کد خبر: ۵۶۲۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

دید گاه کرباسچی درباره منافع ملی

دبیرکل حزب کارگزاران با طرح سوالی اظهارکرد:آیا منافع ملی را یک مرجع تقلید یا علمای جمع شده در مجلس خبرگان یا مجمع تشخیص تعیین و یا سازمان ها تعیین می‌کنند؟
آفتاب‌‌نیوز :
غلامحسین کرباسچی در پنل تخصصی کنگره حزب ندای ایرانیان گفت: از سال‌ها قبل که کسانی در مملکت برای مبارزه قد َعلم کردند، فکر می کردند برای منافع مردم کار می کنند.

وی ادامه داد: برخی احزاب اسم حزب را دارند و مدرن هم هستند، ولی یک نوع قوم گرایی بر آنها حاکم است.

کرباسچی همچنین افزود: آیا منافع ملی را یک مرجع تقلید یا علمای جمع شده در مجلس خبرگان یا مجمع تشخیص تعیین و یا سازمان ها تعیین می‌کنند؟

وی با اشاره به عدم حضور دبیردکل حزب موتلفه در این مراسم،  با بیان اینکه اگر آقای حبیبی بودند مناقشه ای با ایشان داشتیم، تصریح کرد: مناقشه در این بود که زمانی در این کشور یک سازمان محرمانه قیام کرده و  فکر می کردند که منافع ملی در این است که شروع به ترور افرادی کنند که به زعم آنها خلاف منافع ملی کشور بودند.

وی گفت: کتاب هایی از سازمان مجاهدین خلق منتشر شده که نفرات اولیه آن به نفع مردم کار می کردند و شاید برخی هایشان هم انگیزه دینی و ملی داشتند ولی جمع بندیشان بر این بود که منافع ملی در ترور افراد است.

دبیرکل حزب کارگزاران خاطر مشان  کرد: یک وقتی موتلفه اسلامی مدعی بود و زمانی فداییان اسلام فکر می کردند اگر فردی از عناصر خاص را ترور کنند منافع ملی تامین می‌شود. ریشه های این اندیشه ممکن است به زمان های معاصر هم برسد و جمع هایی فکر کنند که ترور فیزیکی یا شخصیتی در کشور منافع ملی را تامین می‌کند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین