کد خبر: ۵۶۱۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

فردی که انجمن دانشجویی شیراز را به جرم تندروی منحل کرد، سال 88 به دلیل تندروی به 5 سال حبس محکوم شد

"از نظر آنها ما تندرو بودیم. اعضای دفتر انجمن اسلامی را محترمانه اخراج و مجددا انتخاباتی را برگزار کردند که اعضای پیشین حق نامزد شدن نداشتند. رییس گروه انحلال در مجلس ششم همکار و دوست من شد و در سال 1388 برای مدت 5 سال زندانی شد. "
آفتاب‌‌نیوز :
احمد میدری فعال دانشجویی پیشین، نماینده مجلس ششم و معاون کنونی وزیر کار در روزنامه اعتماد نوشت:در سال 1366 عضو انجمن اسلامی دانشگاه شیراز بودم. از دفتر مرکزی تهران گروهی برای انحلال انجمن اسلامی به شیراز اعزام شدند. 

وی افزود: از نظر آنها ما تندرو بودیم. اعضای دفتر انجمن اسلامی را محترمانه اخراج و مجددا انتخاباتی را برگزار کردند که اعضای پیشین حق نامزد شدن نداشتند. رییس گروه انحلال در مجلس ششم همکار و دوست من شد و در سال 1388 برای مدت 5 سال زندانی شد. رویارویی چه به شکل دیروزی آن و چه به شکل درگیری که هفته پیش در یکی از دانشگاه‌های تهران شاهد آن بودیم، باید پایان یابد. واقعیت‌های تلخ پیرامون و پیش‌بینی‌ روندهای موجود صف‌بندی‌های سیاسی جدیدی را می‌طلبد. ماهیت دوست و دشمن تغییر کرده است. به جای رو در رویی دانشجویان می‌توانند و باید در کنار هم قرار بگیرند. اما چرا و چگونه؟

جنبش دانشجویی برای من به عنوان یک اقتصادآموخته روزنه امید است. روزنه‌ای برای حل مشکلات مهم اقتصاد کشور. جنبش دانشجویی با وجود مشابهت‌هایی که با جنبش کارگری، جنبش زنان، جنبش اقلیت‌ها و جنبش بازاریان دارد، در یک مولفه از این اشکال جنبشی متمایز است. دانشجویان صرفا به دنبال منافع صنف خود نیستند، بلکه برای منافع همه گروه‌ها به خیابان می‌آیند و برای مردم هزینه می‌دهند. جنبش دانشجویی جنبش عدالت‌طلب و برابری‌خواه است، جنبشی است پر از انرژی جوانانی که هر یک می‌توانند نقش رهبر یک گروه بزرگ را بازی کنند. دانشجو، عدالت‌طلب و اهل گفت‌وگو و منطق است. آنها برای زندگی بهتر مردم به میدان می‌آیند و حاضرند درک خود را به اشتراک و نقد بگذارند. به‌ شدت نیازمند حضور گروهی اینچنینی در زندگی عمومی هستیم. گروهی که در مقام یک جوان پرانرژی است، در مقام یک دانشگاهی با زبان استدلال سخن می‌گوید و آرمان خود را منافع عمومی و نه یک اقلیت یا گروه خاص قرار داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین