کد خبر: ۵۶۰۶۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷

برانکو: هرکاری می‌کنند تا ما قهرمان نشویم

سرمربی پرسپولیس به شدت از داوری دیدار تیمش مقابل ذوب‌آهن انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
پندار خمارلو، مدیر رسانه‌ای پرسپولیس در ابتدای نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل ذوب آهن با اعتراض به عملکرد داور گفت: باشگاه به طور رسمی نسبت به عملکرد داور معترض است و من مامور شدم این موضوع را بیان کنم. اگر قرار است پیروز نشویم، بگویند که هزینه نکنیم و به شهرستان‌ها نرویم و بازیکنان هم خسته نشوند. از سازمان لیگ می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کنند. به کمیته داوران مراتب اعتراض رسمی خودمان را اعلام می‌کنیم. ما نمی‌خواهیم به نفع ما بگیرند چون این اتفاق نیافتاده است. می‌خواهیم داوران اشتباه نکنند.

برانکو ایوانکوویچ بعد از پیروزی تیمش مقابل ذوب آهن در نشست خبری اظهار کرد: به بازیکنان و هواداران تبریک می‌گویم. آن‌ها کمک‌مان کردند تا پایان نیم فصل بیشترین امتیازات را بگیرم. به بازیکنان تبریک می‌گویم که بعد از فینال لیگ‌قهرمانان آسیا از ۴ بازی، سه بازی را بردیم و یک بازی را مساوی کردیم. از نظر روحی و روانی کار سختی داشتیم. بازیکنان شخصیت و خصوصیات یک تیم قهرمان را نشان دادند. متاسفانه آقای خمارلو موضع ما را اعلام کردند. نباید این صحبت‌ها صورت بگیرد اما رفتار با قهرمان ایران و نایب قهرمان آسیا شرم آور است.

او افزود: با تیمی که اینقدر هوادار دارد، نباید اینگونه برخورد شود. همانطور که مدیر رسانه‌ای تیم گفت، یک نامه به باشگاه بدهند که ما نباید قهرمان شویم و ما هم خیلی راحت بازی می‌کنیم تا مسابقات تمام شود.

سرمربی پرسپولیس درباره کارت‌های زدی که بازیکنان این تیم به خاطر اعتراض به داور دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: صحبت کردن درباره این موضوع راحت است. شما حق دارید که ایراد بگیرید. در جلسه قبل از بازی بیش از جلسه فنی را به صحبت درباره داوری گذراندم. گفتم که چه چیزی در انتظار ما است. ما تجربه بدی از داوری‌ها در بازی با ذوب آهن داشتیم. من نمی‌دانم چرا کمال کامیابی‌نیا کارت زرد گرفت. هر دو بازیکن به هم خوردند. فقط بازیکن ذوب آهن افتاد زمین که کمال کارت زرد گرفت. بازیکنان جوان نسبت به بی‌عدالتی حساس هستند. چرا گل ما مقابل ماشین‌سازی را قبول نکردند؟ چرا گل آفساید سایپا را مردود اعلام نکردند؟ داور خطای بازیکنان ذوب آهن را نمی‌گیرد تا کرنر و اوت بگیرند. ما مربیان از داوران بهتری هستیم چون در زمین هستیم. فکر می‌کنند ما متوجه نمی‌شویم؟ من می‌توانم عمدا در تمرین بد داوری کنم؟ چرا ما را احمق فرض می‌کنند؟

برانکو در واکنش به اینکه اشتباهات داوری تا کجا علیه تیمش ادامه دارد، گفت: روند اشتباهات داوری از چهار سال قبل ادامه دارد. در تلویزیون آنالیز می‌کنند و شاهد هستید که ما بیشتر از همه از اشتباهات داوری متضرر شدیم. آیا ما تا به حال کمکی خواستیم؟ آیا می‌توانید فکر کنید که بارسلونا و رئال مادرید بیشتر از همه متضرر شوند؟ ما قهرمان لیگ برتر هستیم. هر کاری می‌کنند ما قهرمان نشویم اما ما قهرمان خواهیم شد.

او همچنین در واکنش به اینکه همچون گذشته مانند دژ محکمی نیست و این موضوع می‌تواند موجب صدمه دیدن تیم شود، گفت: من باید از بازیکنانم حمایت کنم. من هر روز با آن‌ها هستم. هر روزبا بی‌عدالتی روبه رو می‌شوم. نمی‌توانم آرام باشم که هر روز بگیوند ببخشید. نمی‌شود آرام بود. اگر سردبیر شما زیر گوشتان بزند، تحمل می‌کنید؟ اگر نصف مقاله شما را خط بزند و بگوید چیزی نمی‌فهمی، چه واکنشی خواهید داشت. من فقط مثال می‌زنم.

او در پاسخ به این سوال که آیا به دعوت داوران برای تدریس داوری پاسخ مثبت می‌دهد، گفت: چطور متوجه نمی‌شوید؟ من فوق لیسانس تربیت بدنی دارم. گرایش من فوتبال بود. دو سال هم دوره مربیگری عالی فوتبال را گذراندم. پرو لایسنس فیفا را دارم. در همه این‌ها قانون و مقررات فوتبال گنجانده شده است. ۱۳ سال فوتبال بازی کردم و ۳۰ سال مربی بودم. چطور می‌توانند بهتر از من داوری کنند؟ نه من بلکه از منصوریان و داوری می‌توانند بهتر داوری کنند؟ چطور می‌شود که داور وسط تصمیم کمک داور را رد می‌کند؟

سرمربی پرسپولیس درباره صحبت‌های منصوریان درباره عملکرد خوب داور اظهار کرد: عملکرد داور برای آن‌ها خوب بود. حاضرم امضاء کنم که همیشه همانند بازی‌های ذوب آهن و سپاهان برای ما قضاوت کنند. داور خودش را گول می‌زند.

برانکو درباره اینکه تیمش در این بازی شادابی بازی‌های گذشته را نداشت، خاطرنشان کرد: ما باید تکلیف بازی را در نیمه نخست مشخص می‌کردیم. ما پنج، شش موقعیت عالی داشتیم. البته ذوب آهن بسیار بهتر از جایگاهش در جدول است. اگر گل دوم یا سوم را می‌زدیم قضیه فرق می‌کرد. در نتیجه یک بر صفر این امکان وجود دارد که شرایط خوب نباشد چون عدم اطمینان و عدم دقت وجود دارد. برخلاف ذوب آهن که موقعیتی نداشت، پنج، شش موقعیت داشتیم. باید این را بدانیم که این بیستمین بازی ما بود. بیشترین بازی‌ها را انجام دادیم. عملا می‌گویم که در تمام بازی‌ها از رقبا بهتر بودیم. از لحاظ بصری و آماری در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بهتر بودیم. فقط مقابل کاشیما ۱۰ دقیقه بدشانس بودیم. اگر تمرکز داشتیم، نتیجه بهتر بود. وظیفه من است که مدام برای بهبود کار تلاش کنم. امروز دیدید که احسان حسینی برای اولین بار بازی کرد. آن‌ها بازیکنان جوان هستند که دنبال فضا می‌گردند.

او در واکنش به اینکه فکر نمی‌کند صحبت‌هایش تبعاتی در آستانه بازی با سپاهان داشته باشد گفت: من اسم سپاهان را آوردم و گفتم می‌بریم.

برانکو در واکنش به اینکه گفت اگر عملکرد داوران در بازی‌های تیمش همانند بازی‌های سپاهان باشد راضی هستند و احتمال هرگونه تبعات برای او گفت: ما تجربه بدی از داوری داریم. مگر عجیب است؟ یک بازی را نشان دهید که داور یک اوت به نفع ما بگیرد. عمدی یا غیر عمدی علیپور را له کردند. خیلی از پنالتی‌ها هست که غیر عمدی رخ می‌دهد. نمی‌دانم صحبت‌هایم عواقب دارد یا خیر.

خبرانلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
هامون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
آقای برانکو دارد رونالدویی عمل می کند باید می گفت فدراسیون و وزارت ورزش تمام سعی خود را میکند به زور هم که شده پرسپولیس را قهرمان کند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین