کد خبر: ۵۶۱۳۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

بزرگترین فرودگاه جهان در چین+تصاویر

پروژه فرودگاه بین المللی دکسینگ پکن جذاب‌ترین پروژه چین است که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تا سال 2019 میلادی تکمیل شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- چین قصد دارد تا سال 2022 میلادی به آمریکا دارنده بزرگترین بازار حمل و نقل هوایی برسد. در نتیجه، قصد دارد تا آن سال بزرگترین فرودگاه جهان را ساخته و تکمیل کند. 

به گزارش آفتاب‎نیوز، پروژه فرودگاه بین المللی دکسینگ پکن جذاب‌ترین پروژه چین است که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تا سال 2019 میلادی تکمیل شود. در صورت تکمیل فرودگاه، پایتخت چین به قطب گردشگری و نشست و برخاست هواپیماهای خطوط بین المللی هوایی تبدیل خواهد شد. علاوه بر آن، قرار است تا سال 2020، 74 فرودگاه جدید دیگر نیز در سرتاسر چین ساخته شوند. 

پروژه ترمینال فرودگاه دکسینگ 13 میلیارد دلار هزینه داشته و گران‌ترین فرودگاه چین خواهد بود. این مقدار پول صرف ساخت 7 باند فرود، 78 گیت، یک هتل کپسولی، یک مرکز حمل و نقل و همچنین، یک خط ریلی پر سرعت برای انتقال آسان از پکن به تیانجین و هبی، شده است. معمار این فرودگاه ارشیتکت شناخته‌شده جهانی "زها حدید" بوده است. این فرودگاه مساحتی 7.5 میلیون متر مربعی را در بر خواهد گرفت. 40 هزار کارگر در حال کار برای ساخت این فرودگاه بزرگ هستند. 

فرودگاه اصلی پایتخت چین در حال حاضر، "پایتخت پکن" یا همان (Beijing Capital) نام دارد که در 20 مایلی شمال شرقی مرکز شهر (محل بازی های المپیک سال 2008) واقع شده است.

این فرودگاه از ظرفیت پذیرش 80 میلیون مسافر در سال برخوردار است. تا کمتر از یک دهه گذشته، پکن به عنوان دومین فرودگاه پر جمعیت دنیا رتبه‌بندی می‌شد. چشمگیرترین رکورد این فرودگاه، پذیرش 94.4 میلیون مسافر در سال 2016 بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
0
0
اینا 4 ساله میسازن ما فرودگاه امام خمینی رو 40 سال طولش دادیم تازه هنوز کامل کاملم نشده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین