کد خبر: ۵۶۱۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

افزایش هشدار دهنده سرطان رحم در آمریکا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرده است: شمار مرگ و میر در اثر سرطان رحم با بیش از 21 درصد افزایش مواجه بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از دیلی‌میل، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرده است: شمار مرگ و میر در اثر سرطان رحم با بیش از 21 درصد افزایش مواجه بوده است.

آمارها بیانگر آن است، مرگ و میر در اثر سرطان‌های مختلف در چند سال اخیر با وجود افزایش شمار مبتلایان با کاهش رو به رو بوده است.

براساس داده‌های موجود، شمار تشخیص بیماری سرطان رحم از سال 1999، 12 درصد افزایش یافته و شمار مرگ در اثر آن با بیش از 21 درصد رشد مواجه بوده است.

کارشناسان علمی می‌گویند: افزایش وزن یکی از عوامل مهم در بروز این سرطان است؛ علاوه بر این در سراسر دنیا، سرطان دهانه رحم چهارمین عامل بیشترین موارد سرطان و همچنین چهارمین عامل بیشتر مرگ‌ها از سرطان در زنان است.

در سال 2012، کارشناسان تخمین زدند که 528 هزار مورد سرطان دهانه رحم و 266 هزار مورد مرگ در نتیجه این بیماری رخ داده است.

آمارها همچنین حاکی از آن است، که زنان سیاه‌پوست دو برابر بیش از دیگر گروه‌های نژادی ممکن است در اثر این سرطان جان خود را از دست بدهند. 

سی‌دی‌سی هشدار داده است: مرگ و میر زنان در اثر سرطان رحم در سال جاری 1.1 درصد افزایش یافته است.

به گفته محققان، اکثر افراد مبتلا به این بیماری قبل از اینکه سرطان پیشرفت کند، نشانه‌هایی از علائم عصبی را تجربه خواهند کرد.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین