کد خبر: ۵۶۱۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸

نگرانی کارگران از تهدید امنیت شغلی/درخواست کارگران «سدید» از مسئولان

عضو هییت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران از تهدید امنیت شغلی‌ کارگران قرارداد موقت شاغل در کارخانه «سدید» خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا فتحی به ایلنا گفت: کارفرمای کارخانه سدید در مرحله نخست ۳۰ نفر از کارگران کارخانه را با اتمام قرارداد کار تعدیل کرده و اسامی حدود ۲۵۰ کارگر دیگر نیز در لیست تعدیل قرار گرفته است.

به گفته عضو  هییت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران، مشکلات کارخانه سدید زمانی آغاز شد که این واحد صنعتی از سال ۸۸ به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان تاکنون با مشکلات فراوانی روبه‌رو است و طی این مدت به دلیل بی‌توجهی مسئولان نه تنها وعده‌ها هنوز بی‌عمل مانده که هر روز بر فشار مشکلات افزوده می‌شود.

فتحی تصریح کرد: کارخانه سدید با مبلغ ۴۸ میلیارد به صورت نقد و مبلغ ۴۰۰ میلیارد بدهی (۶۸ درصد سهام واگذار شده است) از سوی بنیاد صدوق به بخش خصوص واگذار شد. قرار بود بیش از نیمی از این مبلغ از آن طریق اعتبارات بانکی پرداخت شود.

به گفته وی، بخش خصوصی کارخانه در بدو آغاز به کار با رکود مالی مواجه شد و عملا کاری برای انجام دادن نداشت.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار محور جنوب غرب استان تهران با بیان اینکه تقریبا از سه سال پیش که  دولت پروژه‌های آب‌رسانی را  در راستای جمع آوری آبهای سرگردان و استفاده بهینه از آب شیرین، کلید زد، تولید  انواع لوله در این واحد با تمام توان از سر گرفته شد و کارگران این کارخانه به صورت شبانه‌روزی مشغول کار شدند، به طوریکه رکورد میزان تولیدات این کارخانه از مرز ۱۶۰ هزار تن لوله خام گذشت و این کارخانه به سود دهی کلانی طبق گزارش مجمع سالی حدود ۲۷ میلیارد سود خالص اعلام شده، دست پیدا کرد.

فتحی بیان کرد: متاسفانه چند ماهی است این کارخانه به دلیل  سیاست‌های غلط و کوتاهی در پرداخت سودهای بانکی و بدهی‌های انباشته سال‌های ۸۸ با صرف درآمد حاصله به‌جای تجهیز کارخانه و رفع مشکلات کارگران، با خرید املاک و زمین و باغ و سوله و...،دچار مشکلاتی شده است.

عضو هییت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با بیان اینکه تولید در کارخانه سدید همچنان ادامه دارد، افزود: در حالی کارفرما برای کاهش هزینه‌های کارخانه اقدام به تعدیل نیروی کار گرفته است که اولویت اصلی تعدیل مدیران و مشاوران بازنشسته مجموعه با حقوق‌های بالا است.

وی با تاکید بر پیگیری مسئولان استانی درباره وضعیت کارخانه سدید و کارگرانش گفت: اگر مسئولان هرچه سریع‌تر به وضعیت کارخانه رسیدگی نکنند، در آینده نزدیک شاهد تعطیلی کامل کارخانه و بیکاری کارگرانش خواهیم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین