کد خبر: ۵۶۱۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
وزیر ارتباطات در کنفرانس «نوآوری کاسپین»:

امروز با دولتی روبرو هستیم که معتاد به تحریم است / توافق چهار جانبه راهی است برای تشکیل منطقه ای قوی تر و مقابله با تهدیدها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش بین المللی «نوآوری کاسپین» در باکو، گفت: امروز با دولتی روبرو هستیم که معتاد به تحریم است، رفتاری که امنیت جهانی را تهدید می‌کند و برای مدیریت این تهدید باید منطقه‌ای قوی‌تر بسازیم که توافق چهارجانبه روز گذشته بخشی ازنشانه های ایجاد منطقه قوی تر بود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،  درکنفرانس «نوآوری کاسپین» که برای نخستین بار و با موضوع تحولات دیجیتال برای توسعه پایدار برگزار می شود، موضوع اصلی این کنفرانس را اتصالات دیجیتال دانست که با حضور ایران و کمک همسایگان باعث ایجاد منطقه ای قوی تر و پایدار تر می‌شود.

امروز با دولتی روبرو هستیم که معتاد به تحریم است / توافق چهار جانبه راهی است برای تشکیل منطقه ای قوی تر و مقابله با تهدیدها

آذری جهرمی با اشاره به اهمیت انقلاب صنعتی چهارم، تصریح کرد: نقش نوآوری در این انقلاب جدید صنعتی بسیار مهم است و استارتاپ ها افق جدیدی را در این مسیر پیش روی ما گشوده اند.

وی ویژگی اصلی این دوره جدید صنعتی را همکاری و پرهیز از یک جانبه گرایی عنوان کرد و افزود: دوره بازی با حاصل جمع صفر برای کشورها به پایان رسیده است و کارآفرینان با نوآوری در حال پرکردن شکاف دیجیتال هستند و ابزار اصلی این توسعه ICT  است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: این موضوع باعث ایجاد مدل قوی می‌شود که پتانسیل‌های منطقه ای زیادی را شکوفا می‌کند و اتصالات و ارتباطات دیجیتال به وسیله نوآوری در دانش و صنعت باعث آینده بهتری برای همه می شود.

وی افزود: نوآوری در حوزه  ICT مترادف اتصالات است و ICT باید ارائه دهنده سرویس در جهت ایجاد صلح برای همه باشد و نه ایجاد شکاف و کنترل بر دیگران، ICT  برای مردم و کسب وکارها باعث ایجاد ارتباطات سازنده است و به ایجاد منطقه ای قوی‌تر و باثبات‌تر کمک می‌کند.

آذری جهرمی با بیان اینکه، متاسفانه یک کشور به تنهایی به اعمال تحریم های یکجانبه عادت کرده، گفت: این کشور باعث ایجاد تنش و برهم ریختن آرامش منطقه شده است، در حالیکه ما درصدد ایجاد صلح و آرامش در منطقه هستیم و در همین راستا ایران آمادگی خود را برای ایجاد اقتصادی بزرگتر با همکاری کشورهای منطقه اعلام می‌کند.

وی با اشاره به توافق روز گذشته با کشورهای آذربایجان، روسیه و ترکیه درباره ایجاد مرکز حمایت از استارتاپ ها در ایران، افزود: آمار نشان می‌دهد سال گذشته 23 هزار استارتاپ در ایران فعال بوده اند در حالیکه این تعداد ۴ سال پیش فقط  4 هزار استارتاپ بود و این عدد همچنان در حال رشد است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در نتیجه من دولتمردان و بخش خصوصی را دعوت به همکاری با یکدیگر می‌کنم تا اکوسیستم جدیدی را برای رشد استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در سطح منطقه ای به وجود آورند.

امروز با دولتی روبرو هستیم که معتاد به تحریم است / توافق چهار جانبه راهی است برای تشکیل منطقه ای قوی تر و مقابله با تهدیدها

منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین