کد خبر: ۵۵۹۸۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

میلی که رسانه ملی در حمله به آذری جهرمی دارد

قصه از کجا شد؟ باید تقویم را ورق بزنیم و به ایستگاهی برسیم که وزیر ارتباطات پیمانه ی صبرش لبریز شد و از موازی کاری صدا و سیما در خرید ماهواره ی مخابراتی انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر اعتقاد داشت اگر هر سازمانی به صورت مجزا اقدام کند هزینه های زیادی برای کشور می تراشد. آذری جهرمی همچنین برای اینکه خیال صدا و سیما راحت شود اعلام کرده بود که وزارتخانه ی مطبوعش آماده است که کا را به آنها واگذار کند.

این اظهار نظرهای جهرمی سبب شد که رسانه ی ملی به دنبال فرصتی بگردد تا بتواند جبران کند. حالا در بخشهای مخالف خبری کمپینی برای حمله به آذری جهرمی شکل گرفته . از ساده ترین اتفاقها استفاده می کنند تا از کاه کوه بسازند. از اینترنت ملی گرفته تا هر چیز دیگر را علم کرده تا به قول فوتبالیها بتواند گل خورده در زمین حریف را جبران کند.

دیشب هم بخش خبری 20:30 بیکار ننشست و با برنامه ای از پیش تعیین شده در رسانه ی ملی میلش کشید تا پای وزیر را به انتقاد  باز کند و حسابی از شرمندگی آذری جهرمی بیرون آمد.

اما چرا صدا و سیما رویکرد واپس گرایانه دارد؟

کمیسیون فرهنگی مجلس ماده چهار طرح خط مشی، اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما را تصویب کرد که براساس آن «مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن منحصرا برعهده سازمان صداو سیماست و در صورت تصویب در جلسه علنی مجلس، اجرایی می شود. اذری جهرمی اعتقاد دارد تصویب این قانون فضای انحصاری را در اختیار رسانه ی ملی قرار می دهد آذری جهرمی با بیان اینکه صداوسیما می خواهد تنظیم مقررات، تصدی گری و مالکیت در حوزه صوت و تصویر را به صورت یکجا در دست بگیرد، تاکید کرد: اکنون براساس این رویه، قرارداد بسته، مزایده ای برگزار کرده و پنج پیمانکار انتخاب کرده اند.البته وزیر ارتباطات از موضوع دیگر نیز رونمایی کرد و آن اینکه صداوسیما در انتخاب این پیمانکاران به فعالان عرصه صوت و تصویر اعلام کرده که باید جدا از ضمانت نامه ها و تعهداتی به سازمان، 50 درصد کل درآمدهای خود را نیز به این سازمان بدهند؛ ضمن آنکه کسانی که فاقد مجوز این سازمان باشند با حکم مرجع قضایی تعطیل خواهند شد. 

بیان این جزئیات از زبان وزیر ارتباطات واکنشهای مختلفی را در پی داشت که راه اندازی هجمه های چند وقت اخیر از جمله ی آنهاست.

گاف رسانه ی ملی از زمان فیلتر شدن تلگرام و شو آف کوچ آنها به سمت سروش باعث شد که گمانه زنی هایی پیرامون نوع عملکرد این سازمان به وجود بیاید. زیرا در ظاهر شاهد کوچ سیمایی ها به پیام رسانهای داخلی بودیم اما فعالیت کانالها در تلگرام و خوراک خبری بهتر و مؤثر تر در آن مسئله ای را به ذهن متبادر می کند که بدون شک مصداق یک بام و دو هوا بودن رفتار میلی رسانه ملی است.

ادامه ی روند شفاف سازی وزیر ارتباطات سبب شد که حتی ممنوع التصویری جهرمی به گوش برسد که صدا و سیما نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
راه حل بسیاری از مشکلات و عقب افتادگی ها در ایران ایجاد صدا و سیمای غیر دولتیاست .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین