کد خبر: ۵۶۰۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

بدافزار چینی ۱۰۰ هزار رایانه را آلوده کرد

بدافزار جدیدی در چین منتشر شده که بالغ بر ۱۰۰ هزار رایانه را تنها در عرض چهار روز گذشته آلوده و به اطلاعات کاربران آن نفوذ کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
با توجه به آنکه بدافزار و باج افزارها در سالهای اخیر روند رو به رشدی داشته و در سال گذشته نیز به اوج خود رسیده است، کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی بارها هشدار داده‌اند یک بدافزار جدید در چین توسط هکرها و مجرمان سایبری منتشر شده است که با سرعت زیادی درحال انتشار بوده و تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه رایانه را آلوده کرده است.

کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که این بدافزار جدید به منظور کسب ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده توسط هکرها در فضای مجازی منتشر شده است تا کاربران و قربانیان را به کلیک کردن بر روی لینک‌های مشکوک و آلوده متقاعد کرده و به حساب‌های کاربری استخراج ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین آنها دسترسی و نفوذ پیدا کنند.

یکی از اپلیکیشن‌هایی که بسیاری از کاربران را با این بدافزار مواجه کرده است، پیام‌رسان وی‌چت است که با ارسال لینک‌های آلوده برای کاربران در پلت‌فرم وی‌چت بسیاری از بیت‌کوین‌های آنها را به سرقت برده و با استفاده از اطلاعات مربوط به حساب کاربری ارزهای دیجیتال توانسته‌اند به حجم زیادی از اطلاعات مالی و اعتباری قربانیان دسترسی پیدا کرده و آنها را با خسارات جبران‌ناپذیری مواجه سازند.

بر اساس گزارش وب سایت هکرنیوز، بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری به منظور استخراج بیت کوین ماینینگ، از حساب‌های کاربری، مرورگرهای اینترنتی و دستگاه‌های متصل به اینترنت کاربران (گوشی همراه و رایانه) بدون اجازه آنها سوءاستفاده کردند و این امر مشکلات و چالش‌های متعددی را برای کاربران در فضای اینترنت ایجاد کرد.

بدافزارها، باج ‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها شده است.

همانطور که در اخبار گذشته اشاره شده است، سالانه شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت‌های دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها، شرکت حسابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریکا اشاره کرد.

بنابراین می‌توان گفت خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی‌توان ادعا کرد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است. حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) به طور قطع یکی از مهلک‌ترین حملاتی است که در طول سال‌های اخیر صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، حملاتی که بدافزار واناکرای در سال گذشته به کشورها، سازمان‌ها و شرکت‌های بسیاری کرد، خسارات جبران ناپذیر بسیاری را برای آن‌ها برجای گذاشت. به تازگی نیز ویروس رایانه‌ای و بدافزار "خرگوش بد" سرو صدای بسیاری به راه انداخته است و به شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات کوچک و بزرگی در کشورهای مختلف بخصوص در اروپا حمله کرده و اطلاعات محرمانه آنها را به سرقت برده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین