کد خبر: ۵۶۲۲۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

نتانیاهو: در صورت بی‌ثباتی عربستان جهان بی‌ثبات می‌شود/کشورهای عربی دقیقا می‌فهمند که اسرائیل دشمن نیست

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: واکنش‌ها به عربستان درخصوص قتل خاشقجی باید متعادل باشد، چرا که در صورت بی‌ثباتی عربستان جهان بی‌ثبات خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش شبکه خبری دویچه وله، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست با رسانه‌های خارجی در بیت‌المقدس در باره روابط جدید میان اسرائیل و جهان عرب مدعی شد: کشورهای عربی دقیقا می‌فهمند که اسرائیل دشمن نیست، بلکه شریکی غیر قابل چشم‌پوشی است.

رژیم صهیونیستی که تنها با دو کشور عربی مصر و اردن ارتباطات دیپلماتیک دارد اخیرا به توسعه این روابط در منطقه تمایل پیدا کرده است. بخصوص روابط نزدیک‌تر با عربستان سعودی.

نتانیاهو با اشاره به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان در سفارت این کشور در استانبول گفت، به این قتل که موجب خشم جهانیان شده باید "پاسخ دیپلماتیک متعادلی" داد.

او این قتل را "وحشتناک" خواند و گفت، هر کشوری، به‌ویژه اگر روابط رسمی با عربستان دارد باید خود تصمیم بگیرد چگونه به این قتل واکنش نشان دهد.

نتانیاهو گفت: با این حال با توجه به نقش عربستان در خاور میانه این واکنش باید متعادل باشد، چرا که در صورت بی‌ثباتی عربستان جهان بی‌ثبات خواهد شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین