کد خبر: ۵۶۰۸۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

توسعه توان عضلانی یکی از اساسی‌ترین سازگاری‌های فیزیولوژیکی

یک دکترای فیزیولوژی ورزشی، معتقد است که توسعه توان عضلانی یکی از اساسی‌ترین سازگاری‌های فیزیولوژیکی است.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر وحید ولی‌پوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: توسعه توان عضلانی یکی از اساسی‌ترین سازگاری‌های فیزیولوژیکی برای بهبود اجرای جسمانی است.

وی ادامه داد: توانایی برای اعمال نیروی زودتر در یک حرکت و در سرتاسر یک دامنه حرکتی بزرگتر در بیشترین حرکات ورزشی از اهمیت زیادی برخوردار است.

ولی‌پوری اضافه کرد: این حرکات که در بیشترین ورزش‌ها به کار برده می‌شود عبارتند از دوی سرعت، پرش، تغییر جهت، پرتاب کردن و ضربه زدن با پا و حرکات برخوردی است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور لرستان خاطرنشان کرد: تولید توان ممکن است مهمترین ویژگی اجرای ورزش باشد و ممکن است کیفیت اجرا را تعیین کند.

وی یادآور شد: مطالعات زیادی نشان داده‌اند که اجرای انسان بعد از پایان ورزش می‌تواند به طور مثبت یا منفی تحت تاثیر قرار گیرد.

ولی‌پوری تصریح کرد: برای مثال اجرای انسان بعد از یک جلسه ورزش خسته‌کننده کاهش می‌یابد اما بعد از یک جلسه گرم کردن با شدت بیشینه یا شدت بالا افزایش می‌یابد.

این مدرس دانشگاه گفت: تمرینات چابکی شاید موثرترین شیوه برای رسیدن به سیستم عصب-عضلانی قوی و مهارت‌های خاص ورزشی لازم برای اجرای مسابقات ورزشی باشد، بخصوص اگر حرکات بکار رفته در تمرینات چابکی بسیار نزدیک به حرکات آن رشته مختص خود ورزشکار باشد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین