کد خبر: ۵۶۰۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
با تصویر نمایندگان مجلس شورای اسلامی

بانک مرکزی موظف به بخشودگی سود تسهیلات کمتر از صدميليون تومان شد+جزئیات

نمایندگان مجلس بانک مرکزی را موظف به بخشودگی سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال و بخشش جریمه‌های متعلقه ۷۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون بودجه سال 97 با بند (8) این طرح در بانک مرکزی موظف به بخشودگی سود تسهیلات کمتر از صدميليون تومان شد+جزئیاتخصوص بخشودگی سود تسهیلات با 186 رأی موافق و 4 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ نمایندگان همچنین در جریان بررسی بند (7) طرح مذکور در خصوص حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل شرایط پرداخت بدهی آنها به جهت ابهامات موجود در این بند با 186 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در جلسه جهت ارجاع به کمیسیون موافقت کردند.

بند (8) مصوب طرح مذکور عبارت است از : سقف بخشودگی سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال مشروط به بازپرداخت اصل تسهیلات و بخشش جریمه‌های متعلقه 73 هزار و 200 میلیارد ریال تعیین می‌گردد. هر یک از مشمولین بخشودگی سود تسهیلات زیریک میلیارد ریال می‌توانند از زمان تصویب این قانون صرفا یک فقره از بخشودگی سود تسهیلات موضوع این بند استفاده نمایند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است بدون رعایت مبلغ حداکثر تسویه مطالبات بانک مرکزی از بانک‌ها به تفکیک هر بانک مندرج در جدول ضمیمه تبصره 35 قانون اصلاح بودجه سال95 کل کشور به اجرای طرح بخشودگی سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال اقدام نماید.

تسهیلات اتحادیه مرکزی تعاونی‌های عشایری ایران در صورت بازپرداخت اصل آن مشمول بخشودگی سود و جریمه و استفاده از مفاد این حکم می‌شود.

در بند (7) این طرح که به کمیسیون ارجاع شد، آمده است: به منظور حمایت از تولیدکنندگان دارای مجوز بهره‌برداری از وزارتخانه‌های ذیربط، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مکلفند چنانچه تولیدکنندگان مذکور بدهی سررسید شده خود در پایان سال96 را تا پایان اسفند ماه 97 تسویه نمایند، اصل و سود خود را مطابق قرارداد و بدون احتساب جریمه به میزان مابه‌التفاوت نرخ وجه‌التزام تأخیر تأدیه دین با نرخ سود مندرج در قرارداد دریافت و بدهی آنها را تسویه نمایند، در صورت استنکاف بانک‌های عامل از اجرای این حکم، بانک مرکزی مکلف است نسبت به اعمال ماده 44 قانون پولی و بانکی در مورد آنها اقدام نماید.

منبع: خبرگزاری فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین