کد خبر: ۵۶۱۲۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
"آنه گرت کرامپ باوئر" با کسب 517 رای، جانشین "آنگلا مرکل" شده است

دبیرکل جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان کیست؟ آیا او "مرکل شماره دو" خواهد بود؟

دبیرکل تازه حزب دموکرات مسیحی گفت حزب دموکرات مسیحی حزبی است که همه چیز را منفی و با دیدی بدبینانه نمی‌بیند؛ حزبی که مردم را در میانه عرصه و قلمروی سیاسی قرار می‌دهد؛ در نتیحه به نظر می رسد که بتواند حزب دموکرات مسیحی را در مرکز مقابله با چالش‌هایی چون ظهور پوپولیسم راست افراطی و یا ظهور ملی‌گرایی قرار دهد. او همچنین گفته است که حزب دموکرات مسیحی با چالش کمتری در مقایسه با دیگر احزاب محافظه کار در جهان مواجه است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- "آنه گرت کرامپ کارن باوئر" معاون حزب محافظه کار اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان در روزهای اخیر به عنوان عنوان دبیرکل تازه آن حزب با کسب 517 رای انتخاب شد. اما او کیست؟ آیا شبیه مرکل است یا آن که رویکرد متفاوتی را در پیش خواهد گرفت؟ 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شبکه خبری "دویچه وله" آلمان در گزارشی درباره دبیرکل تازه حزب دموکرات مسیحی آلمان می‌نویسد: "آنه گرت کرامپ کارن باوئر" سیاستمداری عملگرا و میانه‌رو است. او توانست "فردریش مرتز" رقیب خود و از منتقدان اصلی مرکل را در انتخابات درون‌حزبی شکست دهد. در نتیجه، برای مرکل این آخرین پیروزی او بود. کرامپ کارن باوئر که پیشتر رییس وزرای ایالت زارلند در جنوب غرب آلمان در فاصله سال‌های 2011 تا 2018 میلادی بوده است، پس از پیروزی در انتخابات گفت که پیروزی متعلق به شخص او بوده است تا به این شائبه که او متحد مرکل است پایان دهد. 

دبیرکل تازه حزب دموکرات مسیحی آلمان کیست؟ آیا او

با این حال، به نظر می‌رسد پیروزی او خیال مرکل را راحتتر کرد چرا که موضع انتقادی او در قبال مرکل خفیف‌تر از دیگر رقبای او بود. دبیرکل تازه حزب دموکرات مسیحی در سخنرانی خود گفت که در دهه 80 میلادی به آن حزب پیوست چرا که از دید او حزب دموکرات مسیحی تنها بدیل میانه رو در آن دوره بود؛ دوره‌ای که سناریوهای مرگباری چون جنگ هسته‌ای مطرح می‌شدند. او گفت حزب دموکرات مسیحی حزبی است که همه چیز را منفی و با دیدی بدبینانه نمی‌بیند؛ حزبی که مردم را در میانه عرصه و قلمروی سیاسی قرار می‌دهد؛ در نتیحه به نظر می‌رسد که بتواند حزب دموکرات مسیحی را در مرکز مقابله با چالش‌هایی چون ظهور پوپولیسم راست افراطی و یا ظهور ملی‌گرایی قرار دهد. او همچنین گفته است که حزب دموکرات مسیحی با چالش کمتری در مقایسه با دیگر احزاب محافظه‌کار در جهان مواجه است. 

این شبکه خبری اشاره می‌کند که این انتخابات پیروزی نهایی‌ای برای مرکل بود و می‌نویسد: "البته برنده بزرگ در آن روز به جز کرامپ کارن باوئر، شخص "آنگلا مرکل" نخست‌وزیر بود. مرکل از نامزدی در انتخابات درون‌حزبی خودداری کرد؛ برخلاف پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته بود و اکنون دبیرکل میانه‌رو و منتخب قصد به چالش کشیدن ایده‌ها و اقدامات مرکل را ندارد. در نتیجه، مرکل و دبیرکل جدید با یکدیگر هماهنگ‌تر خواهند بود. نکته مهم دیگر آن بود که دو رقیب دبیرکل تازه حزب هر دو مرد بودند. مرکل و کرامپ کارن باوئر هر دو زن هستند و این نقش مهمی در مشارکت زنان در آن حزب خواهد داشت". 

دبیرکل تازه حزب دموکرات مسیحی آلمان کیست؟ آیا او

روزنامه بریتانیایی "ایندیپندنت" درباره دبیرکل تازه آن حزب اما می‌نویسد: "پیروزی نهایی خانم کرامپ کارن باوئر با فاصله بسیار نزدیک و کمی از رقیب‌اش بود. او در دور دوم انتخابات توانست آقای مرتز را با اختلاف 51.8 درصد به 48.2 درصد شکست دهد. او نامزد مورد حمات مرکل و رهبران ارشد حزب بوده است. او اما با چه تهدیدات و چالش‌هایی مواجه خواهد بود. نخستین چالش اساسی برای او افزایش اقبال عمومی به سبزها در انتخابات است که می‌تواند به ضرر حزب دموکرات مسیحی تبدیل شود و احتمال قرار گرفتن آن حزب در جایگاه دوم ملی را افزایش دهد. حزب دموکرات مسیحی همچنین با تهدیدی از سوی حزب راست افراطی الترناتیو برای آلمان مواجه است که مخالف سیاست‌های مهاجرتی باز مرکل و اعطای پناهندگی به پناهجویان بوده است.

اما دو رقیب شکست خورده دبیرکل جدید چه نظراتی داشتند؟ "فردریش مرتز" رقیب طولانی مدت مرکل تمرکز خود را بر روی اولویت قرار دادن سیاست حمایت از بخش خصوصی قرار داده بود و یک محافظه کار در عرصه اقتصادی  اجتماعی بوده است. "ینس اشپان" وزیر بهداشت آینده دیگر رقیب او، انتقادات‌اش را از سیاست درهای باز مرکل به روی مهاجران بیان کرده بود. 

شبکه خبری "راشا تودی" هم که به نظر می‌رسد از انتخاب دبیرکل جدید حزب دموکرات مسیحی ناخرسند، است می‌نویسد: "به نظر می‌رسد او مرکل شماره دو باشد. او اخیرا روسیه را درباره موضوع رویارویی کشتی‌های نظامی روسی و اوکراینی سرزنش کرد و پیشنهاد داده که اروپا و امریکا باید در این عرصه بر روس‌ها فشار آورند."

دبیرکل تازه حزب دموکرات مسیحی آلمان کیست؟ آیا او
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
1
درود بر زنان قوی دنیای سیاست و درود بر کشورهای آزادی که به زنان اجازه ظهور قوی در عرصه های بین المللی رو میده . زنان ما هم برای انتخاب حق پوشش خود فعلا اندر خم یک کوچه تاریک در تلاشند ..............
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین