کد خبر: ۵۶۰۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

ابطحی: اظهارات ظریف درباره پولشویی فرار رو به جلو است

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: فرضا ما دچار پولشویی هستیم چرا برطرف کردن این مشکل را به خارجی‌ها بسپاریم و این مشکل را در داخل حل نکنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدمحمد جواد ابطحی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: آقایانِ مسئول، نمایندگان محترم، آیا اعتماد به نهادهای بین‌المللی که سلطه استکبار بر آن مشهود است و انکار عملی آیه نفی سبیل و استقلال از ولایت کفار حربی نشان از تکذیب آیات الهی نیست؟ آیا مگر اینگونه نبوده است که هرگاه منویات ولایت را عملی کردیم نصرت الهی همراه شده، پس چرا دل به ساحت نجس‌العین استکبار و تاقوت سپرده‌اید و خود را از تاج بندگی الله جدا کرده‌اید؟

وی افزود:‌ آیا در حادثه تروریستی اهواز افق دید غرب را درک نکردیم که برخی اصرار به پیوستن به CFT دارند. عده‌ای برای خوشایند اربابان ضلالت امنیت نظام الهی را در چنگال دشمنان اسلام قرار دادند. آقای ظریف اصلا حق با شما است و ما دچار پولشویی گسترده هستیم پس چرا کارتل‌های مواد مخدر تجارت اعضای بدن، تجارت زنان و کودکان به جای ایران در بانک‌های سوئیس سرمایه‌ گذاری می‌کنند. پس چرا کسی با سوئیس کاری ندارد؟ فرضا ما دچار پولشویی هستیم چرا برطرف کردن این مشکل را به خارجی‌ها بسپاریم و این مشکل را در داخل حل نکنیم. مگر ما برای اجرای قانون داخلی مبارزه با پولشویی عاجز هستیم.

ابطحی ابراز عقیده کرد: نکند در تفکر شما و امثال شما ایرانیان ملتی عاجز و سفیه هستند که توان اداره کشور خود را ندارند و خارجی‌ها باید آن را اداره کنند. این تفکر هنگام قاجار و پهلوی وجود داشت که مستشاران خارجی را بر ایران مسلط می‌کردند. مشاور ارشد کدام وزیر که سعی بلیغ در اجرای توصیه‌های FATF داشت با سوء‌استفاده از سربرگ اداره مبارزه با پولشویی درخواست اقامت در کانادا را می‌کند. مگر غیر از این است که رییس شورای عالی مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا رییس جمهور است؟ آیا مگر یکی از وظایف وزارت اقتصاد مبارزه با پولشویی نیست؟ یا وزارت اطلاعات دراین خصوص وظیفه‌ای ندارد؟ پس اظهارنظر شما در این خصوص جز سیاست فرار به جلو چیزی نیست؟

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که « آقای ظریف و آقای روحانی آیا فریاد مظلومین یمن، نیجریه و میانمار را نمی‌شنوید؟ » مدعی شد: چرا وزارت خارجه در این خصوص تحرکی ندارد. تا کجا و تا چه زمانی باید سیاست وادادگی در مقابل غرب ادامه پیدا کند. ذلت تا کجا؟ وزیر گستاخ انگلستان آزادانه به ایران بیاید توهین کند بازگردد و کک شما هم نگزد. آقای ظریف فکر می‌کنید آمریکا به این دلیل از برجام خارج شد که برجام به نفع ایران بود. آیا آمریکا به این خاطر از برجام خارج نشد که می‌دانست ایران در برجام می‌ماند و شما جرات اعمال ماده ۳۷ برجام را ندارید.

وی در پایان بیان کرد: نامه‌ای به رییس جمهور در خصوص رتبه‌بندی معلمان با ۱۶۰ امضاء نوشته شد. این موضوع جدی گرفته شود کمیسیون تلفیق آن را جدی بگیرد. آموزش و پرورش را دریابید. معلمان زیاد هستند، اما زیادی نیستند. آقای رییس مجلس شورای اسلامی چرا تحقیق و تفحص از مجلس اجرایی نمی‌شود؟ شفافیت را از مجلس شورای اسلامی آغاز کنید سفرهای خارجی، انعقاد قرارداد پیمانکاران، انتصابات و استخدام‌ها، خبرگزاری خانه ملت، مرکز پژوهش‌ها چرا از خودمان شروع نکنیم؟ اینها باید اجرایی شود یا خیر؟ تنباکوکاران خمینی‌شهر خسارت دیده‌اند. بیمه تکمیلی ایثارگران حذف شده مجلس مگر مجلس مدرس نیست؟ هیات تطبیق فرامین مجلس شورای اسلامی مصوبه دولت را باطل اعلام کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
اصلاح طلبان هیچ پاسخی برای این استدلالات محکم و قاطع ندارند. جز تمسخر و ترساندن مجدد ملت از قدرت آمریکا! درود بر کره شمالی که با وجود هفتاد سال تحریم نه تورم دارد و نه معتاد و نه بیکار
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین