کد خبر: ۵۶۰۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
اولین گام حناچی برای ساماندهی تهران پس از شهردار شدنش

سوگند شهردار تهران برای شفافیت و مبارزه با فساد| حناچی: نمی‌توانیم تهران را به بهشت تبدیل کنیم اما جلوی تخریب‌ها را خواهیم گرفت

شهردار تهران امروز با حضور در شورای شهر سوگند یاد کرد که مبارزه با فساد و خودکامی سرلوحه فعالیت‌هایش قرار گیرد. پیروز حناچی شهردار تهران با حضور در جلسه شورای شهر تهران سوگند نامه خود را قرائت کرد و گفت: در محضر خداوند سمیع و بصیر، شهروندان گرانقدر و اعضای شورا سوگند یاد می‌کند که در اجرای تمامی ماموریت‌های محوله همواره خداوند را شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار خویش ببینم.
آفتاب‌‌نیوز :
پیروز حناچی شهردار تهران با حضور در جلسه شورای شهر تهران سوگند نامه خود را قرائت کرد و گفت: در محضر خداوند سمیع و بصیر، شهروندان گرانقدر و اعضای شورا سوگند یاد می‌کند که در اجرای تمامی ماموریت‌های محوله همواره خداوند را شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار خویش ببینم.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی در ادامه افزود: برای انجام هرچه بهتر ماموریت‌ها تمام تلاش و تجربه خود را به کار خواهم گرفت و با انتخاب مدیران شایسته و امین و بهره‌مندی از خرد جمعی و اصل مشارکت برای میل به اهداف و توسعه پایدار شهری شرایط را فراهم می‌کند. در راستای شفافیت پاسخگویی به افکار عمومی و جریان آزاد اطلاعات و اجرای کامل مصوبات شورا را نصب‌العین قرار می‌دهم و عدالت در توزیع منابع، رعایت صرفه و صلاح و مبارزه با فساد و خودکامی را سرلوحه کار خود و همکاران قرار خواهم داد.

شهردار تهران با تاکید بر لزوم جمع آوری کارگاه‌های عمرانی اضافه از سطح شهر تهران از جمع‌آوری کارگاه عمرانی میدان هفت تیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی پس از ادای سوگند برای تصدی پست شهرداری تهران در صحن علنی صد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران، گفت: خداوند را شاکرم که توفیق خدمت در جایگاه دیگری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پیدا کردم. بی تردید «تهران، شهری برای همه» به عنوان شعاری که من انتخاب کردم ، زمینه آن را فراهم می‌کند که همه کسانی که در این شهر زندگی می‌کند و خداوند به آنها جان داده، شامل این موضوع خواهند بود.

وی افزود: پیش از من به ویژه پس از انقلاب اسلامی ایران افراد زیادی در این تصدی حضور پیدا کردند شامل مهندس شهرستانی، مهندس محمد کاظم سیفیان، و نهایتا آقای افشانی که با التزام به قانون این ماموریت را ترک کرد که برای همه افراد و خودم عاقبت به خیری را آرزو می‌کنم.

شهردارتهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن قدردانی از نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران برای اعتمای که به وی کردند افزود: از رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی به ویژه آقایان مطهری و عارف که زحمات زیادی کشیدند تشکر می‌کنم. همچنین از رئیس دفتر رئیس جمهور و اصحاب رسانه که نسبت به این موضوع حساسیت ویژه‌ای داشته‌اند و هم رزمان خودم که یادگاران دوران دفاع مقدس هستند و این روزها من را فراموش نکردند، تشکر و قدردانی می‌کنم. امیدوارم قانون مداری در شهر تهران بیش از پیش حاکم شود. قطعا اهتمام و توجه به جوانان و بدنه متخصص داخل شهرداری تهران از برنامه‌های آتی من خواهد بود.

وی تاکید کرد:‌ اگر از ظرفیت‌های قانون همانند موضوع ترک تشریفات استفاده کنیم، دلایل آن را اعلام خواهیم کرد.قطعا تعامل قانونی و عالمانه با اعضای شورای شهر و همچنین همکاری با سازمان‌های مردم نهاد، در اداره‌ی امور شهر برای حل مشکلات شهر در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

حناچی با تاکید بر تلاش خود برای جلب مشارکت مردم، بخش خصوصی و نخبگان گفت: قطعا توجه ویژه‌ای به مناطق محروم شهر خواهیم داشت و پاسخگویی به شهروندان و استفاده از حداکثر بضاعت تخصص داخلی را از رویکردهای اساسی خود قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد:‌ استفاده از تجربه جهانی برای اداره امور شهر و پیگیری لوایح از کمیسیون عمران شهرها و شورای عالی استان‌ها در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

شهردار تهران یک بار دیگر با اشاره به شعار تهران، شهری برای همه، یکی از مصداق‌های تحقق این شعار را توسعه قلمرو عمومی با همکاری اعضای شورای شهر تهران خواند و افزود: تلاش خواهیم کرد این مهم با همکاری اعضای شورا محقق شود. باید قبول کنیم و باور کنیم در مواردی اشتباه کردیم و از حداکثر ظرفیت علمی برای اداره شهر استفاده نکرده‌ایم. نمی‌توانیم تهران را به بهشت تبدیل کنیم اما در قدم اول جلوی تخریب‌ها را خواهیم گرفت و بعد در مسیر درست حرکت خواهیم کرد. در گام اول اعلام کردیم که کارگاه‌های عمرانی اضافه در سطح شهر جمع آوری شوند که یکی از بدترین آنها کارگاه عمرانی میداین هفت تیر بود که به زودی جمع آوری خواهد شد.

وی تاکید کرد:‌ تلاش می کنم نهایت تخصص و شناخت خود را برای حل مشکلات شهر تهران به کار بگیریم بی تردید مشکلات این شهر بزرگ و پیچیده هستند اما همت مردم ما نیز بزرگتر است. و می‌توانیم این مشکلات را حل و فصل کنیم.

سوگند شهردار تهران برای شفافیت و مبارزه با فساد| حناچی: نمی‌توانیم تهران را به بهشت تبدیل کنیم اما جلوی تخریب‌ها را خواهیم گرفت

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
بهمن یزدانی
|
Germany
|
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
به عقیده این حقیر ایجاد یک شهر جدید در مرکز ایران (مابین اصفهان و یزد) بعنوان پایتخت اقتصادی کشور و متمرکز کردن همه فعل و انفعالات اقتصادی منجمله تمرکز دفاتر اصلی شرکت های بزرگ و تجارت کشور در محل جدید و از این طریق خلوت کردن قابل توجه تهران به حداقل نصف جمعیت فعلی اجتناب ناپذیر است.

از جمله محاسن بزرگ این شهر (همانند شانگهای در چین و یا نیویورک در امریکا) تقویت استان های نیمه جنوبی کشور و به علت دسترسی مساوی از چهار سمت ایران به این شهر عدالت و یکسان سازی بیشتری در کشور بوجود می آید که این خود در کمتر کردن فقر و بالابردن رشد اقتصادی بطور قابل توجهی موُثر خواهد بود.

برقرار کردن اتصال ریلی سریعسیر بین تهران و پایتخت اقتصادی کشور در این رابطه پیشرط مهمیست.

هر چند تصمیم گیری نهایی برای این موضوع و به توافق رسیدن سر محل آن زمانبر خواهد بود. ولی استارت فعالیت طراحان زیرساخت ها و غیره این شهر نوبنیاد میتوان بطور فوری صورت گیرد.
کشور چین در تاسیس چنین شهر هایی تجربه بسیار موفق و پر شکوهی دارد که میتواند الهام بخش برای ما باشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین