کد خبر: ۵۶۱۱۷۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

خسروی‌وفا:‌ روز آخر نام‌نویسی کردم تا کسی در رودربایستی نماند/ انتخابات پارالمپیک داغ‌تر از کمیته خواهد شد

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: روز آخر نام‌نویسی کردم تا کسی در رودربایستی نماند و اگر کسی می‌آمد و می‌توانست بهتر اداره کند ثبت‌نام نمی‌‌کردم.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود خسروی‌وفا درباره دستاوردهای ورزش به خصوص در بخش معلولین بعد از انقلاب اسلامی گفت: با حمایت‌های دولت و مجلس، ورزش جانبازان و معلولین بعد از انقلاب موفقیت‌های بسیاری را کسب کرد، به خصوص در سال ۹۵ که طرح استقلال کمیته ملی پارالمپیک به تصویب دولت و مجلس رسید و امروز به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی شناخته می‌شود؛ یعنی ورزش کشور دارای سه رکن وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک است که نشان از توجه ویژه نظام به ورزش معلولین دارد. 

وی درباره زیرساخت‌ها نیز گفت: در شهرها و بیشتر مراکز استان‌ها زیرساخت‌های خوبی تدارک دیده شده است تا به پرورش استعدادها پرداخته شود، از طرفی در بخش ورزش قهرمانی هم از ابتدای انقلاب تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ مدال به دست آمده که ۳۵۰ مدال در بازی‌های پاراآسیایی و ۱۳۶ مدال حاصل حضور در پارالمپیک‌ها بوده است. این دوره در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا سوم شدیم که بهترین نتیجه تاریخ کاروان‌های ورزشی ایران بوده است.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: با توجه به اینکه ورزش جانبازان و معلولین، فرزند انقلاب است، تعداد زیادی از افرادی که در جنگ تحمیلی دچار مجروحیت و معلولیت شده بودند، با روحیه فوق العاده‌ای که داشتند، وقتی دیدند از طریق ورزش نیز می‌توان آرمان‌های انقلاب را برای جهان تعریف کرد، به این جبهه آمدند که موجب افتخارات زیادی شد. 

خسروی‌وفا افزود: خوشبختانه برنامه‌ریزی خوبی هم صورت گرفت و در کنار حمایت‌های ویژه دولت و مجلس، به این دستاوردها رسیدیم. والیبال نشسته به عنوان تنها رشته تیمی ورزش ایران که قهرمان پارالمپیک شده است 40 سال است که همواره روی سکوهای جهانی قرار دارد، در رشته‌هایی مانند وزنه‌برداری و تیراندازی هم حرف اول را در دنیا می‌زنیم. 

خسروی‌وفا درباره حضورش در انتخابات کمیته ملی پارالمپیک و اینکه ظاهرا تمام رقبا به نفع او کنار رفتند، گفت:‌ دوستان لطف کردند؛ من روز آخر و ساعت آخر ثبت‌نام کردم، از سلطانی‌فر رخصت گرفتم و گفتم تابع انقلاب و نظام هستم، هر موقع احساس کردید فردی دیگری می‌تواند بهتر اداره کند، در خدمت شما هستم،. به همین دلیل در روز آخر نام‌نویسی کردم تا کسی در رودربایستی نماند و اگر کسی می‌آمد و می‌توانست بهتر اداره کند ثبت‌نام نمی‌‌کردم. 

وی درباره حضور رؤسای فدراسیون‌های ورزشی در انتخابات هیأت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک که به  نظر می‌رسد باعث داغ شدن این انتخابات خواهد شد، گفت: انتخابات داغی خواهد شد و فکر می‌‌کنم در دوره‌های بعد داغ‌تر از انتخابات ملی المپیک هم خواهد شد. 

رئیس کمیته ملی پارالمپیک درباره سپردن انتخاب دبیر کمیته توسط رئیس، گفت: با توجه به اجرایی بودن این پست، اگر انتصابی باشد ایرادی ندارد، اما با معرفی رئیس و تأیید هیأت اجرایی و مجمع انجام خواهد شد؛ رئیس آکادمی ملی پارالمپیک نیز همین‌طور. دبیرکلی و خزانه‌داری در اساسنامه شغل محسوب می‌شود، اما برای نایب رئیسی استعلام کردیم که هنوز پاسخی نگرفته‌ایم، اما بر مبنای اساسنامه شغل محسوب نمی‌شود.  

وی درباره عدم حضور محمدیان در انتخابات کمیته ملی پارالمپیک با توجه به منع قانونی گفت: دوست داشتیم بتوانیم از ظرفیت‌های وی استفاده کنیم که متأسفانه نشد. 

خسروی‌وفا در پاسخ به این سؤال که ۸ رشته ورزشی معلولین به فدراسیون‌های ورزشی افراد سالم واگذار شده است و آیا این موضوع تضعیف فدراسیون نیست، گفت: سالهاست که رشته‌هایی مانند تیروکمان و قایقرانی این کار انجام می‌شود، یک قانون جهانی است و تنها هم این ۸ رشته نیست، بلکه در چهار فدراسیون دیگر هم این اتفاق خواهد افتاد. این یک فرصت است که باید از آن استفاده کرد. در گذشته مجموعه‌ها موازی‌کاری می‌کردند، اما باید از این اتفاق استقبال کنیم. این یک قانون جهانی است و باید خودمان را با آن تطبیق دهیم. فدراسیون تضعیف نمی‌شود چون مأموریت‌های خودش را دارد. 

فارس 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین