کد خبر: ۵۶۲۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۲

پرنده‌های صلح کودکان ایرانی به آلمان رسید

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سازه های کودکان خالق پرنده های صلح صنایع دستی که به عنوان همیاران کوچک صنایع دستی ایران نامگذاری شدند از مرز ۲۰ هزار عدد گذشت.
آفتاب‌‌نیوز :
«پویا محمودیان» در حاشیه نشست هم‌اندیشی معاونان صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در سمنان، از رسیدن پرنده‌های صلح کودکان ایرانی به کشورهای اروپایی خبر داد که در سفر اخیر رئیس‌جمهوری به سمنان برای اولین بار رونمایی شدند. او گفت: این کودکان با دستان کوچکشان پرنده‌های سفالی صنایع دستی را خلق و پیام‌های سرشار از صلح و دوستی را به سراسر جهان منتشر می‌کنند.

وی افزود: پرنده‌های سفالی نماد پیامی از کودکان این سرزمین هستند و از سایر کودکان و مردم دنیا برای حضور در ایران، تجربه جاذبه‌ها و صنایع دستی کشور دعوت می‌کنند.

محمودیان با تاکید بر این که این پرنده‌ها، حاوی دعوت جهانیان به صلح هستند، افزود: در حرکتی نمادین و در برنامه رونمایی از این پرندگان با حضور رییس‌جمهوری، در ادامه ۲۰ هزار پرنده ساخته و به همراه پیام‌هایشان به سراسر جهان ارسال می‌شوند.

معاون صنایع دستی کشور با اشاره به توزیع این پرنده‌ها در سفارت آلمان و در قالب برنامه خیریه گفت: پروژه پرندگان صلح صنایع دستی به صورت نمادین در سایر استان‌های کشور نیز اجرا می‌شود.

در نشست هم‌اندیشی معاونان صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، از کودکان شرکت‌کننده در مراسم رونمایی از پرندگان صلح صنایع دستی تجلیل شد.

در این نشست دو روزه معاونان صنایع دستی ۳۱ استان کشور و معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مشاوران و مدیران کل ستادی در هتل سنگسر واقع در شهرستان مهدیشهر حضور داشتند. پرنده‌های صلح صنایع دستی برای اولین بار در سفر اخیر کاروان تدبیر با حضور رییس‌جمهوری در سمنان رونمایی شدند.

به گزارش ایسنا، در مراسمی که در حاشیه سفر اخیر هیات دولت به استان سمنان برگزار شد، با حضور حسن روحانی و جمعی از مسئولان و مقامات کشوری و استانی، پرنده‌های سفالی به عنوان سفیران صلح برای اولین بار رونمایی شدند. این طرح با هدف معرفی فرهنگ غنی ایرانی و فرستادن پیام صلح ایران به سراسر جهان با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و خانه و مدرسه صنایع دستی پاژ، اولین مدرسه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران واقع در استان سمنان اجرا شد و پرندگان صلح از این استان به نقاط مختلف جهان ارسال می‌شوند. این کبوتران سفید سفالی به دست کودکان در خانه تاریخی ترابی سمنان ساخته شده و به همراه پیام‌های امیدبخش به سراسر دنیا ارسال می‌شوند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین