کد خبر: ۵۶۲۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳

چگونه تعبیر خواب درستی برای خواب‌هایمان بیابیم؟

برای خیلی از ما پیش آمده است که خواب یا کابوسی ببینیم که فکر ما را به خود مشغول کند و در پی یافتن تعبیر خواب باشیم. چه خوابی که دیده باشیم خوب و شیرینی باشد و چه تلخ و نگران‌کننده، دانستن تعبیر آن برای خیلی از ما اهمیت دارد و برای فهمیدن معنی و پیام خوابی که دیده‌ایم به روش‌های مختلفی از مراجعه به کتاب‌های تعبیر خواب و... پناه می‌بریم.
آفتاب‌‌نیوز :
اما کدام خواب‌ها تعبیر دارند و کدام خیر؟ آیا هر خوابی، تعبیری جداگانه برای هر شخص دارد؟ به عنوان مثال تعبیر خواب مرده برای شخصی که به تازگی عزیزی را از دست داده است با شخصی که هیچ یک از عزیزانش فوت نکرده‌اند، یکی است؟

اصلا به تعبیر کدام خواب در چه ساعت و زمانی باید توجه کرد؟ در این باره در مطلب امروز بیشتر بخوانید.

مختصر و مفید درباره خواب

خواب حالتی از زندگی انسان است که در آن انسان توانایی کنترل محیط فیزیکی را ندارد و سطح هوشیاری او بسیار پایین می‌آید. در جریان خواب، تمام عضلات و حواس پنج‌گانه انسان در خواب غیرفعال می‌شوند، به صورتی که به جای حس بینایی، توهم های بینایی جایگزین می‌شود. از مزایای خواب می‌توان به سلامت و بازسازی سیستم اعصاب، سیستم ایمنی و سیستم عضلانی اسکلتی اشاره کرد.

در علوم دینی یکی از آیات و نشانه‌های خداوند را خواب می‌دانند. با به خواب رفتن انسان، روحش از جسم خارج شده و به طرف عالم بالا و آسمان‌ها به حرکت درمی‌آید. هر آنچه که روح فرد در این سیر و سیاحت می‌بیند، به شکل خواب در ذهن او مجسم می‌شود.

انواع خواب ها

به صورت کلی خواب‌ها در 5 دسته خواب‌هایی که از افکار و تخیلات انسان در بیداری منشأ می‌گیرند، خواب‌هایی که نتیجه غلبه مزاج در انسان هستند، خواب‌های ناشی از وسوسه شیطانی هستند، خواب‌های صادق و خواب‌هایی که به وضع خوابیدن انسان بستگی دارند، تقسیم می‌شوند.

خواب‌های دسته اول، دوم و پنجم تعبیری ندارند، تنها دسته چهارم قابل تعبیر هستند و می‌شود به آن‌ها اعتنا کرد.

خواب‌های دسته چهارم دو نوع هستند. بعضی از آن‌ها به قدری واضح و روشن هستند که به تعبیر نیازی ندارند؛ اما بعضی خواب‌ها واضح نیستند و نیاز به تعبیر دارند. اما چگونه باید این خواب‌ها را تعبیر کرد؟ تنها کسی که علم تعبیر خواب را داشته باشد می‌تواند این کار را انجام دهد. نمی‌توان در این زمینه به هر کسی اعتماد کرد.

راه‌های تعبیر خواب

از 2 راه می‌توانیم خواب‌های خود را تعبیر کنیم. راه اول راه غیر عادی است و در این حالت خداوند تنها به بعضی از بندگان خالص و پرهیزکارش مانند پیامبران، امامان و اولیاء خدا، این مقام را عنایت می‌کند. راه دوم هم توسل به افرادی است که با تسلط و راهیابی به ژرفای آیات و روایات می‌توانند خواب را تعبیر کنند.

بنابراین تعبیر خواب، کار آسانی نیست و هر کسی قادر به دست‌یابی به این علم نیست؛ بلکه از علوم بزرگ و ویژه‌ای است که تنها به اولیای آگاه الهی می‌رسد و برای دانستن تعبیر درست خواب‌هایمان باید به سراغ روش‌های درست درست برویم. به عنوان مثال تعبیر خواب مار برای همه به معنی ثروت یا دشمن نیست و باید با توجه به شرایط زندگی و اتفاق‌هایی که رخ داده است خواب را تعبیر کرد.

در مطلب بعدی درباره روش‌های تعبیر خواب بیشتر برایتان خواهیم نوشت.


خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین