کد خبر: ۵۶۰۵۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

فردا سامانه بارشی وارد کشور می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از فردا (۱۴ آذرماه) روند بارش باران و برف را در مناطق مختلف کشور تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی در دو روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که امروز تا ظهر پنج‌شنبه (۱۵ آذرماه) وزش باد گرم در سواحل دریای خزر و استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از فردا (۱۴ آذرماه) یک سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور همچنین در روز پنج‌شنبه کل نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب بارش باران و وزش باد و در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال غرب، غرب و نقاط سردسیر واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی باعث بارش برف خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: بارش‌ها در روز پنج‌شنبه (۱۵ آذرماه) در استان‌های ایلام، لرستان، برخی نقاط استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، کرمانشاه، مرکزی و غرب اصفهان خواهد بود.

به گفته وظیفه غرب خلیج فارس پس فردا (۱۵ آذرماه) به سبب رشد ابرهای هم‌رفتی و بارش شدید باران مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: سامانه بارشی روز جمعه (۱۶ آذرماه) قسمت‌های مرکزی، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور را نیز در برمی‌گیرد و به تدریج در روز شنبه (۱۷ آذرماه) از مرزهای شرقی خارج خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به شرایط آب و هوایی تهران طی دو روز آینده، اظهار کرد: فردا ( ۱۴ آذرماه) آسمان تهران نیمه‌ابری، همراه با غبار محلی و در اواخر وقت این روز همراه با افزایش ابر خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران فردا ۱۴ و ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین وضعیت جوی تهران پس‌فردا ( ۱۵ آذرماه) ابری در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۴ و ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین