کد خبر: ۵۶۱۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱

شیوه و شگرد جدید کلاهبرداری تلفنی

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: افراد کلاهبردار و فرصت طلب با عناوین مختلف با افرادی که در سایت‌های تبلیغاتی اجناس خود را برای فروش می‌گذارند تلفنی تماس و با ترفند‌های مختلف آن‌ها را به پای عابر بانک کشانده و حساب آن‌ها را خالی می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ جوشن سهرابی بیان داشت: علارغم اطلاع رسانی متعدد در چند روز اخیر شاهد افزایش وقوع کلاهبرداری تلفنی (کارت به کارت) توسط افراد کلاهبردار، سود جو و فرصت طلب هستیم.

وی بیان داشت: افراد کلاهبردار از اشخاص با عناوین مختلف از قبیل: رادیوجوان، شرکت مخابرات و تلفن همراه و اخیرا با افرادی که در سایت‌های تبلیغاتی مثل سایت دیوار آگهی تبلیغ فروش جنس یا اجناسی را می‌دهند به صورت تلفنی تماس و خود را مدیر یک شرکت یا هتل معروف معرفی و تقاضای کالا به مقدار زیاد می‌کنند.

سرهنگ سهرابی خاطرنشان کرد: فروشنده تقاضای شماره حساب برای واریز ثمن معامله را به صورت حواله می‌نماید و بعد از گذشت مدتی مجدا با فروشنده تماس گرفته و اعلام می‌دارد که وجه به حساب شما واریز شده و جهت تایید حواله می‌بایست به نزدیکترین عابر بانک مراجعه کنید.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر تاکید کرد:افراد فرصت طلب با این ترفند اشخاص را ترغیب و وادار به حرکت به سمت خود پرداز بانک‌ها نموده و با صحبت‌های فراوان و اغفال، ذهن آنان را منحرف و موفق به انتقال وجه از حساب اشخاص به حساب مورد نظر خود می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین