کد خبر: ۵۶۰۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
"اعتراض‌های مردم منفی نیست، حکومت‌های اقتدارگرا آن را منفی می‌دانند"

رئیس دفتر رئیس‌جمهور: برخی رسانه‎ها "خبرشویی" می‎کنند| باید به شکل مدنی با مطالبات و اعتراض‌های مردم برخورد کنیم| ۱۳ آبان هیچ اتفاقی نیافتاد، فقط با اعصاب و روان مردم بازی شد| مردم در حال خارج شدن از یاس هستند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: متاسفانه گاهی حتی شاهد انتشار اخبار جعلی از سوی برخی رسانه های شناسنامه دار هستیم که به نوعی این اقدام، خبرشویی محسوب می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس دفتر رئیس جمهوری تاکید کرد: ما خادم مردم هستیم نه قیم آنان و باید به شکل مدنی با مطالبات و اعتراض های آنها برخورد کنیم.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ محمود واعظی روز دوشنبه در همایش مدیران، سردبیران و روسای مراکز و دفاتر خبرگزاری ایرنا افزود: باید حرف مردم و خواسته های آنان را بشنویم و برای آنها راه حل پیدا کنیم. اعتراض های مردم منفی نیست، این حکومت های اقتدارگرا هستند که آن را منفی می دانند. 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور: برخی رسانه‎ها

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: از زمان انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا شرایط جدیدی از جنگ تجاری ها، از هم پاشیدن ائتلاف های سنتی آمریکا با همپیمانان خود و دیگر شرایط رخ داده است. حتی دو قطبی دو حزب اصلی داخل آمریکا هم که تاکنون فقط در زمان انتخابات خود را نشان می داد این روزها در همه مسایل جامعه آمریکا مشهود است. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه نظام با تدبیر تلاش کرد از اتفاقات رخ داده به سلامت عبور کند، افزود: زمانی که اتفاقات عرصه جهانی را پیگیری می کنیم مشاهده می شود مشابه این اتفاقات در سایر نقاط نیز رخ می دهد.  در دنیای امروز با فضای بازی که امروز بوجود امده اگر گروهی در جایی اعتراض کنند دولتی مانند ایران این آزادی ها را حق مردم می داند طبیعی است. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به تلاش های دشمنان برای ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی افزود: در مجموع یک مثلث آمریکایی، اسرائیلی و سعودی که برخی آن را غربی، عبری و عربی می نامند تشکیل شد تا در این شرایط فشارها بر ایران افزایش یابد و نوک تیز این حمله از کار انداختن برجام بود. 

وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم تلاش کرد محدودیت ها و شرایطی که در اقتصاد ایران به وجود آمده بود را از طریق برجام روان سازی کند و تحریم های هسته ای از طرف آمریکا و تحریم های سایر کشورها برداشته شود که در نهایت این اتفاق افتاد. 

واعظی با اشاره به فشارهای زیادی که از طرف این مثلث به کشور وارد شد، اظهارداشت: این بار برخلاف دوره های گذشته که با تهدید نظامی و روش های دیگر به دنبال هجمه بر ایران و دولت ایران بودند روش دشمنان تغییر کرد. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه این بار روش نرم توسط دشمنان ‌در پیش گرفته شد، گفت: نوک حمله جنگ تبلیغاتی بود و به دنبال آن اتاق فکر جنگ نرمی را طراحی کردند تا دستاورد برجام به عنوان بین المللی را نابود کنند. 

وی افزود: تصور می شد اگر آمریکایی ها از برجام خارج شوند ایران نیز عکس العمل نشان خواهد داد و از برجام خارج می شود و تحریم ها بر می گردد.  این هدفگذاری از قبل انجام شده بود و برای آن تبلیعات گسترده صورت گرفت. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه به نارآمی های اخیر پاریس اشاره و بیان کرد: آنچه طی 17 روز گذشته در پاریس رخ داد اگر در تهران اتفاق افتاده بود رسانه های دنیا راجع به واقعه و حکومت ایران چه می گفتند؟  تلاش دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن نظام یک روی سکه است که روی دیگری هم در داخل کشور دارد. نظام جمهوری اسلامی به قدری خود را مقتدر می داند که در مقابل این حوادث خود را نمی بازد و اجازه تعبیر خواب دشمنان را نخواهد داد. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به گستردگی جغرافیایی ایران یادآور شد: این شرایط البته موجب می شود که زندگی در همه جای کشور یکسان نباشد و به برخی فشار اقتصادی بیشتری وارد شود که البته وظیفه دولت توجه بیشتر به مناطق محروم تر و خشک است. 

وی گفت: در طول ۶ ماهی که قرار بود اعمال تحریم ها به ۵ نوامبر (۱۳ آبان) منتهی شود چه هجمه هایی صورت گرفت و با اعصاب و روان مردم بازی شد؛ حتی کمپینی با عنوان اینکه جنگ خواهد شد، راه اندازی شد که با ورود به موقع رهبر معظم انقلاب توطئه ها خنثی شد. 

به گفته واعظی، با تبلیغات فراوان ۱۳ آبان را روز تاریخی در نظر گرفته بودند اما همانگونه که رئیس جمهوری در نیویورک بیان کرد، 5 نوامبر هیچ اتفاقی نیافتاد. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه در عمل هر چه توانستند انجام دادند، افزود: دیدیم‌ که از ۵ نوامبر عبور کردیم و حتی پس از آن قیمت ارز کاهش یافت. 

به گفته وی مسئولان و اقتصاددانان معتقدند باید قیمت ارز براساس عرضه و تقاضا کاهش یابد. 

واعظی با بیان اینکه تا سه هفته پیش جنگ روانی گسترده از خارج تلاش می کرد آینده تاریکی را برای مردم رقم بزند، تاکید کرد: زمانی که مردم از آینده مایوس باشند اجرای منویات دولت و حکومت سخت است و بنابراین باید تلاش می کردیم تا به مردم نشان دهیم آنچه گفته می شود اتفاق نخواهد افتاد و دولت توان عبور و خنثی کردن توطئه ها را دارد.  ارزیابی ها و نظرسنجی های انجام شده پس از ۱۳ آبان نشان می دهد تغییرات محسوسی در جامعه ایجاد شده و مردم در حال خارج شدن از یاس هستند. 

وی، اگاهی از هدف دشمن را مهم ‌خواند و گفت: هدفگذاری های دشمن برای این ‌بود که نشان دهد مردم ۴۰ سالگی این حکومت را نخواهند دید. 

واعظی در ادامه با بیان اینکه طی یک ‌ماه اخیر دیگر این تبلیغات مشاهده نمی شود، افزود: زمانی که دیدند اهدافشان محقق نمی شود از آن دست برداشتند زیرا نمی توانند ببینند ۲۲ بهمن در حالی شکوهمند برگزار می شود که تا یک ماه قبل برای دوام نیاوردن حکومت تا ۴۰ سالگی تبلیغ می کردند. 

واعظی دربخش دیگری از سخنان خود با تشکر از برگزاری این همایش گفت: بویژه در شرایط کنونی، جلسات هماهنگی کمک خواهد کرد تا ایده های خود را تبادل کنیم. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری، خبرگزاری ایرنا را رسانه ای معتبر، رسمی، قدیمی و با بیش از هشت دهه سابقه خواند و افزود: اکنون که شرایط خاصی در کشور و جهان حاکم است این خبرگزاری که مجموعه ای فکری است باید به روز باشد. 

وی اظهار داشت: در صورتی که رسانه، کار اصلی خود را بخوبی انجام دهد ضمن تسهیل در حکومت داری، آگاهی و فرهنگ سازی در جامعه افزایش می یابد. 

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با تاکید بر به کارگیری نیروهای توانمند در روابط عمومی ها گفت: باید روابط عمومی ها بر میزان اطلاعات خود بیفزایند. 

واعظی با بیان اینکه رسانه و تاثیرگذاری آن از جایگاه والایی برخوردار است، افزود: اکنون باید خود را با شرایط جدید وفق دهیم، در گذشته شاهد تعداد محدودی از خبرگزاری ها و روزنامه ها بودیم اما اکنون شرایط کاملا متحول شده و هر فرد می تواند از طریق ایجاد یک کانال در فضای مجازی برای خود حرفه خبرنگاری را تعریف کند. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: در گذشته تمام اخبار منتشر شده شناسنامه دار بود و اخبار جعلی قابلیت انتشار را پیدا نمی کرد اما امروز با انتشار اخباری مواجه هستیم که شناسنامه دار نیستند. 

وی افزود: متاسفانه گاهی حتی شاهد انتشار اخبار جعلی از سوی برخی رسانه‌های شناسنامه‌دار هستیم که به نوعی این اقدام، خبرشویی محسوب می شود. 

واعظی اظهار داشت: ما ایرنا را یک مجموعه فکری می دانیم که نباید تحت هیچ شرایطی رقابت با رسانه های داخلی را الگوی خود قرار دهد بلکه باید خبرگزاری های خارجی را الگوی خود کند و با آنها به رقابت بپردازد. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه با انتقاد از فعالیت برخی رسانه های سیاست زده که برخی گروه های سیاسی بدون آنکه از تجربیات لازم در کار برخوردار باشند از آنها پشتیبان می کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود چنین رسانه هایی در ایران، در صورتی که ایرنا بخواهد با آنها به رقابت بپردازد کاملا از مسیر خود خارج می شود، در حالی که تمام مردم، ایرنا را به عنوان خبرگزاری رسمی دولت می شناسند. 

واعظی با بیان اینکه خبرگزاری ایرنا باید صدای دولت باشد، گفت: باید با اخبار جعلی، شایعات و ابهاماتی که هر روز علیه دولت ساخته می شوند مقابله کرد و به آنها پاسخ داد. 

وی گفت: معتقدم که ستاد اصلی مقابله با جنگ روانی ها باید خبرگزاری ایرنا باشد و انتظار است که ایرنا به عنوان بازوی دولت مقابله با هجمه ها را در اولویت کار خود قرار دهد. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه سیاست دولت از همان روزهای نخست پاسخگویی، شفاف سازی و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات بوده است، گفت: این موضوع قدرت مانور برای خبرگزاری ایرنا را افزایش می دهد. ما حمایت از خبرگزاری ایرنا را وظیفه خود می دانیم و به وزرا و دولت هم تذکرات لازم را ابلاغ کرده ایم تا تعامل ها افزایش یابد و هر کجا که لازم است ارتباطات برای دریافت اخبار به راحتی برقرار شود. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود نقش رسانه ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز همه مردم با رسانه زندگی و فعالیت های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود را با آن تنظیم می کنند. نقش رسانه به ویژه در قرن ‌حاضر برجسته تر شده و نمی توان آن را نادیده گرفت. 
واعظی اضافه کرد: رسانه رکن اصلی یک حکومت است و نمی توان آن را تنها ابزاری در دست برخی تلقی کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
قیمت ها افسارگسیخته شده هیچ نهادی نمیتونه کنترل کنه. قشر متوسط و ضعیف رو له کردید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین