کد خبر: ۵۶۱۰۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

وعده‌های وزیر فرهنگ در سیستان و بلوچستان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بیمه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه گفت: زمینه اشتغال ۳۰ هزار نفر در حوزه فرهنگ و هنر از طریق اعطای تسهیلات اشتغالزایی فراهم می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سید عباس صالحی در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر بلوچستان در ایرانشهر افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه خاصی به سیستان و بلوچستان به عنوان حلقه ارتباطی ایران با آن سوی مرزها دارد.

وی در ادامه بیان کرد: مشکل نگارخانه‌های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان را برطرف خواهیم کرد.

صالحی همچنین با اشاره به اینکه موسیقی محلی سیستان و بلوچستان به ویژه بلوچی می‌تواند به عنوان مزیت عمومی و منطقه‌ای باشد و مورد حمایت قرار گیرد گفت: در حوزه آموزشگاه ها و مراکز آموزشی سیستان و بلوچستان نیز تدابیر خاصی مدنظر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس توافق این وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه زمینه اشتغال ۳۰ هزار نفر در حوزه فرهنگ و هنر از طریق اعطای تسهیلات اشتغالزایی فراهم می‌شود.

صالحی ارتقای سرانه فرهنگی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، ایجاد فرصت‌های مکمل برای گسترش فضاهای فرهنگی و افزایش سرانه فرهنگ و هنر در سیستان و بلوچستان را از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه در این استان مرزی برشمرد.

وی گفت: در حمایت از هنرمندان مسیری را شروع کردیم که طی کردن این مسیر با وجود منابع مالی دولتی راحت نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زبان بلوچی به عنوان یک زبان ایرانی و تاثیر گذار در منطقه باید بیش از گذشته مورد حمایت‌های علمی قرار گیرد.

صالحی بیان کرد: مکتب خانه موسیقی که مکمل استودیو در فضای شهرهای سیستان و بلوچستان است مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 وزیر ارشاد با بیان اینکه مرکز پژوهش مرتبط با حوزه سفال کلپورگان مورد حمایت این وزارتخانه قرار گرفت، گفت: حضور هنرمندان سیستان و بلوچستان در تهران و حتی کشورهای منطقه در این دوره در وزارتخانه لحاظ شده است تا هنرمندان فرصت حضور بیشتری را داشته باشند.

صالحی تاکید کرد: مسائل مربوط به بیمه و معیشت هنرمندان کشور به ویژه سیستان و بلوچستان مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان آنقدر ظرفیت دارد که اگر پرده‌ها کنار رود این دارایی به سرمایه‌های پرباری برای استان تبدیل می‌شود.

وی با محکومیت حادثه تروریستی در چابهار گفت: تروریست‌ها به عنوان بدخواهان نظام و این منطقه می‌خواهند چهره زیبای سیستان و بلوچستان را زشت جلوه دهند تا دارایی های این استان شناسایی نشود.


افتتاح سینما جوان چابهار توسط وزیر ارشاد

در حاشیه‌ی این سفر، سینما جوان چابهار با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران افزود: این سینما جوان دومین مرکز سینمایی در استان است که بزودی در زابل نیز چنین مرکزی به منظور حمایت از هنرمندان تاسیس شود.

وی بیان کرد: سینما جوان چابهار به منظور توسعه و ترویج فرهنگ در این شهرستان مورد افتتاح قرار گرفت که امیدواریم با این حرکت شاخص های فرهنگی منطقه ارتقا یابد.

حسین مسگرانی بیان کرد: در مرکز سینما چابهار پنج اتاق برای آموزش اهالی فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امکانات مربوط در عرصه فیلم و عکس برای استفاده هنرمندان چابهاری نیز در این مرکز فراهم است.

به گزارش ایسنا، مسگرانی گفت: کارگاه آموزشی در مرکز سینما جوان چابهار ایجاد شده که هنرمندان می‌توانند برای بهره‌گیری بیشتر در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری از اساتید برجسته این مرکز استفاده کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان گفت:با افتتاح مرکز سینما جوان چابهار دیگر نیازی نیست که هنرمندان این منطقه برای فراگیری آموزش های فرهنگی و هنری به زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان سفر کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین