کد خبر: ۵۶۱۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶

سردار حاجی‌زاده: برد 2هزار کیلومتری موشکی وحی منزل نیست

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: اگر مسائل را با عمل انقلابی و نگاه جهادی و نه محافظه كاری پيش ببريم، مشکلات حل خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: حادثه ای که در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ رخ داد و مناسبت روز دانشجو را در ۶۵ سال پیش رقم زد نشان داد دانشگاه و دانشجویان ما تا چه اندازه بصیر و استکبار ستیز هستند و در طی این سالها همواره به تکلیف خود به خوبی عمل کرده اند.

وی با تاکید به حفظ رویکرد انقلابی افزود: از ابتدای انقلاب ما با دو طرز فکر و نگرش مواجه بوده ایم، یک «نگاه انقلابی» که بر اساس نگرش های اسلامی، به داخل است و نگاه دیگر که «نگاه غربی» است و در رابطه با مسایل نگاهش به غرب است که همواره با یک «پوسته سیاسی» همراه است و اینها در شرایطی است که غرب به سرکردگی آمریکا دشمن اول نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سردار حاجی زاده در همین ارتباط ادامه داد: در مواجه با مشکلات اعم از مبارزه با تجزیه طلبان، اداره هشت سال جنگ تحمیلی و خودکفایی در حوزه تسلیحات نظامی و دفاعی این انقلابیون بودند که مشکلات کشور را حل کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با برشماری گوشه هایی از جنایت‌های آمریکا در طول چهل سال گذشته علیه نظام اسلامی یادآور شد: آنها با حمایت از تجزیه طلبان، مصادره اموال ایران، حمله به طبس، کودتای نوژه، تشویق صدام به جنگ تحمیلی، حمایت تسلیحاتی از رژیم بعث، تامین سلاح های شیمیایی، تهاجم به سکوهای نفتی و کشتی های تجاری و حمله موشکی به هواپیمای مسافربری؛ همواره با ملت ما دشمنی کرده اند و این رویه در تمام دوره های ریاست جمهوری شان تا امروز ادامه داشته است.

وی در خصوص خروج آمریکا از برجام، تاکید کرد: آنها هر روز یک پرونده جدیدی رو دنبال می کنند اما مسئله اصلی آنها «برجام»، حضور منطقه ای و توانمندی موشکی جمهوری اسلامی است. خروج از برجام نقطه مشترک اروپا و آمریکا است که همواره این دو به مثابه دو لبه یک قیچی عمل کرده اند. بر همین اساس می بینیم که ترامپ در نقش یک دیوانه به ایران فشار می آورد و اروپای به ظاهر اتو کشیده نیز تلاش می کند محدودیت های جمهوری اسلامی حفظ شود و این یک طرح تفکیک شده نیست و هر دو یک سناریوی واحد هستند.

حاجی زاده با برشماری اهمیت حضور منطقه ای و ضرورت حفظ توان موشکی، عنوان کرد: این دو عنصر باعث افزایش قاعده قدرت ما شده است و دشمن بدنبال تضعیف این مولفه های قدرت جمهوری اسلامی و کوچک کردن قاعده قدرت ما است. آمریکایی ها در لیبی و عراق نیز به بهانه  سلاح های کشتار جمعی، فشار آوردند و با بازرسی متعدد جاسوسان، زمینه تهاجم را مهیا کردند و در نهایت به این کشورها حمله کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره اهمیت و ضرورت حضور در سوریه، خاطرنشان کرد: کشور مسلمان سوریه تنها کشوری بود که در طول جنگ تحمیلی کنار جمهوری اسلامی ایستاد و در ضمن بخشی از دانش موشکی ما در زمان جنگ تحمیلی در خاک سوریه به بچه های موشکی ما آموزش داده شد و این رسم فتوت است که در این مقطع به یاری آنها برویم و علاوه براین ما اگر در سوریه با ویروس آمریکایی «داعش» مبارزه نمی‌کردیم امروز باید در شهرهای خودمان با آنها می جنگیدیم.

وی با تاکید بر مقاومت در برابر جنگ روانی دشمن، افزود: دشمن در این مقطع زمان از ابزارهای عملیات روانی به شکل ناجوانمردانه ای علیه ملت ما استفاده می کند و وظیفه ما این است که به مبارزه بی امان علیه آمریکا و متحدانش ادامه دهیم و ملتی که رهبر و آرمان و مردم بزرگی دارد محکوم به پیروزی در این میدان است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه این نشست به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که «صنعت فضایی و حال و هوای کنونی این حوزه در چه وضعی است؟»، گفت: حرکت در حوزه فضایی خوب شروع شد اما چندسالی است که متوقف شده. البته کارهایی انجام شده اما شتاب گذشته را ندارد.

حاجی زاده افزود: در ماه های گذشته اقداماتی شده و امیدواریم با صحبت هایی که در جلسات با مسئولین انجام شده، در ماه های آینده شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فضایی پیشرفت هایی که حاصل شد منشاء آن بخش نظامی است، گفت: وضعیت رضایت بخش و مطلوب نیست. در این مسئله ٥٠ درصد مسئولیت به عهده نظامیان است که آماده است و ٥٠ درصد دیگر بر عهده دستگاه هایی است که می‌خواهند از این صنعت استفاده کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: از این فرصت استفاده و اعلام می کنم اگر در صنعت غیرنظامی که با گلوگاه یا مشکلی مواجه هستند، اعلام کنند تا راه حلی برای آن پیدا کنیم و ما آمادگی زیادی داریم.

سردار حاجی زاده در پاسخ به لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: اگر نگاهمان به داخل باشد برای حل مشکلات می بایست به دانشگاه رجوع کنیم ولی اگر غیر از این باشد گرایش به غرب ایجاد می شود و پیشرفت‌های چشمگیر حوزه های دفاعی از دل همین ظرفیت های داخلی ایجاد شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره لزوم حمایت تسلیحاتی از متحدان منطقه ای جمهوری اسلامی، عنوان کرد: بر اساس مقدورات اگر کاری از دستمان بر بیاید انجام می دهیم، در محور یمن هم محاصره کار حمایت را مشکل کرده و بدانید اگر حمایت های ما بدست یمنی ها می رسید جنگ آنها با سعودی ها اینقدر طولانی نمی شد.

دانشجوی دیگری از سردار حاجی‌زاده پرسید: «چرا دشمنان از صنعت هسته ای ما مطلع می شوند و در تیم مذاکرات هسته ای جاسوس پیدا می کنند؟» و وی جواب داد: «مذاکره توام با خوشبینی محکوم به شکست است. مسائل پیش آمده ناشی از خوشبینی به طرف مذاکره است. در حوزه نظامی چون تحت مسئولیت و مدیریت مقام معظم رهبری است، کار خوب پیش رفته و از اینگونه مسائل هم پیش نیامده است.»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه درخصوص برد موشک‌های بالستیک ایران نیز خاطرنشان کرد: ما توانمندی ساخت موشک با بردهای بلندتر را داریم. عدد ٢٠٠٠ کیلومتر وحی منزل نیست اما آنچه تا به امروز در خصوص آن تصمیم گیری شده بر اساس نیاز ماست. بسیاری از پایگاه های دشمن در فاصله ٣٠٠-٤٠٠ کیلومتری و مرحله بعدی در فاصله ٧٠٠-٨٠٠ کیلومتری است. محدودیتی از نظر فنی و یا قراردادی در خصوص برد موشک ها نداریم.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: برای انجام کار برای ما فرش قرمز پهن نکردند و دعوت نامه نفرستادند؛ حرکت ما حرکت انقلابی است و منتظر بودجه نماندیم.

وی افزود: رهبری به شما جوانان گفته اند آتش به اختیار هستید، نباید منتظر بمانیم تا فلان دستگاه شما را استخدام کند و سپس کار کنید؛ خودتان باید راه را پیدا کنید.

حاجی‌زاده در پاسخ به سالی درباره حضور نیروی هوافضای سپاه در زمینه های دیگر مثل هواپیما و... گفت: تقسیم کاری با برادران ارتش داریم، که جنگنده بر عهده نیروی هوایی ارتش است البته ما نیز برخی کارها را می کنیم، اما حوزه اصلی فعالیت ما پرنده های بدون سرنشین و موشک است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص عملکرد سپاه در حوزه های اقتصادی و سازندگی تصریح کرد: در این حوزه، وسیع ترین عملکرد را در قرارگاه سازندگی شاهدیم که در امور عمرانی کشور فعال است. به عنوان مثال در پالایشگاه سازی، ستاره خلیج فارس را داریم که توسط قرارگاه سازندگی ساخته شد و اگر سپاه این کار را نمی کرد چه کسی می خواست آن را انجام دهد؟ توتال؟ آیا ماند در ایران؟

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: دولت های مختلفی بر سر کار آمدند که برخی از آنها سپاه را هم قبول نداشتند اما سراغ آن آمدند. باید مبداء اتهام زنی ها به سپاه را که در خارج از کشور است بشناسیم.

سردار حاجی‌زاده در پاسخ به سوالی درخصوص علت عدم موفقیت در حوزه خودروسازی، علی‌رغم پیشرفت های علمی و فناورانه در حوزه نظامی گفت: در خیلی از مجموعه ها مدیر، مدیر خوبی است اما آن تیم همگرا که هم قسم باشند، وجود ندارد. مدیران خودروسازی باید باور کنند که می شود این صنعت را بومی کرد، ما به عنوان سپاه نمی توانیم دخالت کنیم اما می‌توانیم به آنها کمک کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته وزارت نیرو اعلام کرد که در بارورسازی ابرها مشکل دارد، ما بلافاصله اعلام آمادگی کردیم و سال گذشته کار انجام شد و امسال هم در حال انجام است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه درخصوص دو پروژه «قاهر313» (ساخت جنگنده) و «باور 373» (ساخت سامانه موشکی پدافند هوایی) گفت: قاهر را وزارت دفاع انجام داده که به سفارش ما هم نبوده؛ کار خوبی است که البته فراز و نشیب هایی دارد. سامانه باور٣٧٣ هم به سفارش برادران ارتش در وزارت دفاع در حال انجام است. ما نیز کاری که به لحاظ عملیاتی مشابه است و با تاکتیک های عملیاتی سپاه تطبیق دارد دنبال کردیم.

وی افزود: سامانه های پدافندی «طبس» و «سوم خرداد» را تا برد ١٠٠ کیلومتر داریم اما برای افزایش برد در ورژن جدید سامانه سوم خرداد برای توانمندی های بیشتر خود نیروی هوافضا در حال کار است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه «چرا سپاه به تهدیدات امنیتی سیستان و بلوچستان پاسخ نمی دهد؟» اظهار داشت: ناامنی هایی که در سیستان و بلوچستان اتفاق می افتد از جنس کارهای تروریستی است و برای کار تروریستی نمی توان نسخه موشکی صادر کرد چراکه اردوگاه و مقر ثابتی ندارند.

حاجی‌زاده گفت: بر اساس گزارشی که حدودا یک ماه قبل به من دادند، از حدود ٨٠ عملیات دشمن فقط یکی دو مورد موفق بوده است.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین