در این گونه موارد که بازار نوسان دارد و رو به کاهش است، برای این‌که آرامش پیدا کند، تقاضا برای خرید مصنوعات طلا به حداقل رسیده و مردم انتظار این را دارند که قیمت طلا کمتر شود و بتوانند خرید کنند. این‌ها همه مواردی است که موجب کاهش قیمت طلا شده و نگاه مثبتی که اقتصاددان‌های دولتی دارند و بانک مرکزی که می‌خواهد قیمت ارز را ثابت کرده و به حداقل قیمت برساند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین