کد خبر: ۵۶۱۰۸۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳

مشکل خانه‌های خالی در ژاپن

در اوکوتاما در حدود سه هزار خانه وجود دارد که 400 خانه خالی از سکنه هستند. در ژاپن پس از جنگ جهانی دوم و همچنین پس از انفجار اقتصادی دهه 80 میلادی کمبود مسکن احساس شد. در نتیجه، تولید خانه‌های ارزان و مسکونی در مناطق شهری به سرعت انجام شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- آیا خانه خالی و رایگان در کشوری وجود دارد؟ به نظر می‌رسد در ژاپن این‌گونه باشد. اکنون ژاپنی‌ها با یک مشکل خاص و غیرمعمول مواجه شده‌اند: تعداد خانه‌ها در آن کشور از جمعیت مردم ژاپن بیشتر هستند در نتیجه، خانه‌های زیادی خالی مانده‌اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از فوروم، سیاستگذاری ژاپن در سال 2013 میلادی 61 میلیون خانه و 52 میلیون خانوار در ژاپن وجود داشتند. اکنون این وضعیت بدتر نیز شده است. طبق تخمین‌های انجام شده جمعیت ژاپن در حال پیر شدن و کاهش است و از 127 میلیون نفر به 88 میلیون نفر در سال 2065 میلادی کاهش خواهد یافت. اکنون بسیاری از جوانان از مناطق روستایی برای پیدا کردن شغل به شهر مهاجرت می‌کنند. این بدان معناست که حومه‌های شهر در ژاپن بیش از پیش تبدیل به "خانه‌های ارواح" خواهند شد.

مشکل خانه‌های خالی در ژاپن

شبکه خبری "سی ان ان" در ادامه می‌نویسد: "پیش‌بینی می‌شود تا سال 2040 میلادی نزدیک به 900 شهر و روستا در سرتاسر ژاپن دیگر وجود نداشته باشند و اوکوتاما یکی از آن‌ها خواهد بود. این منطقه در غرب توکیو واقع شده و با قطار دو ساعت تا آنجا فاصله دارد. اکنون اما به دلیل مهاجرت جوانان به شهرها آن ناحیه تنها 5.200 نفر جمعیت دارد. مشکل اصلی این است که طبق قوانین بانکی در ژاپن تنها کسانی می‌توانند خانه رایگان و یا کمک‌های مالی دولتی را در مورد مسکن دریافت کنند که زیر 40 سال سن داشته باشند و یا زوج با حداقل یک فرزند زیر 18 سال باشند و یا آن که یکی از شرکای زندگی زیر 50 سال باشد. همچنین، خانه‌های رایگان مسکن دست دوم را شامل می‌شود. این اما در کشوری که مردم ترجیح می‌دهند در خانه‌های نوساز زندگی کنند کار را دشوارتر می‌سازد. در اوکوتاما در حدود سه هزار خانه وجود دارد که 400 خانه خالی از سکنه هستند. در ژاپن پس از جنگ جهانی دوم و همچنین پس از انفجار اقتصادی دهه 80 میلادی کمبود مسکن احساس شد. در نتیجه، تولید خانه‌های ارزان و مسکونی در مناطق شهری به سرعت انجام شد".

اکنون اما به دلیل مهاجرت بی‌رویه جوانان از روستا به شهر برای رونق‌بخشیدن به خانه‌های خالی نیاز به برنامه توسعه اقتصادی و پایدار در روستاها وجود دارد. برخی اما از موقعیت در اوکوتاما استفاده کرده‌اند و ابتکار عمل به خرج داده‌اند. برای مثال، تبدیل خانه دست دوم به کافه برای مسافران و دوچرخه‌سواران که از آنجا می‌گذرند یکی از اقدامات صورت گرفته هستند".

مشکل خانه‌های خالی در ژاپن

مشکل خانه‌های خالی در ژاپن
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
3
به ایران صادر کنند. ما که نه نمی گوئیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
خانه ارزان در اقلیم ایران خانه اخرت هم خواهد بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
خانه ارزان در اقلیم ایران خانه اخرت هم خواهد بود .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین