کد خبر: ۵۶۱۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

هلال احمر: کولاک و سیلاب 15 استان را درگیر کرد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد در شبانه روز گذشته برف، کولاک، سیل و آب گرفتگی در 15 استان کشور، ٢ هزار و 6٠٠ تن از هموطنان را گرفتار کرد
آفتاب‌‌نیوز :
مرتضی سلیمی امروز (جمعه) در گفت و گو با ایرنا افزود: در شبانه روز گذشته سیل و آب‌گرفتگی را در 6 استان ایلام، خوزستان، قزوین، کرمانشاه، لرستان و همدان شاهد بودیم که به 843 تن از هموطنان گرفتار، خدمات امدادی لازم ارائه شد.

وی ادامه داد: در این مدت آب از ٧٩ واحد مسکونی تخلیه شد، 41 دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب خارج و ١٨ تن از هموطنان به مناطق امن منتقل شد و متاسفانه در اثر سیل یک تن از هموطنان در شهرستان «اندیکا» استان خوزستان فوت کرد.

سلیمی از وقوع برف و کولاک در ٩ استان آذربایجان غربی، اصفهان، تهران، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، گلستان، مرکزی و همدان و ١٧ محور کوهستانی خبر داد که به یک هزار و 735 نفر خدمات امدادی ارائه شد و ٨١ تن از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند.

به گفته وی، ٢٨١ دستگاه خودرو از مسیر برف و کولاک رها شده است.

سلیمی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره شماره اضطراری ملی 112 تماس بگیرند.

تلفن گویای ندای امداد با شماره 112 در هر جا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیمکارت در دسترس است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین