کد خبر: ۵۶۰۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

آمریکا تاجر نزدیک به «هیلاری کلینتون» را به نقض تحریم‌های ایران متهم کرد

دولت فدرال آمریکا یک تاجر آمریکایی-اردنی که روابط دیرپایی با خانواده کلینتون دارد را به نقض قوانین تحریم‌ها علیه ایران متهم کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس شرکتی که مسئولیت تغذیه نظامیان آمریکا در افغانستان را به عهده دارد به نقض تحریم‌ها علیه ایران و جرائم دیگر متهم شد.

دولت فدرال آمریکا در کیفرخواستی یک شهروند آمریکایی-اردنی به نام «عبدل هودا فاروقی» را که روابط دیرینه‌ای با «بیل کلینتون»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و همسرش «هیلاری کلینتون» دارد به اقدام برای پولشویی، نقض تحریم‌های ایران و کلاهبرداری متهم کرده است.

به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، اتهامات مطرح‌شده علیه این تاجر مربوط به قراردادهایی به ارزش بیش از ۸ میلیارد دلار است که شرکت او به نام « Anham FZCO» برای تأمین غذا و سایر حمایت‌های لوجستیکی برای نظامیان آمریکا در افغانستان ارائه داده است. 

اتهامات مطرح‌شده علیه این تاجر، سه شرکت خدمات تغذیه که از سال ۲۰۰۵ مشغول ارائه خدمات به نیروهای آمریکا در افغانستان بوده‌اند را شامل می‌شود.

دیگر نفراتی که در این پرونده متهم شده‌اند «مازن فاروقی»، برادر متهم اصلی و «صلاح معروف»، مالک یک شرکت همکار با شرکت‌های برادران فاروقی هستند. این دو نفر، هر دو شهروند آمریکا هستند. 

به نوشته نیویورک‌تایمز این سه نفر همگی پنجشنبه گذشته در دادگاه منطقه واشنگتن متهم شدند، اما همگی به قید وثیقه ۵۰ هزار دلاری آزاد شدند.  

بعد از پیروزی شرکت Anham در سال ۲۰۱۲ در مناقصه ارائه خدمات تغذیه به نیروهای افغانستان در سال ۲۰۱۲ پیمانکار قبلی یعنی شرکت Supreme Group این گلایه را مطرح کرد که شرکت Anham با اقدامات مختلف از جمله حمل محموله‌ها از طریق ایران رقیبش را کنار زده است. 

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای روز پنجشنبه مدعی شده فاروقی و همکارانش با انتقال محموله‌های غذایی از طریق ایران توانسته‌اند پول پس‌انداز کنند. 

منبع: فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین