کد خبر: ۵۶۱۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵

نایب قهرمانی ایران در کاراته‌وان سریA چین

کاراته‌کاهای ایران با کسب ۲ مدال طلا و ۱ برنز عنوان نایب قهرمانی کاراته‌وان سریA چین را به دست آوردند.
آفتاب‌‌نیوز :
رقابت‌های لیگ جهانی کاراته‌وان سریA چین ۲۰۱۸ طی سه روز به میزبانی شهر "شانگ‌های" پیگیری شد و کاراته‌کاهای ایران هم که با هزینه شخصی عازم این رقابت‌ها شده بودند، با کسب ۲ مدال طلا و ۱ مدال برنز در مجموع دو بخش کاتا و کومیته به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات دست یافتند.

در این رقابت‌ها کاراته‌کاهای اسپانیا توانستند با کسب ۳ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۱ مدال برنز به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند، ایران با ۲ مدال طلا و ۱ مدال برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید و اوکراین نیز با کسب ۲ مدال طلا در جایگاه سوم این مسابقات قرار گرفت.

به این ترتیب در جریان این رقابتها، در وزن ۸۴- کیلوگرم ذبیح‌الله پورشیب در دیدار فینال مقابل "ایگور چیخماروف" از قزاقستان با حساب ۲ بر صفر به برتری رسیده و مدال طلا را ازآن خود کرد. او پس از یک دور استراحت در اولین گام به مصاف "چیو هان سین" از چین رفت و به برتری ۶ بر صفر دست یافت، در مرحله سوم با نتیجه ۱ بر صفر از سد "ریکیتو شیمادا" از ژاپن گذشت و در مرحله چهارم هم مقابل "محمد احمد رامادان" از مصر پس از تساوی ۳ بر ۳ در هانتی به برتری دست یافت. پورشیب برای راهیابی به دیدار نیمه‌نهایی نیز با نتیجه ۳ بر صفر از سد "جینچیائو چن" از چین گذشت و در این دیدار پس از تساوی ۱ بر ۱ مقابل "الکساندر الیف" از روسیه در هانتی به برتری دست یافت تا به دیدار نهایی صعود کند.

همچنین در دیدار پایانی وزن ۶۰- کیلوگرم، میعاد یاری به مصاف "آری صمدان" از ترکیه رفت و پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران به برتری دست یافت تا به مدال طلای این مسابقات دست پیدا کند. یاری در این مسابقات ابتدا با نتیجه ۵ بر ۲ از سد "میلتون بوسیرون" از فرانسه گذشت و در ادامه با نتیجه ۶ بر ۲  مقابل "هو لی" از هنگ کنگ به برتری دست یافت. او در سومین مبارزه خود با نتیجه ۳ بر صفر "ژنوس استفانوس" از یونان را مغلوب کرد و در گام چهارم مقابل "بروس داگلاس" برزیلی با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید. یاری در دور پنجم نیز موفق شد با نتیجه ۵ بر ۳ از سد "کریم آبوئیتا" از مصر عبور کند و در مرحله نیمه نهایی نیز پس از تساوی صفر بر صفر مقابل "صدرالدین سایماتوف" ازبکستان با رای داوران به برتری دست یافت و فینالیست شد.

به گزارش ایسنا، همچنین امیر مهدی‌زاده که نخستین حضور خود در وزن ۶۷- کیلوگرم را تجربه می کرد، در جدول شانس مجدد ابتدا "استفان جوسیچ" از صربستان را پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران در هانتی برد و سپس "سانگوت مونتن" از تایلند را ۲ بر صفر شکست داد. او در دیدار سوم خود در جدول شانس مجدد، مقابل "محمد شهریاری" دیگر کاراته کا کشورمان قرار گرفت و پس از تساوی ۳ بر ۳ در مسابقه با هانتی برنده تاتامی شد. مهدی زاده در بازی چهارم (رده بندی) خود در جدول شانس مجدد نیز "علیرضا شیرصفت" را ۸ بر ۴ برد و به مدال برنز رسید. مهدی‌زاده در مبارزات روز نخست خود با حساب ۱۱ بر ۵ "فرانچسکو دی اونو فریو" از ایتالیا را برد و در دوم نیز ۱ بر صفر مقابل "بوران براک" از کرواسی پیروز شد. او در سومین مبارزه پس از تساوی صفر بر صفر در مقابل "وینیسیوس فیگوئرا" از برزیل با رای داوران بازنده تاتامی شد و به جدول شانس مجدد راه یافت.

اسامی مدال آوران ایران:
وزن ۶۰- کیلوگرم، میعاد یاری(مدال طلا)
وزن ۶۷- کیلوگرم، امیر مهدی‌زاده(مدال برنز)
وزن ۸۴- کیلوگرم، ذبیح‌الله پورشیب(مدال طلا)


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین