کد خبر: ۵۶۱۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸

۱۵۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی تجربه یک بار مصرف مواد مخدر دارند

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: براساس شیوع شناسی انجام شده حدود ۱۵۰ هزار نفر در این استان سابقه یک بار مصرف مواد مخدر را دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
بهروز مهدوی روز سه شنبه در نشست مدیران کل امور اجتماعی استانداری‌های استان‌های دارای مرکز ماده ۱۶ که با حضور معاون وزیر کشور در تبریز برگزار شد، افزود: در زمان حاضر ۷۰ هزار نفر در مراکز درمانی سرپایی به صورت خودمعرف اقدام به ترک و درمان اعتیاد کرده اند.

وی اظهار داشت: ۲۲۹ مرکز درمان سرپایی، ۲۶ مرکز اقامتی میان مدت، ۷ مرکز ترک اعتیاد در داخل زندان های استان، یک تی سی ، ۱۲ مرکز دی آی سی و ۳ شیلتر در استان وجود دارد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان اینکه این خطه جزو استان های سفید در حوزه مواد مخدر در کشور است و رتبه ۲۸ را دارد، یادآوری کرد: ۲۵ درصد جمعیت کارگری استان و ۴ درصد جمعیت دانشجویی درگیر اعتیاد به مواد مخدر هستند.

مهدوی ادامه داد: ۷۵ درصد جمعیت مصرف کنندگان مواد مخدر در استان زیر ۴۰ سال هستند و این نشان می دهد که باید به قشر جوان بیش از پیش توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه سیگار و قلیان، پیش زمینه ای برای مصرف مواد مخدر است، گفت: باید در خصوص استفاده از قلیان در محافل عمومی مانند رستوران ها تعیین تکلیف شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در خصوص مراکز ماده ۱۶ اظهار داشت: ۱۶ مرکز در کشور وجود دارد که فقط ۲ مرکز از اعتبارهای ملی استفاده می کنند.

مهدوی افزود: در مرکز ماده ۱۶ آذربایجان شرقی حدود ۵۰۰ نفر تحت درمان و نگهداری هستند که تاکنون از اعتبارهای ملی استفاده نشده و با همکاری بین بخشی بهزیستی شهرداری تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز توانسته ایم هزینه ها را تامین کنیم.

وی گفت: ماهانه ۳ میلیارد ریال در ماده ۱۶ تبریز هزینه می شود ولی ریالی از اعتبارهای ملی اخذ نشده و این مرکز ۴ سال بدون اعتبار دولتی اداره شده است.
خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین