کد خبر: ۵۵۹۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

نداشتن کلاه ایمنی دلیل مرگ موتورسواران در تصادفات

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: موتورسواران در رتبه دوم حوادث قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ عین‌الله جهانی در اولین یادمان قربانیان حوادث ترافیک شهری، اظهار کرد: موتورسواری در شهرها به یک معضل جدی تبدیل شده است و هم‌اکنون موتورسواران در رتبه دوم حوادث قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه اغلب کشته‌شدگان موتورسواری، جوانان هستند، تصریح‌ کرد: بیشتر این افراد کسانی هستند که از کلاه‌ ایمنی استفاده نمی‌کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه سالانه ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر در تصادفات، جان خود را از دست می‌دهند که با وجود روند کاهشی، آمار بالایی است، افزود: البته آمار تلفات جاده‌ای در کشور سیر نزولی یافته است و این آمار نشان از بهبود وضعیت رانندگی در کشور دارد.

جهانی با بیان اینکه ۳۴۰۰ نقطه حادثه‌ساز برون‌شهری در کشور شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌ها همچنان نقاط حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که باید تلاش شود نواقص برطرف شود.

در ادامه این برنامه، شهردار زنجان نیز با اشاره به اینکه تخلیه وسایل موتوری از هسته مرکزی شهر از برنامه‌های شهرداری زنجان است، تاکید کرد: باید بپذیریم هسته مرکزی شهر ظرفیت خیل زیادی از وسایط نقلیه را ندارد و باید برای رفع این مشکل، برنامه‌ریزی دقیق و طرح‌های جدید را ارائه دهیم.

مسیح‌الله معصومی با اشاره به تلاش شهرداری برای بهبود ترافیک شهری در زنجان، بیان کرد: اقدامات شهرداری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در هسته مرکزی است.

وی با اشاره به تلاش مجموعه شهرداری برای کاهش تصادفات درون‌شهری، اظهار کرد: این تلاش از طریق یک کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی رانندگی در زنجان انجام می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین