کد خبر: ۵۵۹۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

روح‌الله؛پسری با ژن استقلال

مرد اول خط حمله استقلال کسی است که یک زمان اصلا جدی گرفته نمی‌شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 روح الله باقری هیچ وقت گزینه محبوب آبی ها در خط حمله نبود. این مهاجم جوان که فصل قبل با گلزنی های پیاپی خود، خونه به خونه را تا پای صعود به لیگ برتر رساند، جزو یکی از اولین نفراتی بود که در ابتدای فصل به تیم شفر پیوست اما همان موقع همه درگیر نگه داشتن تیام و یا رفتن علی قربانی بودند. در آستانه شروع رقابت ها بازهم کسی چندان به باقری توجه نمی کرد چون همه منتظر پیوستن یک مهاجم خارجی به تیم بودند و خبر حضور الحاجی گرو در استقلال یک بار دیگر باعث شد تا روح الله به حاشیه برود. لیگ شروع شد و باقری در روزهای بی بازیکنی استقلال در خط حمله این تیم به میدان رفت و خیلی زود در هفته دوم ارزش های خودش را نشان داد. او که در بازی اول مقابل پیکان هم بد عمل نکرده بود، مقابل ذوب آهن به وریا غفوری پاس گل داد. اتفاقی که در هفته سوم و در بازی مقابل تراکتورسازی هم تکرار شد اما این بار هم درخشش های باقری پشت پیوستن مرتضی تبریزی گران قیمت و پر سر و صدا به استقلال پنهان شد.

با این حال وقتی نوبت بازی به این خریدهای اسم و رسم دار رسید، آن ها کار خاصی از پیش نبردند تا شفر یک بار دیگر و از بازی برگشت مقابل السد قطر روند میدان دادن به باقری را از سر بگیرد. باقری علاوه بر گلزنی در آن مسابقه، در بازی مقابل نفت مسجدسلیمان در جام حذفی هم در وقت های اضافه موفق به گلزنی برای استقلال شد تا تیم شفر از آن مرحله به سلامت عبور کند.

رکوردی به یادماندنی

روح الله که بی تردید تا اینجای کار یکی از موثرترین بازیکنان استقلال بوده است، تا این مقطع از فصل موفق به ثبت رکوردی به یاد ماندنی برای خود شده. او موفق شده در هر سه تورنمنتی که استقلال در آن حضور داشته-لیگ قهرمانان آسیا،جام حذفی و لیگ برتر-، برای تیمش گلزنی کند.

آخرین گلش هم که به همین جدال هفته قبل آبی پوشان مقابل هم نام خوزستانی شان بر می گردد که سه امتیاز را برای تیم شفر به ارمغان آورد.

باقری در بازی دیشب استقلال مقابل صنعت نفت آبادان هم یک بار دیگر ارزش های خودش را در صحنه گل دوم تیم نشان داد و با رها کردن توپ که نشان از تیزهوشی و درک بالای او از اطرافش داشت، زمینه ساز شوت سرکش طارق همام شد.

جنگندگی و دوندگی باقری در نوک پیکان خط حمله آبی ها مثال زدنی است. شماره 10 آبی ها که به خوبی می داند پیراهن چه تیم بزرگی را بر تن دارد،عملا به بهترین مهره شفر برای پیاده کردن سیستم پرس از جلو تبدیل شده و ثابت کرده که برای بهترین شدن، حتما نباید خارجی و یا میلیاردی بود.
خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین