کد خبر: ۵۶۱۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
تشکر امام جمعه اصفهان از استعفا نمایندگان استان

گزیده خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور/علم الهدی: یخچال ۳ میلیونی ۱۵ میلیون شده، دخترهای عقد کرده در خانه‌ها مانده‌اند/امام جمعه رشت: چهار سال دوم دولت به مذاکره با اروپایی ها نگذرد

در خطبه‌های امروز نماز جمعه ائمه جماعات سراسر کشور به ۱۶ آذر روز دانشجو و نقش این قشر جامعه در بخش‌های مختلف و مساله برجام، بودجه ۹۸، حادثه تروریستی چابهار و مشکلات اقتصادی پرداختند.
آفتاب‌‌نیوز :
در خطبه‌های امروز نماز جمعه ائمه جماعات سراسر کشور به ۱۶ آذر روز دانشجو و نقش این قشر جامعه در بخش‌های مختلف و مساله برجام، بودجه ۹۸، حادثه تروریستی چابهار و مشکلات اقتصادی پرداختند.

تجدیدنظر با آمریکا فکری شیطانی یا مالیخولیایی است

امام جمعه مشهد گفت: اروپا در دشمنی با ملت و دین ما جدای از آمریکا نیست، بلکه اروپا همراه با آمریکا است، خدا به عزیزان مسئول ما بصیرت دینی کامل عنایت کند تا این واقعیت‌ها را بینند. 

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نمازجمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: امروز روز ۱۶ آذر، روز دانشجو است. ۱۶ آذر دو خصوصیت در جریان اجتماعی جامعه ایرانی اسلامی ما دارد. 

وی افزود: خصوصیت اول اینکه ۱۶ آذر یک تابلوی تمام‌نمای تذکر و اعلام خطری است که مرتب به ما یادآور می‌کند، دشمنی آمریکا با ایران و ایرانی یک دشمنی ۶۵ ساله تا به امروز است. خاصیت دوم این است که خاطره ۱۶ آذر نسل نخبه جامعه ما، دانشجو و دانشگاهی را به این فکر و اندیشه وا می‎‌دارد که در صف مقدم مقابله با استکبار و جهان‌خواری آمریکا قرار دارد.

علم‌الهدی گفت: در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ درست چهار ماه بعد از کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد که آمریکایی‌ها محمدرضاخان ناپاک را دوباره به کشور بازگرداند و دولت مردمی و ملی مصدق را ساقط کردند، بنا شد که معاون رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور مسافرت کرده و اثر جنایت شیطانی خود را در ۲۸ مرداد در حاکمیت یک جریان ناپاک شیطانی دیکتاتوری پهلوی در این مملکت ببیند و ارزیابی کند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: قبل از آن در روز ۱۴ آذر به دلیل ورود کاردار سفارت انگلیس به کشور، تظاهراتی در دانشگاه و بازار تهران اتفاق افتاد، به این دلیل که ایران رابطه خود را با بریتانیای شیطان آن روز قطع کرده بود و این تجدید رابطه با دولت انگلیس و آمدن کاردار سفارت انگلیس به این کشور، موجب شد که جریان‌های نخبه و بصیر جامعه در مقابل حاکمیت ستم‌شاهی حکومت وقت قیام و مقابله کنند. روز ۱۵ آذر نیز تظاهرات ادامه پیدا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: قرار بود در روز ۱۷ آذر نیکسون، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، وارد کشور شود. آن‌ها برای اینکه زمینه کشور را آرام کنند، جلادهای شاهی تصمیم گرفتند تا سرکوبی شدیدی را نسبت به دانشجویان و دانشگاه در روز ۱۶ آذر انجام دهند. صبح نیروهای امنیتی به داخل دانشگاه ریختند، عده‌ای را کتک زند، عده‌ای را زخمی کردند، برخی دانشجویان را که احتمال می‌دادند سر حلقه حرکت باشند را دستگیر کردند و در دانشکده فنی دانشگاه تهران با شلیک نیروهای امنیتی سه دانشجو به خون خود تپیدند، احمد قندچی، آذر شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا. 

وی اضافه کرد: خون این سه دانشجو روی زمین دانشگاه ریخت، برای فردایی که بنا است از معاون رئیس‌جمهور آمریکا استقبال شود. معاون رئیس‌جمهور آمریکا در روز  ۱۷ آذر به تهران آمد و وارد دانشگاه شد، در حالی که هنوز سالن دانشکده فنی دانشگاه تهران به خون این سه دانشجو رنگین بود. قدم روی خون جوانان این مملکت گذاشت و دکترای افتخاری حقوق از دانشگاه تهران گرفت و عناد و دشمنی رسوب شده نهادینه آمریکا با این ملت و کشور را تایید کرد.

علم‌الهدی با بیان اینکه از آن روز تا امروز ۶۵ سال می‌گذرد و عناد و دشمنی آمریکا در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ با دشمنی آمریکای امروز قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: این دشمنی چند برابر شده و در طی این سال‌ها روزافزون ادامه پیدا کرده است. این فکر در مغز هر انسانی در این ملکت به وجود بیاید که مقداری در رابطه با آمریکا تجدیدنظر کنیم، این فکر یا فکر شیطانی یا فکر جنون و مالیخولیایی است. آیا می‌توان در رابطه با این جریان معاند ۶۵ ساله فکر دیگری کرد یا می‌توان مسئله دیگری را در میان گذاشت؟

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: روز ۱۶ آذر، روز آغاز جنبش دانشجویی است که تا امروز ادامه دارد و مظاهر زیادی در کشور داشته است. حرکاتی که ما داریم باید جهت‌دار باشد. امروز نسل دانشجو ودانشگاهی به صورت یک عامل و عنصر فعال، فناور و اندیشمند در تعالی و توسعه علم، دانش و فناوری این کشور می‌درخشد اما باید این توسعه علم و فناوری دارای جهت و جهت آن مقابله با استکبار و برخورد با آمریکا باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: اگر امروز بنا شد فردی در جریان‌های دانش بنیانی و بنیان دانشی در عرصه گسترش فناوری و علم فعالیت کند، باید در جهت این خصوصیت که باید با آمریکا بجنگیم، باشد، یعنی آنچه رابطه ما را با دنیای غرب از نظر نیاز اقتصادی و علم و فناوری قطع کند و ما را روی پا در یک عرصه قدرتمند بالای علم و فناوری قرار دهد که دیگران به ما وابسته باشند. این همان جهت ضد استکباری است که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بر روی این مسئله اصرار دارند که باید اینگونه انجام گیرد.

وی ادامه داد: در سیاست‌های ما نیز باید همین‌گونه باشد. امروز سیاست خارجی ما با این دشمن ۶۵ ساله باید از یک محور کامل برخوردار باشد و آن محور جنگ و ستیز با آمریکا است.

علم‌الهدی بیان کرد: آن روز در کودتای ۲۸ مرداد که آمریکای‌ها وارد شدند و ۶۵ سال جنایت و دشمنی را در کارنامه برخورد خود با این ملت و مملکت قرار دادند، انگلیس‌ها پای آمریکایی‌ها را به کشور باز کردند، یعنی اروپا در دشمنی با ملت و دین ما جدای از آمریکا نیست، بلکه اروپا همراه با آمریکا است. خدا به عزیزان مسئول ما بصیرت دینی کامل عنایت کند تا این واقعیت‌ها را بینند. اکنون قریب ۷ ماه است که آمریکا از برجام خارج شده، اما شما به اروپا چسبیدید، روی ارتباط با آن حساب می‌کنید تا در برجام با اروپا باقی بمانید و به همان وضعیت تن دهید که اروپا مشکل شما را حل کند. آیا ۷ ماه تجربه برای شما کافی نیست؟

امام جمعه مشهد ابراز عقیده کرد: شما در قصه برجام هسته فناوری هسته‌ای ملت و مملکت را که با خون شهیدان هسته‌ای آمیخته بود، روی پای اروپا و آمریکا ریختید و بدتر از آن با تصویب CFT و الحاق به کنوانسیون FATF، شخصیت اقتصادی و سیاسی این مملکت و نظام را دارید روی پای اروپا می‌ریزید، به امید اینکه به شما در مقابل تحریم‌های آمریکا نظر کند. مگر اروپا از آمریکا جدا است؟ بیایید به خودمان فکر کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: مقام معظم رهبری از ۴، ۵ سال قبل برای امروز ما نسخه دادند که اگر عملی می‌شد، مشکل طلا، ارز، گرانی و مضیقه معیشت را نداشتیم. این نسخه را زیر پا گذاشتید و به اروپا و آمریکا چسبیدید که این وضع زندگی ما شد، این فشارهای معیشتی بر سر ما آمد.

وی اضافه کرد: پریشانی برای مردم فقیر ما ایجاد شده که امروز خانواده‌هایی در این شهر زندگی می‌کنند و با بچه‌های خود دغدغه دارند که آیا شام یا نهار دارند یا نه. این وضع را شما به وجود آوردید. روز به روز معیشت تنگ‌تر و گرانی بیشتر می‌شود، دخترهای عقد کرده در خانه‌ها مانده‌اند، یخچال ۳ میلیونی ۱۵ میلیون شده است و مردم نمی‌توانند مشکلات اولیه زندگی خود را  حل کنند، اما باز هم شما به اروپا چسبیدید. 

علم‌الهدی عنوان کرد: شما قصد دارید CFT ‌را تصویب کنید. شورای نگهبان رد کرده، اما می‌خواهید آن را به مجلس و از مجلس به شورای نگهبان بکشایند و اگر نشد به مجمع تشخیص مصلحت ببرید تا در آنجا با یک عده از همدستان خود دست به دست هم دهید و هستی استقلال اقتصادی و سیاسی مملکت را روی پای دشمن بریزید، دشمنی که ۶۵ سال است که دشمنی و عداوت او رسوب کرده و به هر میزان اقتدار و عزت ما بیشترشده، دشمنی او شدیدتر می‌شود.‌

ترورهای کور به امنیت ایران اسلامی خدشه‌ای نمی‌زند

امام جمعه قم گفت: ترورهای کور دشمنان و بدخواهان به امنیت ایران اسلامی خدشه ای نمی زند.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس با اشاره به حادثه اخیر تروریستی در چابهار و تسلیت این واقعه به هم وطنان عنوان کرد: در این حادثه تلخ تروریستی دو تن از نیروهای جان بر کف و فداکار نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و تعدادی از مردم بی گناه نیز مجروح شدند.

آیت الله سعیدی افزود: مردم ایران همواره پای آرمان های انقلابی ایستاده اند و شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند از این رو هیچ گاه با ترورهای کور دست از انقلاب اسلامی برنمی دارند بلکه منسجم تر و یکپارچه تر به همراه مسئولان درسی فراموش نشدنی به دشمنان خواهند داد.

وی تصریح کرد: امنیت در نظام و جمهوری اسلامی خط قرمز همه ملت ایران است و ترورهای کور دشمنان و بدخواهان به امنیت ایران اسلامی خدشه ای نمی زند و دشمنان در بر هم زدن امنیت کشور آرزوهای خود را به گور می برند.

امام جمعه قم با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو نیز تصریح کرد: این روز یادآور و بیان کننده حماسه انقلابی قشر دانشجو در مقابل دشمنان سرسخت و مداخلات آنان در سطح کشور در طول تاریخ انقلاب است.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف متعالی انقلاب اسلامی وحدت میان حوزه و دانشگاه است که امیدواریم دانشجویان و طلاب در تحقق این هدف مهم تلاش کنند.

آیت الله سعیدی همچنین بیان کرد: دانشجویان انقلابی و متعهد باید در مسیر رشد و تعالی انقلاب و استقلال و آزادی و عزت و اقتدار ایران حرکت کنند و دست از تلاش علمی برندارند.

وی اظهار کرد: دشمنان همواره با انواع و اقسام توطئه‌ها به مقابله با انقلاب پرداخته اند و امروز با جنگ نرم و تصویرسازی های موهوم و فریب کاری خواسته اند تا مانع از رسیدن دانشجویان به اهداف متعالی خود شوند.

امام جمعه قم گفت: دانشجویان فرهیخته در برابر فتنه گری های دشمن ایستاده اند و هوشمندانه در حرکتند و با بصیرت و آگاهی و دانش این توطئه ها را خنثی می کنند.

وی با اشاره به جنایات اسرائیل در فلسطین و منطقه خاطرنشان کرد: این رژیم غاصب بالغ بر ۱۸۰ جنایت را در کارنامه خود ثبت کرده ‌و بسیاری از جنایات ثبت نشده ای دارد که بر علیه مردم فلسطین روا داشته است.

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی بسیاری از مردم در فلسطین اشتغالی را از سرزمین مادری خود اخراج کرده و بیش از ۵۰۰ شهر و روستا را به تصرف خود درآورده است.

امام جمعه قم بیان کرد: انقلاب اسلامی که با اراده الهی و خون شهیدان به بار نشست همواره در برابر متجاوزین و مستکبران ایستاده است و همچنان فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر می دهد.

وی در خصوص سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این شورا قرارگاه فرماندهی فرهنگی کشور به شمار می رود که با برنامه ریزی و سیاست گذاری و پایش فرهنگی به مقابله با تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمن می پردازد.

آیت الله سعیدی با اشاره به جایگاه قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) اظهار کرد: مسئولان باید نگاه ویژه ای به قم داشته باشند و پروژه های نیمه کاره را مورد توجه قرار دهند؛ به ویژه پروژه منوریل باید تمام شود و برای رهایی از مشکلات فعلی چاره اندیشی کنند.

وی بیان کرد: در قم جاذبه های مذهبی زیادی وجود دارد و وجهه گردشگری این شهر یک گردشگری مذهبی به شمار می رود که باید با سرمایه گذاری به توسعه و آبادانی قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) اهتمام شود.

امام جمعه قم در پایان خاطرنشان کرد: یکی از نشانه های تقوای الهی رفتار نیکو و حسن خلق است انسان باید در همه مراحل زندگی خود با دیگران حسن خلق داشته باشد و پذیرای انتقادات و رهنمون ها باشد.

دانشجو بصیر است و بصیرت افزا

امام جمعه شیراز با تبریک روز دانشجو و اشاره به ویژگی‌های دانشجویی، تاکید کرد که بصیر بودن و بصیرت افزایی از ویژگی‌های بارز و لازم دانشجویی محسوب می‌شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه‌ی شیراز، گفت: امروز شانزده آذرماه، روز دانشجو نامگذاری شده و شایسته است که نسبت به مقام ارزشمند و مقدس دانشجویی، تجلیل و تکریم شود.

آیت‌الله دژکام گفت: بنده تعمد دارم که کار دانشجویی را مقدس بنامم، زیرا آموزه‌های دینی ما برای آموختن علم قداست قائل است. گرامی‌داشت روز دانشجو هم به خاطر احترام مقام دانش است.

او ادامه داد: اگر خدای ناکرده دانشجو از این حیثیت جوینده دانش بودن خارج شود، چیزی باقی نمی‌ماند؛ اینکه فردی همه فعالیت‌های یک دانشجو را انجام دهد الا علم آموختن.

وی گفت: جامعه مخارجی را تحمل می‌کند که یک نفر به دنبال دانش رفته و دانشجو باشد؛ این هزینه‌ها برای آنست که دانشجو فردا با علمش به داد جامعه برسد؛ دانشجویی که درس نمی‌خواند و به دنبال علم نیست حق ندارد در دانشگاه بماند.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه اولین ویژگی دانشجو درس خواندن است؛ گفت: دانش‌هایی که در مراکز آموزش عالی تدریس می‌شود، دو قسم است، بعضی آموزش‌های آلی و بعضی آموزش‌های اصالی است و اصالت دارد. در دانش آلی می‌خوانیم که طبیعت را تسخیر کنیم، اما آموزش اصالی خودش مطلوبیت دارد.

آیت‌الله دژکام، در بیان مثال این آموزش‌ها فیزیک و شیمی و ریاضی و ... را از آموزش‌های آلی و خداشناسی را از آموزش‌های اصالی دانست و تاکید کرد که دانشجو باید از ابتدا جنبه کابردی علومی را که می‌آموزد، بداند تا بتواند از آنها برای آینده جامعه استفاده مطلوب داشته باشد.

او همچنین با تاکید بر لزوم اطلاع دانشجو از هدف علم آموزی و حرکت در این مسیر، گفت: دانشجو یک نقش اجتماعی دارد، چشم دیگران است، بصیرت دارد و بصیرت می‌افزاید، روز شانزده آذر به این جهت روز دانشجوست که عده‌ای از دانشجویان جان فدا کردند که کشور جلو برود. کار علمی و دانش‌افزایی اگر با نگاه عمیق باشد، بصیرت خواهد شد؛ باید دانشجویان بصیر تشویق شوند.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه حرکت‌های دانشجویی برمبنای بصیرت تاثیرگذار و ماندگار است، گفت: جوانان دانشجو که امید آینده کشور هستند و دیر یا زود کشور را اداره خواهند کرد باید جهتگیری کشور و ملت را در راستای اهداف اصیل علمی و دانشجویی خود تبیین کرده، یاد بگیرند و به دیگران یاد بدهند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد که حرکت دانشجویی ضد سلطه و استکبار و استبداد و طالب استقلال کشور است و گفت: مخالفت حرکت دانشجویی با استبداد یک نکته دینی محسوب می‌شود زیرا اسلام هم با استبداد مخالف است.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد که امروز اگرچه در کشور ما شکل و ساختار استبدادی کوبیده شده و از بین رفته است اما امکان دارد روحیه استبدادی وجود داشته باشد و دانشجویان باید مراقب این موضوع باشند.

وی با اشاره به در پیش بودن سال روز شهادت حضرت آیت‌الله شهید سید عبدالحسین دستغیب، اولین امام جمعه شیراز در دوران بعد از انقلاب، لزوم پاسداشت مقام این شهید را یادآور شد و تاکید کرد که بدن تکه تکه این شهید مهراب، حجت قاطع برحق بودن انقلاب اسلامی است.

او همچنین لزوم توجه نمایندگان مجلس و دستگاه قانونگذاری در تدوین قوانین و دقت در ابعاد مختلف یک قانون و تاثیرات آن را یادآور شد و تاکید کرد که نباید هر نکته‌ای که افراد تذکر می‌دهند را سیاسی جلوه داد.

امام جمعه شیراز در بخشی از خطبه‌های نماز در ادامه مباحث هفته‌های گذشته پیرامون عدالت، ضمن یادآوری اینکه تلاش همه از مسئولین و مردم باید فراگیر شدن عدالت در تمام ارکان جامعه باشد، تاکید کرد که عدالت فقهی، عدالت اخلاقی و عدالت اجتماعی از اقسام و ابعاد عدالت است.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه خداوند در قرآن کریم تاکید دارد که حتی با دشمنان خود هم به عدالت رفتار کنید، گفت: یکی از جنبه‌های عدالت، عدالت فقهی است، یعنی همانگونه که در رساله مراجع می‌خوانیم، کارهایی که تنها یک انسان عادل می‌تواند انجام دهد، امام جماعت، قاضی، شاهد و ... باید عادل باشند.

او با بیان اینکه عدالت فقهی آنست که انسان ظاهر الصلاح باشد؛ نوع دیگر عدالت را عدالت اخلاقی، دانست و گفت: علمای اخلاق نگاه به درون انسان می‌کنند، انسان عادل باید اخلاق متعادلی داشته باشد، نه به جانب افراط نه به جانب تفریط، متمایل نشود.

آیت‌الله دژکام شکل سوم عدالت که خیلی اهمیت دارد را عدالت اجتماعی دانست و با اشاره به سوره مبارکه مائده و سوره مبارکه بقره گفت: عدالت اجتماعی یعنی در رفتار با دیگر انسان‌ها عادلانه عمل کنیم.

دشمن بدنبال تحریف نمادهای استکبارستیزی در جامعه اسلامی است

امام جمعه ارومیه گفت: همه آحاد جامعه به ویژه جوانان در حفظ و انتقال سمبل های استکبار ستیزی به نسل های بعدی تمام تلاش خود را به کار گیرند.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه ضمن گرامیداشت ۱۶آذر و روز دانشجو، این روز را سمبل استکبار ستیزی جوانان و دانشجویان ایران اسلامی دانست و افزود: دشمن همواره به دنبال تحریف و کم رنگ کردن نمادهای استکبار ستیزی و استقامت و عدالتخواهی در جوامع اسلامی است و دانشجویان و دانشگاهیان کشور باید با الگو قرار دادن شهدای ۱۶ آذر سال۱۳۳۲ پرشور و شعورتر از نسل های قبل نسبت به حفظ و انتقال سمبل های استکبار ستیزی به نسل های بعدی اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز خاطرنشان کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیاری از مشکلات و گرفتاری های کشور نشأت گرفته از عدم پرداخت صحیح به حقیقت جایگاه نماز است و همه آحاد جامعه و در صدر آن مسئولین و مدیران نسبت به ترویج فرهنگ اقامه  و زنده نگه داشتن نماز در جامعه اقدام کنند.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه بر اساس آیات قرآن اقامه نماز و احیای جایگاه حقیقی آن از بروز منکرات در جامعه جلوگیری می کند به اقامه نماز در برخی ادارات اشاره کرد و افزود: اقامه نماز باید در تمام شریان های اجتماعی جامعه، ادرات، دانشگاه ها و مدارس جاری باشد و مسئولین ارشد و رده بالا ضمن سرمایه گذاری در ترویج و احیای فرهنگ نماز خوانی در جامعه باید مسئله نماز را به عنوان یکی از اصلی ترین معیارهای سنجش صلاحیت کارکنان خود مد نظر قرار دهند.

وی حفظ اتحاد و همدلی در جامعه را یکی از ملزومات همه جوامع به خصوص آذربایجان غربی دانست و افزود: تفاوت در رنگ و زبان براساس آیات صریح قرآن از نشانه های خداوند تبارک و تعالی است و مسئولان نباید با استفاده از چنین موضوعاتی اقدام به تفرقه افکنی میان جامعه کنند.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه دشمنان نظام همواره به دنبال گسست همدلی و اتحاد مردمان این مرز و بوم بوده اند عنوان کرد: مسئولین استان باید در سخنرانی ها با در نظر گرفتن رضایت الهی و درایت خود و سخنان صریح و شفاف، جلوی هرگونه سوءاستفاده معاندین نظام از آنان را بگیرند.

وی افزود: بنا به حدیثی از حضرت علی (ع) نمایندگان هر جامعه نمایانگر ظرفیت تعقل و داریت آن جامعه هستند و لذا مردم باید در انتخاب نمایندگان خود با نکته سنجی و درایت کامل عمل کنند.

بودجه ۹۸ حامی تولید و عدالت اجتماعی باشد

امام جمعه اراک گفت‌: بودجه ۹۸ باید حامی تولید، عدالت اجتماعی و محرومان باشد.

 ‌آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در نماز عبادی سیاسی اراک با بیان اینکه خداوند اولین و پیامبر اسلام(ص) دومین معلم بشریت است، افزود: علم و دانش معیار عظمت و فخر عالم بشریت است و خداوند به واسطه علم‌الاسما بودن سجده بر آدم را به فرشتگان خود امر کرد .

وی با اشاره به اینکه انسان به واسطه اکرام خداوند دارای عقل و شعور است که مانع بسیاری از زشتی‌ها و رذایل می‌شود، این اکرام خداوند را از علل شکرگذاری دانست.

امام جمعه اراک وجود محکمه وجدان را بزرگترین محکمه در درون انسان‌ها عنوان کرد که مانع زشتی‌ها می‌شود و گفت: حضور و رسالت پیغمبر از سوی خداوند هدایتگری به سمت انوار بصیرت حق، فضایل و خوبی‌ها و زنده نگهداشتن دل‌هاست که البته زنده ماندن دل‌ها بسته به افراد دارد که با نماز، تلاوت قرآن، حضور قلب و یادخدا زنده می‌ماند و تمام شخصیت و حقیقت وجودی افراد به زنده بودن قلب باز می‌گردد و این قلب سلیم در قیامت فریادرس خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید شخصیت خود را برای قیامت بسازیم و قدردان داشته‌های خود مانند پیغمبر اسلام(ص) بود.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره  به ٢ رخداد مهم آبانماه گفت: ١٦ آذر ماه به دلیل ایستادگی دانشجویان در سال ١٣٣٢ در مقابل نیکسون در تقویم روز دانشجو نام گرفت، همچنین ٢٧ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته و در واقع حوزه و دانشگاه دو بازوی توانمند ملت است و اگر این ٢ بازو خوب عمل کنند و قدردان آن باشیم کارایی بالایی در کشور خواهند داشت‌.

وی تصریح کرد: رسالت دانشجویان در این برهه بسیار سنگین است چراکه انقلاب اسلامی به سادگی به دست ما نرسیده است و باید فرصت‌ها را غنیمت دانست

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه دانشگاه باید کانون علم، ایمان و معرفت باشد و در تولید علم و دانش کشور باید به مرزهای علم برسد، افزود: حکمت گمشده مومن است و به سمت علم و دانش حرکت می‌کند و در دانشگاه‌ها نیز نباید در حوزه علم کوتاه آمد .

وی دانشجو را طلبه دانست و با بیان اینکه باید قدردان فرصت‌ها بود. بیان کرد. جمهوری اسلامی کانونی است که از نظر دانش، مهارت و فناوری و علوم انسانی و ... به طور نسبی سرآمد جهان است و به واسطه جمعیت ٨٠ میلیونی خود باید ٨٠٠ هزار دانشمند سرآمد داشته باشد .

دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: جوانان و دانشجویان ما باید اصل را بر علم‌آموزی بگذارند، فعالیت‌های سیاسی خوب است، اما نباید همه عمر را صرف کار سیاسی کرد بلکه باید خدمتگزار مردم بود و امید است در کنار علم‌آموزی در مبارزه با استکبار فعال‌تر عمل کنند و با تولید مقالات علمی و فناوری ایران در عالی‌ترین رده جهانی قرار گیرد و همسو با ترازهای اهل بیت حرکت کنند.

وی با اشاره به هفته علم و فناوری بر لزوم تجاری‌سازی علوم تاکید کرد و گفت: متاسفانه دانشگاه و دانشجویان مدارک محور شده‌اند، در حالی که علم باید پشتوانه کار و مهارت داشته باشد و این ایراد به نظام آموزشی کشور وارد است، آموزش فنی و حرفه‌ای جز اصول اولیه است و باید مهارت به دانشجویان آموخت، امروز هر بشکه نفت ٥٠ دلار را می‌فروشیم، اما طرف مقابل یک موبایل را ٥٠٠ دلار می‌فروشد و اینجاست که جایگاه مهارت و تجاری‌سازی علم مشخص می‌شود و می‌توان با توجه به ظرفیت صنعتی استان ذهن افراد برای مهارت‌آموزی آماده و ترغیب کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به فصل بودجه ٩٨ اظها کرد: بودجه باید حامی تولید، عدالت اجتماعی و محرومان باشد و جامعه را با کار و تلاش و فعالیت سالم تشویق و اشتغال پایدار ایجاد کند، از مصارف زائد کاست و به کار و تولید، توسعه صادرات، کاهش واردات و حمایت از سرمایه‌گذاری مفید توجه کرد و در این راستا باید بانک‌ها نیز حمایت ویژه داشته باشند و به سمت کارهای مولد رفت به همین دلیل لازم است، مجلس هوشیارانه عمل کنند.

وی ادامه داد: دشمن همواره توطئه‌های خود را دارد، اما سوءتدبیر را نباید به دشمن نسبت داد، نوسانات نرخ ارز و تخصیص حتی یک دلار باید تمام و کمال مراقبت شود تا هر دلار در جای درست خود هزینه شود و همه باید مواظب بیت‌المال باشیم.

امام جمعه اراک با اشاره به حادثه تروریستی چاربهار و شهادت دو تن از خادمان ملت عنوان کرد: منافقان و کوردلان بدانند که کور خوانده‌اند، نمی‌توانند بین ملت ایران موقعیتی یابند، مردم ما یکپارچه در مقابل همه جریان‌های فاسد و مفسد ایستاده‌اند و این حادثه نشان داد که دشمن بیکار ننشسته است و باید هوشیار بود.

وی با اشاره به تاکیدات مقم معظم رهبری در حوزه نماز عنوان کرد: نمازخوانی از خانواده باید در جوانان و فرزندان ریشه کند چراکه نماز بزرگترین سرمایه دین و آخرت و در واقع چراغ و چشمه‌سار خیر و برکت است .

دری نجف آبادی در پایان با اشاره به رخدادهای هفته جاری یاد و خاطره شهید آیت‌الله دستغیب، خلبان کشوری، آیت‌الله گلپایگانی را گرامی داشت.

۱۶ آذر روز استکبار ستیزی است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه ۱۶آذرماه یکی از روزهای درخشان تاریخ ایران است، اظهار کرد: رژیم طاغوت نتوانست حرکت دانشجویان تهران را در این روز تحمل کند.

 ‌آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، با اشاره به شایعه پراکنی دشمنان در خصوص تحریف قرآن اظهار کرد: هم شیعیان وهم اهل سنت معتقد هستند که قرآن همان کتابی هست که بوده، بنابراین هرجا که بر علیه قرآن حرکتی صورت گیرد، قلب‌ها و زبان ها بر علیه آن حرکت خواهد کرد.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه اتحاد میان شیعیان و اهل سنت دشمن دارد، تصریح کرد: دشمنان مثل من و امام جماعت اهل سنت سخن می‌گویند و با این حرکت هم به استان و هم به وحدت اسلامی هرمزگان ضربه می زنند.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه باید به فضای فکری خود دقت کنیم، گفت: قوی ترین آشپزی های خارجی برای تغییر افکار و از بین بردن وحدت مسلمانان؛ می دانند مباحث را چگونه و با چه آهنگی بیان کنند.

وی افزود: از آنجایی که این صدا، صدای خارج از کشور است و ما را ول نمی‌کند، لذا دولت اسلامی باید به جریان قرآنی بیشتر بها دهد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه زبان سرخ نه فقط سرسبز بلکه همه بدن را جهنم می سازد، اظهار کرد: بیهوده عصبانی شدن، خشم، فریاد زدن و… عیب محسوب می شوند، بنابراین باید بیشتر مراقب اعمال و رفتارهایمان باشیم.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه توصیه به تقوی در هر دو خطبه عنصر جدی در نماز است، بیان کرد: انسان اول باید خود را بشناسد و نیز والدین به تربیت فرزندان خود توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه قاچاق حرام است، افزود: والدین از حرام بودن درآمد ناشی ار قاچاق اطلاع دارند و باید هنگام تربیت فرزندان به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه ۱۶آذرماه یکی از روزهای درخشان تاریخ ایران است، اظهار کرد: از آنجایی که رژیم طاغوت نتوانست حرکت دانشجویان تهران را تحمل کند، لذا ‌۳ نفر از دانشجویان را به شهادت رساند.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه آمریکا اُم شیاطین است، خاطرنشان کرد:‌ امروز، روز استکبار ستیزی است و حرکت دانشجویان تهران ادامه و رشد یافت تا اینکه لانه جاسوسی آمریکا توسط همین دانشجویان به رهبری بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی تسخیر شد.

دانشجوی انقلابی باید به انقلاب پایبند باشد

امام جمعه زنجان گفت: دانشجوی انقلابی کسی است که به مبانی دینی و ارزش‌های اساسی انقلاب پایبند باشد.

آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: علم در اسلام جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. از منظر امام علی(ع) جامعه‌ای که در آن علم و معرفت رشد کند آن جامعه توانمند و مقتدر خواهد بود.

وی افزود: مجاهد فی سبیل‌الله و اهل علم دو گروه نزدیک به مقام و منزلت انبیا در قیامت هستند، در زمان پیامبر اسلام(ص) هیچ انسان شریفی به منزلت پیامبر اکرم(ص) نمی‌رسید، در نتیجه انسان عالم در مقابل انسان غیر عالم نیز از چنین مقامی برخوردار است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: علم جهت‌دار یعنی برای رضای خدا فرا گرفته شود و بدان عمل کند و فرد برای رضای خداوند نیز به سایر افراد یاد دهد که این علم علم معرفت‌زا و با تقوا خواهد بود که این شخص هم بر روی زمین و هم در ملکوت آسمان جایگاه والایی خواهد داشت.

امام جمعه زنجان در ادامه به مناسبت‌های هفته پیش رو اشاره کرد و افزود: ۱۶ آذر روز دانشجو نامگذاری شده است؛ امام راحل دانشجو را ذخیره ملت معرفی کردند، منشأ تمام گرفتاری یک کشور از دانشگاه و حوزه‌های علمیه است و منشأ سعادت مادی و معنوی نیز از دانشگاهای و حوزه‌های علمیه است.

آیت‌الله خاتمی یادآورشد: جنبش دانشجویی از سال ۱۳۳۲ با ماهیت کفرستیزی، استبدادستیزی و استعمارستیزی شروع شد و در ادامه ۳ دانشجو توسط گارد شاهنشاهی در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: دانشجو باید پابند استقلال کشور باشد، دانشجو باید بصیریت سیاسی، بصیرت‌مند و دشمن‌شناس باشد و دانشجو انقلابی باید تقوای دینی و تقوای سیاسی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان  خاطرنشان کرد: ۱۸ آذرماه سال ۷۲ سالروز ارتحال آیت‌الله گلپایگانی، ۱۸ آذر ۱۹۱۷ میلادی اشتغال سرزمین‌های فلسطین توسط نیروهای انگلیسی است. در  ۱۸ آذرماه سال ۶۰ نیز نماز جمعه ایران توسط دشمنان نظام بمباران شد.

آیت الله خاتمی افزود: ۱۹ آذرماه سال ۶۳ به فرمام راحل شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه مقدم و فرماندهی مهندسی فرهنگی نظام اسلامی تشکیل شد، ۱۹ آذرماه ۱۹۴۸ میلادی از سوی سازمان ملل با موضوع حقوق بشر تصویب رسید  و در آذر سال ۶۰ شهید محراب آیت‌الله دستغیب به شهادت رسید.

‌تلاش برای تحقق تمدن اسلامی از مهمترین رسالت‌های دانشجویان است‌

امام جمعه ایلام عدالتخواهی، بصیرت‌افزایی‌، گسترش گفتمان انقلاب اسلامی حضور فعال در جنبش نرم‌افزاری و دفاع از ارزش‌های دینی و تلاش برای تحقق تمدن اسلامی را از جمله وظایف مهم دانشجویان در این برهه از زمان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به‌ اجلاس سراسری نماز، اظهار کرد: پیام معظم‌له بسیار پرمعنا بود و ایشان در این پیام به نقش بازدارندگی نماز از منکرات و شرط تحقق آن یعنی خشوع در به جا آوردن این فریضه تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه دشمن بواسطه‌ی فضای مجازی تا درون خانه‌ها نفوذ پیدا کرده است، تصریح کرد: خدا با نماز از ما دعوت کرده به سویش برویم و ما را تحویل می‌گیرد، پس باید به واسطه‌ی ایبن فریضه زنگارهای غفلت‌آور و منحرف‌کننده را از درون خود بزداییم.

امام جمعه‌ی ایلام رسالت نمارخوانان و افراد متقی در محلات را مهم خواند و تصریح کرد: می‌توان با به جا آوردن امر به معروف و نهی از منکر و استمرار آن در این زمینه نقش‌آفرین بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام در بخش دیگر خطبه‌ها به روز دانشجو اشاره کرد و با تشریح واقعه‌ای که در سال ۱۳۳۲ به شهید شدن سه دانشجوی دانشکده فنی تهران انجامید، گفت: این سرآغاز جنبش دانشجویی است که تاثیرات مثبت و خوبی داشته است اما از آن زمان به بعد آمریکا برای این جریان سرمایه‌گذاری کرد و تعدادی از دانشجویان ما فریب خوردند و در دامن آمریکا قرار گرفتند.

‌وی با اشاره به روز جهانی خاک نیز گفت: از آنجا که ۹۵ درصد از مواد غذایی انسان از خاک تهیه می‌شود و تولید یک سانتیمتر خاک بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ سال طول می‌کشد، لازم است جهت جلوگیری از فرسایش این نعمت ارزشمند همه شهروندان مخصوصا دستگاه‌های تخصصی تلاش خود را به کارگیرند.

امام جمعه ایلام از تدبیر استاندار در آوردن  میز خدمت به مصلای نماز جمعه با حضور تعداد زیادی از مدیران کل دستگاه‌ها و کارشناسان ‌قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این حرکت استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه تقاضای بسیاری از ارباب رجوع استخدام در دستگاه‌های اداری است، تصریح کرد: امروز در دستگاه‌های اداری امکان استخدام وجود ندارد و رفع مشکل بیکاری در کوتاه‌ترین زمان امکان‌پذیر نیست و مردم مطمئن باشند استاندار و مدیران کل در این زمینه تلاش می‌کنند اما آنچه در این زمینه نقش مهمی دارد؛ اراده افراد جویای کار است که دولت برنامه‌های خوبی برای کمک به آنان فراهم کرده است.

۱۶ آذر یک واقعه تاریخی ماندگار در تاریخ است

نماینده ولی‎فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‎آباد گفت: ۱۶ آذر یک واقعه تاریخی ماندگار در تاریخ است.

آیت‎الله سید احمد میرعمادی در خطبه‎های این هفته نماز جمعه خرم‏آباد، اظهار کرد: علت نامگذاری۱۶ آذر به‎نام روز دانشجو، به دلیل این بود که سه دانشجوی در برابر سفر نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا اعتراض و ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جنبش دانشجویی ۶۵ سال سابقه دارد، تصریح کرد: هدف از این جنبش حرکت جوانان به سوی اصلاح وضعیت کشور، جلوگیری از انحراف سیاسی در سیاست‌های کلان کشور و ایستادگی در برابر استکبار و استبداد بود.

امام جمعه خرم‎آباد خاطرنشان کرد: ۱۶ آذر به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب متعلق به دانشجوی ضد آمریکایی و ضد استکبار و استبداد است.

آیت‎الله میرعمادی اضافه کرد: ماهیت جنبش دانشجویی ضد استبداد بودن، ضد استکبار بودن و حق طلبی و عدالت خواهی است.

وی بیان کرد: ۱۶ آذر یک واقعه تاریخی ماندگار در تاریخ است و امروز هم دانشجویان باید در عرصه اجتماع نقش آفرینی کنند و در ضد استکباری بودن پیشتاز باشند.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان ادامه داد: جنبش دانشجویی باید عدالت‎خواهی، مبارزه با فساد و اشرافی‎گری را دنبال کند تا این جنبش سالم و زنده باقی بماند.

آیت‎الله میرعمادی اظهار کرد: جنبش دانشجویی باید در برابر استکبار، استبداد، فساد، انحراف و ناحقی‎ها ایستادگی کند.

وی با اشاره به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز، افزود: در اسلام هیچ چیزی به اندازه نماز با اهمیت نیست، نماز ستون خیمه دین و معیار قبولی اعمال است.

امام جمعه خرم‎آباد تصریح کرد: از هفته آینده عده‎ای از اساتید به مصلی می‎آیند برای تصحیح قرائت نماز؛ نمازگزاران بیایند قرائت نماز خود را در محضر اساتید داشته باشند و ببینند صحیح است یا خیر و از این برنامه استقبال کنید.

آیت الله میرعمادی باید نماز را به‎گونه‎ای ترویج کنیم که اثر تربیتی را در نسل جوان ببینیم که در این راستا اقدامات خوبی از سوی دستگاه‎ها دنبال شده است اما کافی نیست.

مدیریت در خراسان شمالی ریلی باشد

امام جمعه بجنورد گفت: مدیریت در خراسان شمالی باید ریلی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آئین عبادی وسیاسی نماز جمعه، بیان کرد: مدیریت ریلی باید در استان انجام شود، تاکنون مدیریت دیمی در استان فعال بوده است.

وی در ادامه افزود: اگر مدیریت ریلی در استان وجود داشته باشد، مدیر بعدی ریل ها را اضافه کند تا شرایط پیشرفت استان فراهم شود.

یعقوبی عنوان کرد: محمدرضا خباز، استاندار سابق خراسان شمالی، در این مدت کوتاه جهادی کار کرد و استاندار فعلی نیز با نگاه انقلابی وارد عرصه شده است و با حضور در نماز جمعه‌ نشان می دهد که روحیه انقلابی استاندار می‌تواند شرایط توسعه استان را فراهم کند.

وی اظهار کرد: مدیرانی که بازنشست می شوند، باید مدیران جوان را تربیت کنند تا در آینده دچار قحط رجال نشویم.

امام جمعه بجنورد افزود: ‌نماز را باید تحویل بگیریم تا خداوند تحویلمان بگیرد، از همین جهت باید فرزندان را از کودکی آموزش دهیم و این مسئولیت بر عهده آموزش و پرورش است که این مسئله را از ابتدا به دانش آموزان آموزش دهد.

وی تاکید کرد: برخی از مدیران کل در این چند سال رنگ نمازجمعه را ندیدند و حضور استاندار در نماز جمعه باید الگویی برای آنان باشد.

آینده کشور امروز در دست دانشگاهیان است

امام جمعه موقت یزد با بیان این‌که تجهیز شدن به بصیرت مهمترین رسالت افراد در جامعه اسلامی است، گفت: آینده کشور امروز در دانشگاه‌ها و قبل از آن در مدارس رقم می‌خورد.

آیت الله«سیدمحمدرضا مدرسی یزدی» در خطبه‌های این هفته ۱۶ آذرماه نماز جمعه شهرستان ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانشجو، با بیان این‌که دانشجویان نقش مهمی در توسعه و پیشرفت بیش از پیش کشور ایفا می‌کنند، اظهار کرد: مسئولان باید حمایت های مالی و معنوی از دانشجویان را در اولویت اجرایی خود قرار دهند.

وی با اشاره به این‌که آینده کشور امروز در دانشگاه‌ها و قبل از آن در مدارس رقم می‌خورد، افزود: ۱۶ آذرماه یادآور مقابله سخت دانشجویان علیه دخالت های آمریکا در امور ایران است.

امام جمعه موقت یزد استقلال علمی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را مهمترین مشکل استکبار با ایران دانست و بیان کرد: آمریکا از ابتدا تاکنون همیشه در حال توطئه علیه ارزش‌های انقلابی ایران بوده و سعی دارد با کمرنگ کردن اهداف ارزش‌های اسلامی جوانان جامعه اسلامی را نسبت به آینده کشور بی تعهد کند.

مدرسی‌یزدی با بیان این‌که متأُسفانه برخی افراد در داخل تحت تأثیر تبلیغات آمریکا قرار گرفته و استکبار را دوست خود و یا راهی برای پیشرفت می‌دانند، گفت: مقابله همه جانبه با استکبار و تجهیز کردن خود به بصیرت مهمترین رسالت افراد جامعه اسلامی در عصر کنونی است.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه دوشنبه ۱۹ آذرماه را روز جهانی حقوق بشر دانست و تصریح کرد: جالب است، آمریکا بعد از همه جنایت‌هایی که در کشورهای مسلمان و کشتار مردم مظلوم جهان انجام داده امروز خود را حامی حقوق بشر می‌داند و سعی دارد با تبلیغات رسانه‌ای گسترده چهره تاریک خود را روشن نشان دهد.

وی در پایان با بیان این‌که تبعیت از ولایت فقیه رمز پیروزی انقلاب اسلامی در مقابله با دشمنان است، تأکید کرد: دولت و ملت باید بدانند که هیچ راهی جز مسیری که امام راحل برای انقلاب ترسیم کرده برای برون رفت از مشکلات وجود ندارد.

چهار سال دوم دولت به مذاکره با اروپایی ها نگذرد

امام جمعه رشت، طرف اروپایی برجام را مانند طرف آمریکایی غیر قابل اعتماد دانست و اظهار کرد: اروپایی ها با استفاده از برجام به ایران فشار می آورند، لذا مسئولان فرصت چنین کاری را از آنان بگیرند و اجازه ندهند چهار سال دوم دولت نیز به مذاکره با اروپایی ها بگذرد.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، به تبیین جایگاه خانواده از دیدگاه اسلام پرداخت و اظهار کرد: اسلام برای همه جنبه های زندگی فردی و اجتماعی انسان برنامه دارد و این برنامه ریزی در خانواده شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه تربیت اسلامی انسان را از وابستگی به قدرت های سلطه گر ‌و مستکبر رها می کند، افزود: خانواده در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش آفرین است و انسان را برای حضور در جامعه آماده می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تاثیر لقمه حلال در تربیت دینی و معنوی انسان، خاطرنشان کرد: کسب روزی حلال در اسلام مورد تاکید است و کسی که برای روزی حلال خود و خانواده اش تلاش می کند، در روز قیامت سربلند خواهد شد.

این کارشناس دینی احکام و قوانین اسلامی را موجب فلاح و رستگاری انسان دانست و یادآور شد: قرآن و کلام معصومین(ع) بهترین راهنما برای انسان است، زیرا از جانب خداوند آمده تا انسان ها را به سرمنزل مقصود برساند.

وی در ادامه، ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ را سر آغاز مبارزه ایران با استعمار و استکبار از دانشگاه دانست و عنوان کرد: دانشجویان با اقدام خود علیه نظام سلطه جهانی افتخار آفریدند.

امام جمعه رشت نسل جوان را نسلی آگاه، معنوی، عدالت خواه و استکبارستیز دانست و اضافه کرد: امروز حضور مردم در صحنه برای نظام جمهوری اسلامی اقتدار به ارمغان آورده و دنیا می داند اگر خطایی از سلطه طلبان علیه ایران سر بزند، ملت آنها را سر جایشان می نشانند. در واقع روحیه عدالت خواهی و استکبارستیزی مردم ایران ریشه الهی و دینی دارد و این منطق مورد توجه مستضعفان و آزادی خواهان جهان قرار گرفته است.

وی از دولت خواست به مراکز دانشگاهی و پارک های علم و فناوری توجه ویژه ای داشته باشد و تاکید کرد: اگر می خواهیم به طراز انقلاب اسلامی برسیم باید مسیر پیشرفت و توسعه را خیلی زود طی کنیم و در این راستا رشد و توسعه علمی با استفاده از نخبگان دانشگاهی بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به سرنوشت نامعلوم برجام و بی نتیجه بودن آن برای مردم ایران، یادآور شد: اکنون آمریکا خواستار مذاکره درباره موشک های بالستیک ایران است و این موضوع را بهانه خروج از برجام قرار داده، در حالی که موشک های بالستیک با برجام منافاتی ندارد، لذا از دولتمردان می خواهیم هر آن چیزی را که در برجام گذشته برای مردم بازگو کنند.

وی با بیان اینکه مردم گرفتار مشکلات اقتصادی هستند، خاطرنشان کرد: تنها با کاهش نرخ ارز و طلا مشکلات اقتصادی و معیشتی حل نمی شود، زیرا برخی در تامین ارزاق عمومی نیز عاجز هستند. این مردم پشتوانه انقلاب و نظام هستند و باید برای رفع مشکلاتشان تلاش کنیم.

نمایندگان و رئیس مجلس با شجاعت و بصیرت دام‌های دشمن را بشناسند

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: نمایندگان و رئیس مجلس با شجاعت و بصیرت دام‌های دشمن را بشناسند و بدانند آمریکا و اروپا منافع مشترک دارند و هیچگاه خیری به ملت ما نمی‌رسانند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، به برگزاری اجلاسیه نماز در سمنان اشاره و اظهار کرد: این اجلاسیه هر سال در یک استان برگزار می‌شود و هر ساله رهبر فرزانه انقلاب برای این اجلاسیه بیانیه صادر می‌کنند و چند سال پیش نیز استان قزوین میزبان اجلاسیه نماز بود.

وی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب حل هر مشکلی را نیازمند توجه به نماز می‌دانند. نماز فقط به خواندن نیست بلکه باید نماز را اقامه کنیم و به گونه‌ای رفتار کنیم که آثار نماز در تمام استان و کشور متجلی شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به روز دانشجو گفت: زمانی که کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ اتفاق افتاد و سیطره شیطانی نوکر و دست نشانده آمریکا بر مردم به طور مجدد بازگشت و فرزند رضاخان را دوباره بر مردم مسلط کرد، نیکسون معاون رئیس جمهور امریکا برای حمایت و تثبیت جایگاه شاه ایران در کشور ما حضور پیدا کرده بود، در آن ایام دانشجویان آزادی‌خواه در دانشگاه تهران به سمت نیکسون تیراندازی کردند.

امام جمعه قزوین افزود: دانشجویانی که در آن دوره با سیطره و ظلم مستکبران همچون امریکا مخالف بودند، به حضور نیکسون در دانشگاه تهران اعتراض کردند و نیروی های امنیتی پهلوی به مقابله با دانشجویان پرداختند و سه تن از دانشجویان عزیز ما به نام‌های مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی به شهادت رسیدند و تعدادی مجروح و تعدادی نیز دستگیر شدند.

وی یادآور شد: در آن ایام شاه پهلوی دانشجویان آزادی‌خواه ما را فدای دژخیمی همچون نیکسون کرد و ۱۶ آذرماه در تاریخ کشور ما به نام دانشجویان ظلم‌ستیز و آزادی‌خواه ثبت شده است.

آیت‌الله عابدینی افزود: نیکسون معاون امریکا که عامل قتل دانشجویان ایرانی شد از سوی دانشگاه زمان شاه دکترای حقوق را دریافت کرد، یعنی این شخص با اینکه با ورود خود به ایران، جامعه ما را به آشوب کشید جایزه دریافت کرد، مثل زمانی که به جنایتکاری که هواپیمای مسافربری ما را در دریای خلیج فارس مورد هدف قرار داد و بیش از ۲۶۰ نفر را به کشتن داد، هدیه شجاعت تقدیم کردند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: باید یکبار دیگر به مسئولان کشورمان یادآوری کنیم که این سران کشور امریکا هیچ زمانی دردهای شما را شفا نمی‌دهند و هیچ زمانی مشکلات کشور ما را حل نخواهند کرد، امریکا و اروپا هر دو یک جنس و یک رنگ هستند.

وی گفت: قتل عامی که انگلیسی‌ها در ایران انجام دادند بزرگ‌ترین فاجعه تاریخی ملت ماست، آن‌ها با گرسنگی و بیماری وبا، مردم ما را قتل عام کردند، این موارد از خاطره ملت ایران پاک نمی‌شود. فرانسه امروز به مشکلات فراوانی دچار شده و سرمایه‌دارانی که خون مردم را می‌مکند در برابر مردم فقیری که برای نان شب خود درمانده هستند، بدترین رفتار را دارند.

آیت‌الله عابدینی تاکید کرد: امریکا و اروپا هیچ زمانی برای ایران مشکل‌گشایی نکرده‌اند و نه قصد حل مشکلات ما را دارند، ما باید با اتکا بر توان داخلی روی پای خود بایستیم.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید چرخ صنعت خود را به گردش در بیاوریم، بیان کرد: باید از دانشمندان جوان و پر انگیزه خودمان برای اقتصاد مقاومتی بهره‌مند شویم، بیکاران خود را به کار بگیریم و به جای خام فروشی مواد اولیه را به کالای با ارزش تبدیل کنیم و به بازار عرضه کنیم.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: باید یک بار برای همیشه تکلیف ننگ نامه‌هایی که آمریکا و اروپا منافع مشترکتشان در آن‌ها قرار دارد و برای ما می‌فرستند و مجلس، مردم و جامعه علمی را مشغول این بحث‌ها می‌کنند، روشن کنیم.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: باید نمایندگان و رئیس مجلس با شجاعت و بصیرت دام‌های دشمن را بشناسند و وقت مردم را تلف نکنند و به دشمن چراغ سبز نشان ندهند و زمینه سیطره دشمن را فراهم نیاورند.

وی گفت: کسانی که مرعوب دشمن می‌شوند به این خاطر است که ملت بزرگ خود را نمی‌شناسند و درکی از نصرت الهی ندارند و اعتقادی به خدا ندارند چرا که اگر به خدا اعتقاد داشته باشند به نصرت الهی نیز معتقد خواهند بود و محکم در مقابل دشمنان می‌ایستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خداوند می‌فرماید کافران چه آن‌هایی که اهل کتاب هستند و چه دیگران اصلاً نمی‌خواهند ذره‌ای خیر به شما برسد. آقای رئیس مجلس آیا این آیه را خوانده‌اید و متوجه آن شده‌اید یا خیر؟! نمایندگان مجلسی که رعب و وحشتِ طبل توخالی و پوشالی استکبار جهانی دارید آیا این آیه را خوانده‌اید و متوجه آن شده‌اید یا خیر؟!

آیت‌الله عابدینی خطاب به نمایندگان مجلس تأکید کرد: اگر این آیه قرآن را نفهمیده‌اید نماینده این ملت نیستید و اگر فهمیده‌اید چرا ملتزم به کلام خدا نیستید و از کلام خدا حساب نمی‌برید اما از دشمن خدا حساب می‌برید؟ شما با این ننگ نامه‌ها عزت و شکوه ملتی که پیرو قرآن و اهل بیت (ع) هستند را خدشه‌دار می‌کنید.

وی عنوان کرد: چرا به اروپا اعتماد می‌کنید؟ مگر آن‌ها با یکدیگر فرقی می‌کنند؟ آیا شناخت سیاسی شما این است که ما می‌بینیم؟ وای به حال ما که شما با این میزان شناخت برای ملت تصمیم‌گیری می‌کنید. بیایید قرآن را مطالعه کنید و آیات خدا را بشنوید و بفهمید و در مقابل خدا موضع نگیرید و بشنوید که خدا فرموداگر به ستمگران تکیه کنید آتش می‌گیرید و امروز آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی مصداق ستمگران هستند.

امام جمعه قزوین افزود: صدام ملعون که به امریکا و اروپا تکیه کرد؛ صاحب چه دستاوردی شد؟ دچار چه عاقبتی شد؟ کویت و منافقین که به صدام تکیه کردند دچار چه عاقبتی شدند؟ به جز اینکه سرافکنده و آواره شدند.

وی تاکید کرد: ما رئیس محترم مجلس و یکایک نمایندگان مجلس که شاید دچار عدم بصیرت و ناآگاهی شده‌اند را دعوت می‌کنیم که یکبار دیگر آیات قرآن را در خصوص عاقبت تکیه کنندگان به دشمن و مستکبران مطالعه کنند تا به خوبی مشخص شود آیا با وجود همه این تذکرات قرآنی بی‌توجه هستند یا اینکه در غفلت از تذکرات قرآنی به سر می‌برند.‌

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حادثه تروریستی چابهار گفت: در این حادثه ۲ تن از عزیزان نیروی انتظامی ما به شهادت رسیدند و قربانی تکفیری‌های تروریست شدند که همه مطلع هستیم که ریشه این حوادث به امریکا، اسرائیل و انگلیس برمی‌گردد.

تشکر امام جمعه اصفهان از استعفا نمایندگان استان

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: آقای جهانگیری که یک دوره‌ای به عنوان استاندار اصفهان حضور داشتند آب را به یزد منتقل کردند و امروز هم که همچنان بر سر خدمت هستند، حداقل  آبروی خود را بخرند و به وعده خود وفا کنند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های سیاسی، عبادی نماز جمعه این هفته شهر اصفهان طباطبایی نژاد از حضور کشاورزان در  نماز جمعه این هفته تشکر کرد و به موضوع استعفا نمایندگان مجلس اصفهان اشاره و اظهار کرد: از نمایندگان استان اصفهان که به مسئله آب توجه و استعفا دادند، تشکر می کنم و این عمل آنها نشان داد که نه تنها به فکر استان خود بوده، بلکه به فکر کشور هستند.

وی با تاکید براینکه ضربه به اصفهان ضربه به کل کشور است، افزود: مساله آب اصفهان هر چه بیشتر می‌گذرد؛ بدتر می شود. شخصا در معرفی استاندار گفتم هیچ یک از دولتی ها توجهی به این مساله نداشتند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: برخی از آقایان استاندار اصفهان بودند اما آب اصفهان را به یزد دادند، برای نمونه آقای جهانگیری که یک دوره‌ای به عنوان استاندار اصفهان حضور داشتند آب را به یزد منتقل کردند و اکنون که بر سر خدمت هستند، حداقل ‌آبروی خود را بخرند و به وعده خود وفا کنند.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه یکی از صفات انسان این است که از وعده خود تخلف نکنند، افزود: عده ای به وعده های خود عمل نکردند و بعد از حدود گذشت ۲۰ سال خلف وعده کرده اند.

 وی افزود: واقعا چرا صدای  مردم به گوششان نمی رسد. باید ردیفی در این خصوص در نظر گرفته شود. از نمایندگان اصفهان می خواهم تا آخر بر موضع خود ایستادگی کنند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ۱۶آذر ماه سال ۱۳۳۲ عده ای از دانشجویان که مخالف رژیم شاهی بودن شهید شدند و این روز به نام روز دانشجو نام‌گذاری شد، گفت: جوانان باید بدانند آینده مملکت به دست همین دانشجویان است.

وی با اشاره به ۱۹ آذرماه که روزی به نام حقوق بشر نام گذاری شده است، ادامه داد: بعد از جنگ جهانی اول سازمانی به نام سازمان ملل تشکیل شد تا حقوق کارگران و کشورهای مظلوم را بگیرد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ترامپ و وزریر امور خارجه آمریکا دیگر هیچ موضوعی ندارند که بر ایران تحمیل کنند، ادامه داد: اگر خودمان با هم باشیم، گران فروشی  و احتکار نکنیم می توانیم تا آخر مقابل آنها بیاستیم.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه هر که مقابل جنایت‌های واردشده بر مظلومین بیاستد می گویند حقوق بشر را ‌رعایت نکرده است، ادامه داد: با مساله حمل اتم که با آن موادی جهت بمب اتم می توانیم درست کنیم کاری نداریم و این کار را نمی‌کنیم، ما کلاهک‌های اتمی برموشک‌هایمان سوار نمی کنیم، حتی اگر چه که می توانیم این کار را بکنیم. ما برای دفاع از خودمان گوش به حرف هیچ کس نمی دهیم.

وی با اشاره به اینکه خودم در حدیث کساء بر اهمیت سلام کردن تاکید بسیاری شده است، گفت: پیامبر اسلام (ص) همواره تلاش می‌کرد که در زمینه سلام کردن بر همگان پیشی بگیرد. سلام کردن به عنوان یک دعا در اسلام است.

استکبار، دانشگاهی دین‌گریز و دین ستیز می‌خواهد

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: استکبار، دانشگاهی دین‌گریز و دین ستیز می‌خواهد اما اکنون دانشجویان جزء بهترین جوانان هستند و لطافت روحیه جوان، زیربار سلطه نمی‌رود که بایستی مسئولان آموزش عالی این روحیه را در دانشگاه حفظ کنند و حرکت ساختار شکنانه و دین‌گریزانه در دانشگاه وجود نداشته باشد. 

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرکرد، با اشاره به ۱۶ آذر و روز دانشجو و تبریک به مناسبت این روز، اظهار کرد: نخستین فریاد مرگ بر آمریکا در سال ۳۲ از دانشگاه بیرون آمد و جوانان ایرانی آزادی طلب بوده و دارای الگویی همچون حضرت علی (ع) هستند. 

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: دانشگاه بعد از انقلاب زیر بار ظلم نرفته و باید همواره این گونه باشد نه آنچه استکبار می‌خواهد که ۱۶ آذر سال ۳۲ نشان داد بهترین نماز جماعت و برگزاری مراسم اعتکاف در قشر داشجو انجام می‌شود. 

وی تاکید کرد: استکبار، دانشگاهی دین‌گریز و دین ستیز می‌خواهد اما اکنون دانشجویان جزء بهترین جوانان هستند و لطافت روحیه جوان، زیربار سلطه نمی‌رود که بایستی مسئولان آموزش عالی این روحیه را در دانشگاه حفظ کنند و حرکت ساختار شکنانه و دین‌گریزانه در دانشگاه وجود نداشته باشد. 

حجت‌الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: دانشگاه باید مشکلات جامعه، مشکلات فرهنگی و صنعت را حل کند زیرا که مدیران آینده این جامعه دانشجویان هستند و نباید دانشگاه مشکلی به مشکلات اضافه کند و مسئولان وزارتخانه نیز به این نکته توجه کنند. 

وی در ادامه اظهار کرد: از سال‌های گذشته به درست یا غلط عنوان شده که چهارمحال و بختیاری آب دارد و باید پایه توسعه آن کشاورزی باشد اما اکنون نه کشاورزی دارد و نه صنعت. 

وی با بیان اینکه استان و مردم آن تحت فشار بوده و مشکل آب شرب دارند، افزود: برخی روستاهای استان با تانکر آبرسانی می‌شود و این امر به دلیل کمبود بارش و اجرای طرح‌های غیرکارشناسی و ظالمانه قبل از انقلاب بوده است که تمام سرشاخه‌های آب استان به کویر مرکزی انتقال داده و این وضعیت استان را به جایی رسانده است که چندین سال است در رأس هرم بیکاری کشور قرار دارد. 

حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: اعلام کاهش آمار بیکاری متعلق به تابستان امسال بوده در حالی‌که استان فاقد کشاورزی و صنعت است و درنتیجه در بیکاری رتبه نخست را دارد که به مردم این سرزمین فشار وارد می‌کند. 

وی گفت: در کنار این مسائل اجرای طرح‌ عجیب تونل گلاب مشاهده می‌شود تا آب زاینده‌رود که ۶۱ یا ۶۲ کیلومتر در استان جاری است، قبل از ورود آب به استان به استان دیگری منحرف شود. 

حجت‌الاسلام جعفری افزود: ایجاد تونل گلاب مجوز نداشته و غیرقانونی، غیرکارشناسی و ظالمانه است و سازمان بارزسی و دیوان محاسبات غیرقانونی بودن آن را اعلام کردند، ولی وزارت نیرو این گزینه را نپذیرفته است. 

وی با اشاره به اینکه مردم استان ۱۰ سال است که از وزیر نیرو و مسئولان نظام سوال دارند که با این اقدام غیرقانونی چه برخوردی شده، تصریح کرد: با این اقدام دو استان در مقابل هم قرار می‌گیرند و اگر این رویه ادامه یابد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. 

خطیب نماز جمعه شهرکرد اظهار کرد: چرا با اینکه سازمان بازرسی اعلام کرده ایجاد تونل گلاب کار غیرقانونی است، متخلف پای میز محاکمه کشیده نمی‌شود. 

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه چرا شورای عالی آب اعلام نمی‌کند که با این اقدام غیرقانونی برخورد شود و چرا وزیر نیرو برخورد نمی‌کند، گفت: میلیاردها تومان از اعتبار پول بیت‌المال در یک اقدام غیرقانونی هزینه شده که نباید از خویشتن ‌داری مردم سوءاستفاده کرد. 

وی با بیان اینکه گاهی ائمه جماعت در استان اصفهان در مورد آب سخن می‌گویند، تاکید کرد: از این ائمه جماعت و ۱۸ نماینده مجلس استان اصفهان می‌خواهم نظر خود در مورد تونل گلاب بگویند که این اقدام درست یا غلط است که البته یکی از آقایان در این استان اعلام کرده که احداث تونل گلاب غیرقانونی است اما چرا بقیه آنان در سکوت هستند. 

حجت‌الاسلام جعفری تاکید کرد: در اصفهان دائم گفته می‌شود که بارگذاری جدید بر زاینده‌رود ممنوع است و سوال این است که آیا تونل گلاب علاوه بر اینکه کاری خلاف بوده، بارگذاری بر زاینده‌رود نیست؟ که اگر این اقدام محقق شود باید مردم سامان و بن سراغ دست‌فروشی بروند و این‌ گونه نمی‌شود که برخی مصوبات شورای عالی آب اجرا شده و برخی از آنان فراموش شود.

دشمن، دانشجویان را به تحصیل در خارج ترغیب می‌کند

امام جمعه کرج گفت: اروپایی‌ها که نتوانسته‌اند تعهدات خود به ایران را انجام دهند ناچار شده‌اند؛ جنجال به پا کنند و ایران را در خصوص مسائل موشکی متهم به شورای امنیت ارجاع دهند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه 16 آذرماه کرج با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو گفت: جریان دانشجویی در زمان‌های مختلف عملکرد موثر و نقش برجسته‌ای در تاریخ کشور داشته است.

حسینی همدانی ادامه داد: یکی از اثرات جنبش دانشجویی که از کودتای 28 مرداد به بعد جلو دیکتاتور وابسته به آمریکا ایستاد را در آبان ماه 58 و در تسخیر لانه جاسوسی مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه کسی نمی‌تواند تأثیر حرکت دانشجویی در جریانات و تحولات اجتماعی را نادیده بگیرد افزود: دانشجویان در خط مقدم مبارزه با فساد هستند؛ دانشگاه یکی از مراکز مورد طمع دشمنان است و برای آن برنامه‌ریزی دارند.

امام جمعه کرج از برنامه دشمن برای تضعیف توان علمی کشور گفت و خاطرنشان کرد: دشمن با استفاده از اساتید وابسته به دانشجویان القا می‌کند که باید برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند و القا می‌کند که در ایران آینده علمی ندارند.

وی تصریح کرد: دانشجویان نباید اجازه دهند دانشگاه ابزار دست احزاب و معامه‌گران سیاسی و نفوذیان وابسته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه خطبه‌های نماز جمعه به وضعیت برجام هم اشاره و اعلام کرد: متأسفانه هنوز برخی به دنبال بزک کردن برجام هستند و مشکلاتی که در جامعه به وجود آمده را نادیده می‌گیرند.

وی افزود: اروپایی‌ها که نتوانسته‌اند تعهدات خود به ایران را انجام دهند ناچار شده‌اند؛ جنجال به پا کنند و ایران را در خصوص مسائل موشکی متهم به شورای امنیت ارجاع دهند.

حسینی همدانی در پایان حادثه تروریستی چابهار را محکوم و شهادت تعدادی از فرزندان ایران را تسلیت گفت.

دانشجویان با روحیه استکبارستیزی در مسیر شهدا حرکت کنند

امام جمعه موقت بیرجند گفت: دانشجویان نباید پیشینه استکبارستیزی و عدالت خواهی خود را فراموش کنند بلکه باید روحیه عدالت خواهی را در خود تقویت کنند.

حجت الاسلام محمد مختاری، امروز ۱۶ آذر، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: معرفت‌پذیری عقلانی، پذیرش، دلدادگی و شدت و ضعف داشتن از ویژگی‌های ایمان است.

وی ادامه داد: اگر مردم بی گناه فلسطین یک قرن در آتش می‌سوزند و کشورهای اروپایی هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند، به علت حاکمیت فرهنگ استکباری در جهان است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: حاکمیت فرهنگ استکباری در جهان باعث شد زمانی که مردم مظلوم ایران برخلاف میل شرق و غرب حرکت کردند و کشورهای غربی را از کشورشان بیرون راندند و با رای 98 درصدی به جمهوری اسلامی ایران رای مثبت دادند، ملت‌های غربی انقلاب ما را به رسمیت نشناسند و شروع به اقدام استکباری و توطئه‌های مختلف علیه ایران کردند.

مختاری با بیان اینکه غربی‌ها با تفکر استکباری خود در پوشش تفکر لیبرالیسم به میدان آمده‌اند و در جهان شروع به غارتگری و قتل می‌کنند، افزود: ملت ایران هرگز گول افراد نفوذی و جاهل را که به دنبال این هستند، ما را به سمت غرب و تفکر استکباری آنان ببرند، نمی‌خورند.

وی تنها راه نجات و پیشرفت کشور را در پیاده سازی فرهنگ قرآن، اسلام و اهل بیت(ع) دانست و اظهار کرد: فرهنگ ناب اسلامی، فرهنگ عدالت، خدمت، جهاد، ایثار، قناعت و توجه به محرومان است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: برخی از مشکلات اقتصادی به فرهنگ استکباری بیرون از کشور بر می.گردد و برخی دیگر از این مشکلات به برخی نفوذی‌های داخلی و مرعوب فرهنگ غرب برمی‌گردد که به اقتصاد مقاومتی تکیه نکردند.

مختاری با اشاره به روز دانشجو و سالروز شهادت دانشجویان مسلمان انقلابی در سال 32، خاطرنشان کرد: دانشجویان نباید پیشینه استکبارستیزی و عدالت خواهی خود را فراموش کنند بلکه باید با باورهای اسلامی و روحیه عدالت خواهی راه شهدای دانشجو را ادامه دهند.

دانشگاه و دانشجو از سرمایه های بزرگ کشور است

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی ضمن اشاره به ۱۶ آذر و روز دانشجو گفت: دانشگاه و دانشجو از سرمایه های بزرگ کشور است‌ که به برکت انقلاب اسلامی شکوفاتر شده است، در سال ۵۵ تعداد دانشگاه های کشور ۲۲۳ مورد بود، حال آن که در سال ۹۵ این تعداد به ۲ هزار و ۶۴۰ مورد رسیده است.

وی با بیان این که زمان طاغوت همواره سعی بر دور نگاه داشتن دانشگاه ها از رشد و خلاقیت و خودباوری بود، افزود: اما به برکت انقلاب اسلامی و حرکت الهی امام(ره) دانشگاه و دانشجوی مسلمان و فرهیخته امروز شاهد رشد، ابتکار و پیشرفت در تمام عرصه های علمی و دانشگاهی هستیم.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به تلاش برخی جریانات سیاسی برای موج سواری در دانشگاه ها و استفاده ابزاری از دانشجویان گفت: این نگاه به دانشگاه خیانت است، دانشجویان باید بیدار باشند و در برابر فتنه ها و انحرافات به موقع موضع گیری کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه ورامین به ناراحتی دشمنان از حاکمیت ارزش ها در کشور ما اشاره کرد و افزود: امروز توجه به فرهنگ جامعه امری ضروری است، اما با کمال تاسف مساله فرهنگ همواره با بی مهری های جدی در سطوح مختلف همراه بوده است.

محمودی سپس با انتقاد از سفر نکردن رییس جمهور به ورامین در ۵ سال عمر ریاست جمهوری خود، گفت: افسوس می خوریم‌ که با توجه به این همه امکانات، منابع طبیعی، فرصت های اجتماعی و نیروهای توانمند در ورامین چرا به این منطقه توجه لازم نمی شود و حق ورامین ادا نشده است.

وی ضمن انتقاد از عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی ورامین گفت: طرح هست، امضا هست، اما عمل نیست، که از جمله آن می توان به احداث اردوگاه دانش آموزی در ورامین، سالن دائمی نمایشگاه، معرفی تولیدات ورامین به منظور تحقق شعار سال و ... اشاره کرد، ورامین شهر بدون دخانیات است و امروز دخانیات به سم مهلک جوانان و خانواده ها تبدیل شده است، اما عزم جدی برای مقابله با آن مشاهده نمی شود.

خطیب جمعه ورامین نماز ورامین با بیان این که نماز جمعه بهترین سنگر برای خنثی سازی توطئه های دشمنان است، گفت: متاسفانه بسیاری از کسانی که در حوزه های فرهنگی فعالیت دارند، نماز جمعه را محور نمی بینند، چرا در جذب جوانان، دانش آموزان، ورزشکاران و بسیجیان از سنگر نماز جمعه به شیوه ای مناسب استفاده نمی شود.

وی ضمن تقدیر از خبرگزاری ها و رسانه ها به انتقاد از رسانه ملی پرداخت و اضافه کرد: خبر تخریب چند ماشین با عنوان « اشرار کفن پوش» در رسانه ملی پخش می شود، اما فرهنگ کفن پوشی که افتخار مردم این دشت است و دفاع از مرجعیت و ولایت آن ها است، نادیده گرفته شده و خبر برگزاری همایش « ورامین انقلابی» نادیده گرفته می‌شود، این بی مهری ها در حوزه های فرهنگی شهرستان های استان تهران قابل قبول نیست، امیدواریم مسئولان فکری برای این شهرستان های پر جمعیت کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران هم‌چنین به حمله تروریستی روز گذشته چابهار ‌اشاره کرد و گفت: ایجاد ناامنی در کشور ما در دستور کار دشمنان قرار دارد، پس از اهواز شاهد این جنایت در چابهار بودیم، باید بدانیم‌ دشمن بیکار نیست و در حال توطئه چینی برای ضربه زدن به نظم و مردم بوده، اما تاکنون موفق نشده است و به زودی ‌شاهد برخورد قاطع نظام اسلامی با عوامل این جنایت خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
1
اشکنه نیاز به یخچال ساید ندارد.بذار پشت بوم ایاس بخوره تا صبح.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین