کد خبر: ۵۶۲۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

درخواست تونی‌ بلر برای برگزاری رفراندوم دوم بریگزیت

نخست وزیر پیشین انگلیس در جریان سخنرانی در لندن خواستار برگزاری رفراندوم جدیدی در خصوص بریگزیت شد و از اتحادیه اروپا و بریتانیا خواست تا به خاطر راضی و خشنود شدن همگان مواضع خود را تغییر دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل ازخبرگزاری دویچه‌ وله، تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس، گفت: بریتانیا و اتحادیه اروپا باید برای یک رفراندوم دوم در خصوص بریگزیت آماده شوند؛ چرا که به احتمال زیاد پارلمان در به توافق رسیدن در خصوص یک توافق جدایی از این بلوک ناکام خواهد ماند و مردم باید این بن‌بست را بشکنند.

تونی بلر افزود: الان زمانی است که همه سیاستمداران که در این موضوع مشارکت دارند باید از خود بپرسند چرا وارد سیاست شدم؟ نسل‌های آینده چه فکری خواهند کرد؟ شما آینده و سرنوشت این ملت را در دستانتان دارید.

کمتر از چهار ماه قبل از این‌که بریتانیا بخواهد از اتحادیه اروپا خارج شود، ترزا می نخست وزیر کنونی این کشور رای‌گیری پارلمانی در خصوص توافق‌اش با بروکسل را در هفته جاری به تعویق انداخت، چرا که مطمئن بود در این رای‌گیری با شکست سختی روبه‌رو خواهد شد.

بلر در خصوص نشست رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل، گفت: آنها باید اصلاح این بلوک را پیشنهاد دهند تا آن را برای بریتانیا به منظور ماندن در این بلوک جذاب‌تر سازند و آماده شوند که اگر بریتانیا بخواهد تصمیم‌اش را تغییر دهد و مجددا درخصوص این مساله فکر کند.

بلر که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ میلادی از جانب حزب کارگر نخست وزیر انگلیس بود همچنین افزود: یک پیشنهاد از سوی اتحادیه اروپا برای اصلاح این بلوک نشان خواهد داد که رهبری سیاسی اروپا و بریتانیا به نگرانی‌های اساسی و اصولی افرادی که به برگزیت رای مثبت داده‌اند گوش داده‌اند و این نگرانی‌ها را نادیده نگرفتند.

بلر بارها از زمان برگزاری رفراندوم سال ۲۰۱۶ میلادی خواستار تجدیدنظر در خصوص برگزیت شده و اظهارات منتقدان دیگر از جمله امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه را منعکس کرده که پیشنهاد داده بریتانیا همچنان می‌تواند از تصمیم خود باز گردد و تجدیدنظر کند.

وی گفت: این فکر اشتباه است که بریتانیا و اتحادیه اروپا برای برگزیتی که احتمالا از لحاظ اقتصادی مضر خواهد بود، بدون هیچ توافقی آماده می‌شوند و رفراندوم دیگری را در نظر ندارند. همه ما می‌دانیم که این گزینه‌ها برای برگزیت وجود دارد. پارلمان باید در خصوص یکی از این دو گزینه تصمیم بگیرد اگر نتواند تصمیم‌گیری کند آن وقت تصمیم را باید مجددا برعهده مردم بگذارد.

بلر همچنین گفت: برای ترزا می آنقدرها هم سخت نخواهد بود که بگوید نهایت تلاش خود را در این مذاکرات انجام داده، اما نتوانسته به راه‌حلی که خوشایند پارلمان باشد دست یابد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین