کد خبر: ۵۶۲۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

افرادی وجود دارند که ده برابر مسئولین فعلی توانایی دارند

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اینکه فردی جایگزین دارد یا ندارد در حوزه قانون مشخص نمی‌شود، من این طور فکر نمی‌کنم که عده‌ای وجود دارند که بی جایگزین هستند مگر اینکه مشاغل استثنائی وجود داشته باشد که من اطلاع ندارم.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به  بیانات اخیر مقام معظم رهبری درمورد قانون منع به کارگیری بازنشستگان در پاسخ به این پرسش که آیا مرجعی در قانون برای تشخیص جانشین داشتن یا نداشتن وجود دارد؟ گفت: تشخیص اینکه فردی جایگزین دارد یا ندارد، در حوزه‌ی قانون نیست. ما برای این قانون استثنائاتی گذاشتیم. برای خانواده‌های شهدا و جانبازان و کسانی که اجازه‌ی خاص رهبری را داشته باشند، مستثنی کردیم، اما هم‌اکنون نیز مقام معظم رهبری، اختیاراتی دارند و می‌توانند تشخیص دهند که کسی در این منصب باقی بماند. این صحبت بیشتر به همین موضوع برمی‌گردد.

نماینده درگز افزود: اما من به شخصه متوجه نمی‌شوم که چه کسانی جایگزین ندارند. من معتقدم که افرادی وجود دارند که ده برابر مسئولینی که امروز سرکار هستند، توانایی دارند. من این طور فکر نمی‌کنم که عده‌ای وجود دارند که بی جایگزین هستند مگر اینکه مشاغل استثنائی وجود داشته باشد و من اطلاع ندارم. ولی در زمینه تجربیات من، فرد بی‌جایگزین وجود ندارد. مثلا فرض کنیم بگوییم یک نفر وزیر یا مدیر کل است و این فرد، بی بدیل است. تا جایی که در تجربه‌ی بنده است در ‌99 درصد مواقع می‌توان جایگزین‌هایی پیدا کنیم که خیلی کارآمدتر هستند.

وی همچنین شفافیت در مدت زمان بازنشستگی افراد در سازمان‌های مختلف را  ضروری دانست و در مورد تفاوت قانون تأمین اجتماعی با خدمات کشوری اظهار کرد: اتفاقا دراین مورد نیز صحبت‌هایی شده است. در این قانون هم همچنان مثل سایر قوانین راه‌هایی برای دور زدن و میانبر زدن و به اصطلاح راه‌درو وجود دارد. به نظر من مجلس نباید اجازه بریده بریده شدن این قانون را دهد و اگر کسی این قانون را تفسیر به رأی می‌کند، مجلس باید به این موضوع ورود  و آن را شفاف کند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین