کد خبر: ۵۶۱۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

تناقض‌گویی عضو پایداری:همواره وضعیت رفاه مردم روبه‌رشد بوده/ از دوره هاشمی تعمیق شکاف طبقاتی موجب نارضایتی شد

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: باید به دیده پدیده‌های ضد انقلابی با نجومی‌بگیران برخورد کرد و در دادگاه‌های انقلاب محاکمه شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجّت‌الاسلام قاسم روانبخش؛ کارشناس مسائل سیاسی و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی ضمن ریشه‌یابی پدیده نجومی‌بگیران به تحلیل روند شکل‌گیری آن پرداخت و نکاتی را خطاب به دستگاه قضایی مطرح کرد.

وی با اشاره به خدمات چشمگیر انقلاب اسلامی، گفت: هر کس به اطراف خودش نگاه کند، پیشرفت‌های عظیم را می‌بیند؛ چه در عرصه‌های علم و فن‌آوری، چه عمران و آبادی و چه در بالا بردن سطح رفاه مردم از لحاظ خوراک و بهداشت و درمان و...

عضو مؤسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: گذشته از اقداماتی که در این دولت انجام شده و باعث به‌هم ریختن وضع زندگی مردم شده، در طول این ۴۰ سال همواره وضعیت رفاه مردم، روبه‌رشد بوده است.

روانبخش به نارضایتی موجود در بین مردم، علی‌رغم خدمات انجام شده اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از علل این نارضایتی، شکاف طبقاتی است، خاطرنشان کرد: از زمان آقای هاشمی متأسفانه این وضعیت به‌وجود آمد و وقتی که دموکرات‌ها روی کار آمدند نگاه‌شان این بود که باید این شکاف طبقاتی ایجاد بشود؛ لذا کتابی هم که فرامرز رفیع‌پور تحت عنوان «توسعه و تضاد» به رشته تحریر درآورد، موجب ناراحتی بسیاری از آقایان شد.

عضو جبهه پایداری خاطرنشان کرد: نکته مهمی که در آن کتاب وجود داشت این بود که دولت هاشمی دارد نمایش اشرافی‌گری می‌دهد و اشرافی‌گری را به نمایش می‌گذارد؛ مانند اینکه شما در داخل منزل خودتان کباب درست کنید و کسی هم متوجه نشود؛ امّا یک زمان دیگر، همین کباب را داخل حیاط منزل درست کنید و در حالی که همسایه‌ها نون و پنیر می‌خورند، بوی کباب به مشام همه برسد.

روانبخش با بیان اینکه در دوره هاشمی شکاف طبقاتی عمیق شد و اشرافی‌گری به نمایش گذاشته شد، تصریح کرد: علاوه بر این، اشرافی‌گری ترویج شد و این باعث شد که همواره توده‌های مردم نسبت به آن طبقه بالا که عمدتاً هم در دولت و مجلس بودند بگویند چرا آن‌ها دارند و ما نداریم. همین باعث شد طبقه نوکیسه‌ها رشد کند و کسانی که تا دیروز وضع خوبی نداشتند به آلاف و الوف رسیده بودند. این‌ها سبب نارضایتی مردم شده و می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این دولت که دولت کارگزاران است همان وضعی که در دولت هاشمی بود ادامه پیدا کرد و  شکاف طبقاتی افزایش یافت، ادامه داد: مثلاً ضریب جینی که در زمان شاه تقریباً پنجاه درصد بود با تلاش‌های انقلاب، در دولت قبل به حدود ۳۴ درصد رسید و در یکی دو سال اخیر، بالا رفته و شکاف طبقاتی بیشتر شده است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری یکی از عوامل ایجاد شکاف طبقاتی را حقوق‌های نجومی دانست و افزود: عده‌ای حق خودشان می‌دانند که حقوق‌های کلان بگیرند؛ مثلاً آقای صالحی اعلام می‌کند که حقوق من ۳ هزار دلار است؛ این جدا از حق مأموریت‌هایی است که می‌گیرند.

روانبخش با بیان اینکه نمایش اشرافی‌گری و دریافت حقوق‌های نجومی، باعث ایجاد نارضایتی مردم نسبت به انقلاب و ارزش‌های نظام می شود و عده‌ای تصور می‌کنند این کار نظام بوده است، تصریح کرد: یکی از کارهای مهمی که دستگاه قضایی باید انجام دهد، برخورد با این عناصر است. مسئله یک موضوع شخصی نیست؛ بحث زیر سؤال رفتن اعتبار چهل ساله‌ نظامی است که با خون صدها هزار شهید به ثمر رسیده است.

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو افزود: باید به دیده پدیده‌های ضد انقلابی با این افراد برخورد کرد و در دادگاه‌های انقلاب محاکمه شوند. متأسفانه علی‌رغم تأکیدات مقام معظّم رهبری، و وعده‌هایی که در برخورد با نجومی‌بگیران داده شد، مردم در دو سه سال اخیر اقدام ملموسی را مشاهده نکردند و همین روند ادامه دارد و اخیراً آقای صالحی حقوق سه هزار دلاری‌اش را به رخ مردم می‌کشد. همچنین اخیراً فیش دیگری از حقوق کلان یکی از افراد منتشر شد و عکس‌العمل آنچنانی دیده نشد.

روانبخش با بیان اینکه انتظار مردم از دستگاه قضایی این است که با قاطعیت با این افراد برخورد کند، به نامه رئیس قوه قضائیه به رهبر انقلاب و کسب اجازه برای ایجاد دادگاه‌های ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: مردم فکر می‌کردند که با تشکیل دادگاه اقتصادی بناست به چنین اموری رسیدگی شود ولی متأسفانه از این دادگاه چیزی بیرون نیامد، جز اعدام دو نفر، که نمی‌توان آن را تحوّل خاصی تلقی کرد چرا که برخوردهایی از این قبیل، قبلاً هم مشاهده شده است؛ از جمله در ماجرای شهرام جزایری، بابک زنجانی و امیر منصور آریا.

وی افزود: وقتی رئیس‌ قوه قضائیه چنین نامه‌ای به رهبر انقلاب می‌نویسد، مردم خوشحال می‌شوند و می‌گویند قرار است اتفاقی رخ دهد ولی بعد می‌بینند در برخورد با کسانی که پول‌های کلان کشور را تضییع می‌کنند و وضعیت بازار ارز را به چنین روزی می‌اندازند، اتفاقی رخ نمی‌دهد؛ مخصوصاً در ارتباط با برادران برخی مسئولین.

روانبخش اظهار امیدواری کرد که ریس قوه قضائیه نسبت به آثار دادگاه‌های اقتصادی و تفاوت آن با دادگاه‌های قبلی برای مردم  توضیح دهد و بگوید آیا انتظاراتی که مردم داشتند برآورده شده یا نه.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین