کد خبر: ۵۵۹۸۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

امیدی به مذاکره ایران و آمریکا وجود دارد؟

تحریم تهران از سوی امریکا و همچنین مقصر دانستن امریکا درباره جنگ هشت ساله ایران و عراق و منازعه کنونی یمن از سوی مقام‌های ایرانی مانعی عمده در مسیر گفت‌و‌گوی واقعی میان ایران و امریکا است. سیاست همه یا هیچ ترامپ در قبال ایران سبب می‌شود تا کار برای مذاکره با او حتی برای دولت روحانی نیز بسیار دشوار شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- نشریه "فارین پالسی" با اشاره به اینکه ایران و آمریکا می‌توانند دوستان یکدیگر باشند می‌نویسد: در 4 نوامبر تاریخ تسخیر سفارت آمریکا در تهران، آمریکا بار دیگر تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران اعمال کرد. ترامپ رییس جمهوری امریکا گفته که این بخشی از سیاست فشار حداکثری علیه ایران است تا آن کشور محبور به بازگشت به پای میز مذاکره شود. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران اما به سرعت با انتشار پیامی ویدئویی پاسخ داد که ترامپ در رویا به سر می‌برد. ظریف معتقد است که ترامپ مانند شش رییس جمهوری پیشین امریکا، تلاش‌هایش در قبال تهران شکست خواهد خورد.

امیدی به مذاکره ایران و آمریکا وجود دارد؟

روحانی رییس جمهوری ایران نیز گفته بود که آمریکا بسیار بزرگتر از شخص ترامپ است. حق با اوست و او واقعیت را درک کرده است. در این میان اما او با چالشی در ایران مواجه است. چهره‌های برجسته‌ای چون او و ظریف که جرات می‌کنند و این موضوع تابو یعنی مذاکره با امریکا را زیر سوال می‌برند به شدت از سوی تندروهای درون ایران مورد هجمه واقع می‌شوند. زمانی که روحانی در ماه سپتامبر به نیویورک رفت تا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور یابد، همراهان‌اش تلاش کردند تا حتی از بروز یک جلسه تصادفی دیدار میان روحانی و ترامپ نیز خودداری ورزند. روحانی می‌گوید ترامپ با مشاوره‌های اسرائیل، سعودی‌ها و اپوزیسیون ایران در خارج از کشور گمراه شده است. به طور خلاصه، او می‌گوید که طرفین ثالث روابط میان ایران و امریکا را خراب کرده‌اند. روحانی و چهره‌های چون او که از نسل اول انقلاب‎اند، بهترین گزینه‌هایی هستند که بتوانند راهی برای شکستن این طلسم پیدا کنند. 

نویسنده می‎افزاید: "روحانی مردی است که دو بار وعده در هم شکستن انزوای بین‌المللی ایران را داد و بر پایه همین شعار در انتخابات پیروز شد. او به دنبال راه‌هایی برای پایان دادن به وسواسرابطه با امریکا در سطوح مختلف بوده است. از سوی دیگر تحریم تهران از سوی امریکا و همچنین مقصر دانستن امریکا درباره جنگ هشت ساله ایران و عراق و منازعه کنونی یمن از سوی مقام‌های ایرانی مانعی عمده در مسیر گفت‌و‌گوی واقعی میان ایران و امریکا است. سیاست همه یا هیچ ترامپ در قبال ایران سبب می‌شود تا کار برای مذاکره با او حتی برای دولت روحانی نیز بسیار دشوار شود. موضع ترامپ سبب می‌شود تا دست گروه مخالف بهبود روابط ایران و آمریکا، قوی‌تر شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
ما هیچ احتیاجی به مذاکره و گفتگو و برقراری ارتباط با غربی ها و الخصوص آمریکایی های وحشی،گاوچرون نداریم ولی کدخدا پرستها و غرب زده های مفت خور،لیبرال،دروغگو تلاش میکنند که نوکری برای آمربکایی ها و هم پیمانانش رو به دست بیارن چون دنبال منافع شحصی هستند ،،،،
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین