کد خبر: ۵۶۰۷۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
بررسی ایرادات CFT

تلاش ناکام برخی از ولایی‌ها برای آبستراکسیون در زمان رای‌گیری برای CFT

تعدادی از اعضای فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در زمان رای‌گیری برای ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (cft) تلاش کردند که با خروج از مجلس شورای اسلامی زمان رای‌گیری را مختل کنند که تلاش آنها ناکام ماند.
آفتاب‌‌نیوز :
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس وارد بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT شدند.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمد دهقان نایب رییس فراکسیون ولایی به عنوان مخالف و شهروز برزگر عضو فراکسیون امید به عنوان موافق به ارائه‌ی دلایل مخالفت و موافقت‌شان پرداختند.

بخشی از صحبت‌های دهقان مبنی بر این‌که مصوبه کمیسیون دارای ایراد است به آن دلیل که کمیسیون نصاب لازم را برای رای‌گیری نداشت با اخطار اصل ۷۵ فلاحت‌پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی مواجه شد که او بر قانونی بودن نظر کمیسیون تاکید کرد.

تذکر و اخطارهای متعددی داده شد که در پاسخ به یکی از این اخطارها رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مقام رهبری مخالف بررسی لایحه CFT در مجلس شورای اسلامی نیست.

بعد از این صحبت باز هم تعدادی دیگر از نمایندگان تذکر دادند که تذکر قاضی‌پور نماینده ارومیه دقایقی جو مجلس شورای اسلامی را متشنج کرد. این نماینده مجلس در تذکرش گفت ملت بدانند چه کسانی و چه مردانی در مجلس شورای اسلامی شجاع و چه کسانی ضعیف و ترسو هستند.

در زمانی که قاضی‌پور این تذکر را داد تعدادی از نمایندگان به نشانه اعتراض دو - دو کرده و خواستار پاسخ و بیان تذکر شدند که پروانه مافی و مسعود پزشکیان دو عضو فراکسیون امید با استناد به ماده ۷۵ آیین‌نامه به قاضی‌پور پاسخ دادند.

پزشکیان در بخشی از پاسخ خود به تذکر قاضی‌پور گفت: ترسو کسانی هستند که در این مملکت زندگی می‌کنند. فقر، بدبختی و گرسنگی به وجود می‌آید خود را به کوچه علی‌چپ می‌زنند و از فقر و گرسنگی دفاع می‌کنند.

این صحبت‌های پزشکیان باعث شد که ذوالنور به نشانه اعتراض در جایگاه هیات رییسه قرار گیرد. او تلاش کرد از تریبون رییس مجلس شورای اسلامی استفاده کند و به بیان اظهاراتی پرداخت که رییس مجلس شورای اسلامی او را کنار زد و اجازه نداد که او سخن بگوید.

ذوالنور کنار صندلی پزشکیان رفت و شروع به بحث با او کرد که با حضور پرتعداد نمایندگان این جمع متفرق شد.

رییس مجلس شورای اسلامی بلافاصله سخنگوی کمیسیون امنیت ملی را برای ارائه توضیحات پشت تریبون خواند و بعد از آن از نمایندگان خواست که رای خود را به اصلاحیه کمیسیون بیان کنند.

در این هنگام تعدادی از نمایندگان عمدتا از فراکسیون ولایی یعنی پژمانفر، آزادی‌خواه، ابطحی، دهقان، زاهدی، حاجی‌دلیگانی و کریمی قدوسی می‌خواستند از مجلس شورای اسلامی خارج شوند که رییس مجلس تاکید کرد که کسی نباید از مجلس بیرون رود چون مجلس در حال رای‌گیری است این کار درست نیست اجازه خروج نداریم.

با این صحبت‌های رییس مجلس شورای اسلامی برخی نمایندگان کنار در ایستاده و قصد داشتند رای ندهند که هیات رییسه از نمایندگان خواست بر صندلی‌های خود نشسته و رای‌شان را اعلام کنند.

در نهایت نمایندگان به مصوبه کمیسیون امنیت ملی رای مثبت دادند که طبق آن کمیسیون امنیت ملی برخی ایرادات شورای نگهبان را رفع کرد و در سایر موارد در مصوبه خود اصرار نمود لذا موضوع به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
تمام
انشاالله به خیر وخوش از این مشکل هم عبور می کنیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین