کد خبر: ۵۶۰۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۱

واکنش ظریف به اظهارات پمپئو درباره توان موشکی ایران/آمریکا قطعنامه ای را نقض می کند و دیگران را بابت پایبندی به آن تهدید به مجازات

وزیر امور خارجه کشورمان گفت که آمریکا ایران را به نقض قطعنامه ای متهم می کند که خود آن را نقض کرده و دیگران را تهدید به مجازات در صورت پایبندی به آن می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی بر نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل از سوی ایران واکنش نشان داد.

ظریف در پیامی توئیتری نوشت: حالا دیگر «سورئالیسم» به مشی ایالات متحده در امور خارجه بدل شده است: در حالی که خود قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کند، و حتی کسانی را که نمی خواهند با تبعیت از تحریم های غیرقانونی آمریکا آن را نقض کنند، تهدید به مجازات می کند، به دروغ ایران را متهم به نقض همان قطعنامه می کند. دورویی!

پمپئو پیشتر ایران را متهم کرد که با آزمایش موشک بالستیک میان برد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به این اظهارات، با اشاره به اطلاعی پمپئو از مواضع ایران در ارتباط با سیاست موشکی، افزود: مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد سیاست های موشکی کاملا روشن است و بارها اعلام شده و مجددا اعلام می کنم که این سیاست ها، سیاستی داخلی و مربوط به جمهوری اسلامی ایران است. 

وی با تاکید بر اینکه برنامه موشکی ایران موضوعی کاملا دفاعی است نه تهاجمی، ادامه داد: ما ناچار هستیم که در این منطقه پرآشوب و وضعیتی که بر آن حاکم بوده است و همچنین با توجه به تجاربی که از جنگ تحمیلی و دیگر وقایع رخ داده در این منطقه حساس به دست آورده ایم برای دفاع از کیان کشور، خودمان را به هر آنچه برای دفاع به آن نیاز داریم مجهز کنیم.

سخنگو وزارت امور خارجه همچنین گفت: البته جای تعجب دارد زیرا پمپئو در سخنان خود به قطعنامه 2231 شورای امنیت استناد می کند که خودش با خروج از برجام این قطعنامه را نقض کرده، و باز با استناد به این قطعنامه سعی می کند دیگران را به خروج از برجام و طبعاً خروج از این قطعنامه تشویق کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با اعلام خروج کشورش از برجام در اردیبهشت ماه سال جاری و بازگرداندن تحریم ها علیه ملت ایران، این قطعنامه شورای امنیت را نقض کرد.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین